Ententyn44 Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Så har jeg kommet meg opp i ett bittelite økonomisk uføre.. Har spart opp litt i fond. Hvordan er det hvis jeg tar ut halve beløpet fra pengene jeg har spart i fond? Jeg er i en midlertidig vansklig situasjon og trenger å betale ned på regninger så jeg kommer i pluss igjen.
lilleGrethe Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Du kan gjerne ta ut penger av fond, ta kontakt med banken som du har fondssparing i, og de vil fortelle deg hvilket skjema du må fylle ut. Husk at du kan enten ha vunnet eller tapt på pengene du har i fond, og reellt tap eller gevinst vil vises i kursen du selger fondsandelene til i forhold til hva verdien var da du kjøpte. Verdien per andel finner du på årsrapportene du får fra fondet og også på kjøpsdøkumentene, og dagens kurs finner du i avisen eller på fondets nettsider. Hvis du har fått gevinst, vil du måtte skatte noe av dette, mens tap får du skattefradrag for (i selvangivelsen for 2010.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Ok. Takk for raskt svar Har kommet opp i en litt vansklig situasjon. Vil aller helst ikke ta ut av fond, men ser meg nødt til det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå