AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Jeg sluttet i jobben min og flyttet til andre siden av landet for noen uker siden. Det passet ikke å holde noe avskjedsmarkering akkurat da, men det ble til at det skal være middag fredag siden jeg hadde billetter til hjembyen da. Problemet er at flyttingen min gjorde at jeg nå er i et avstandsforhold og at jeg ikke klarer å fri meg fra tanken om at nå har de funnet ut av alle feilene mine og kommer til å spørre meg om alt jeg har dårlig samvittighet for. Jeg angret på at jeg gikk med på middag nå i helgen nesten umiddelbart, men hadde ikke hjerte til å si det. Jeg liker mine tidligere kolleger veldig godt som mennesker, men jeg vil egentlig bare være sammen med kjæresten min den kvelden. Så en i utgangspunktet hyggelig middag, står nå bare for meg som et energisluk (pga. den dårlige samvittigheten) og tid vekk fra kjæresten min. Jeg vet hva jeg burde gjøre, men orker ikke tanken. Noen som har noen innspill?
Gjest Spinell Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 (endret) Hvis middagen er førstkommende fredag synes jeg det er alt for sent å avlyse nå. Slike tilstelninger krever oftest organisering med bestilling av mat, påmelding, avskjedsgaver osv. De tidligere kollegene dine har trolig satt av fredag kveld (en frikveld?) til dette. Dette skal du møte opp på. Lær deg å gi litt F, og husk at dårlig samvittighet er et bortkastet energisluk. Hvorfor i all verden skal tidligere arbeidsgiver og kolleger bruke kvelden til å gjøre det ubehagelig for deg? Og hvorfor skal de gidde å takke deg med middag og greier en fredag kveld med mindre de synes du er litt ok? La heller kvelden ikke bli så lang, og gå hjem til kjæresten din når dere er ferdige med å spise. Jeg vet at avstandsforhold er kjedelig og at en gjerne ønsker mest mulig tid sammen når en har anledning, men 3-4 timer denne ene gangen bør du ofre. Alternativt kan du kontakte tidligere arbeidsgiver og spørre om kjæresten også kan bli med. Endret 10. november 2010 av Spinell
Glynis Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Du skal aldeles ikke avlyse en middag på så kort varsel bare fordi du vil være med kjæresten din. Dine gamle kollegaer har jo holdt av kvelden, og godt mulig de har takket nei til andre tilbud fordi de skal på middagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå