Gjest Lebewesen93 Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Hei ! Jeg har den siste tiden bestilt en del klær og ting på nettet( postoppkrav) det er som regel når jeg kjeder meg, så når jeg får hentelappen i postkassen har jeg ikke lenger lyst på det jeg bestilte. Så jeg lar bare vær å hente pakken. Det er ikke snakk om ekstremt masse, antar at det kan være 5 til sammen på noen måneder, +- . Har fått et pr regninger, de er betalt. Men det jeg lurer på, er om det kan få konsekvenser ? At det på en måte kan være ulovlig ? Sånn at det er sagt, skal jeg helt slutte med å bestille ting over nettet, siden jeg som regel ombestemmer meg, får bare sånne " kick" noen ganger Er livredd hver gang mobilen ringer å det er ukjent nummer. Jeg er av den typen som tenker litt for masse noen ganger, å nå er dette noe av det jeg tenker på. Litt teit, men
Batteri Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 (endret) De fleste nettbutikker som tilbyr oppkrav har et gebyr for uavhentede pakker. Jeg har jobbet i en nettbutikk selv, og det er utrolig mange som ikke gidder å hente ut ting de har bestilt. Dette koster mye penger for firmaet, og jeg synes det bare er rett og rimelig at kunden skal dekke disse utgiftene. Det er ikke ulovlig så lenge du betaler gebyrene. Edit : På den annen side har du ved netthandel full returrett på varen innen 14 dager. Dette innebærer imidlertid at du må hente ut pakken og betale for den, for så å sende den i retur. Du får kun returnert varens verdi, og returkostnadene må du stå for selv. Endret 10. november 2010 av Batteri
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå