Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har tenkt på å søke jobb på sfo, men til neste år skal jeg søke meg inn på sosionom deltid

og lurte på om kan jeg da jobbe på sfo samtidig studere? jeg vil gjerne tjene x tra peng ved siden av skole…

håper at det er noen der ute som har svaret på dette ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja deltidsjobb i tillegg til deltidsstudier skulle jo i teorien fungere veldig bra, spesielt mtp at sfo starter i 1-2-3- tiden(?) og de fleste forelesninger (etter min erfaring iallefall) er på dagtid, fra morgenen av. Når du i tillegg går deltidsstudier vil du jo i utgangspunktet ikke ha forelesninger hver dag, og da gjør det jo også alt mye enklere :)

Jeg har deltidsjobb og skole 100% og det går an å kombinere, men for den som er avhengig av å få A'er i alle fag og ikke har klisterhjerne, så er det en dårlig deal å kombinere 100% skole med deltidsjobb. Jeg må ha en jobb for å komme meg rundt økonomisk, så sånn sett har ikke jeg noe valg, og da vet jeg at noe må ofres for å få til dette.

Skrevet

Alt er mulig! Jeg kombinerer nå 100% masterstudier med en deltidsjobb, hest, frivillig verv i Dyrebeskyttelsen, kjæreste og venner. Hadde det vært en bachelor hadde det ikke vært noe problem, men jeg merker nå at jeg ikke ser vennene mine like ofte som før. Jeg har verken klisterhjerne eller er supersmart slik at jeg tar ting med en gang, men ligger stabilt med B i snitt.

Skrevet

JEg jobber 100%, og tar en videreutdanning som går deltid over to år i tillegg. Jeg blir ikke trekt i lønn for de dagene jeg er på skolen, men det blir til tider heftige perioder( er i en nå, med jobb og skole sammenhengende i nesten fjorten dager, det som skulle være fri før og etter arbeidshelg "forsvant" i forelesningsdager og eksamen).

JEg jobbet også en god del ta jeg tok bachelor, ikke noe problem.

MEn man må ha gor struktur på lesingen, skippertak fungerer dårlig. I tillegg er det hele tiden oppgaver som skal inn, så det er mye jobb, ja. Venner og det sosiale livet blir litt nedprioritert disse årene, for å si det slik.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Det kommer litt an på hvordan studiet er lagt opp (oppmøte, arbeidskrav) + hvordan arbeidstiden din er (hvor mange %). Ifjor jobbet jeg 90% (6 dager i uken, timetallet per vakt var akkurat lavt nok til at det ikke ble mer enn 90%) i tillegg til 100% studie. Dette var ikke ideelt, og karakterene led av det, men valget mitt besto av å jobbe og få dårligere karakterer, eller bare jobbe.

Det du absolutt må være sikker på, er om du får nok tid rundt eksamen. Jeg fikk ikke fri fra jobb, så selv om det var en hjemmeeksamen over ti dager, skal jeg ta den om igjen, for å si det sånn (har ikke klisterhjerne jeg heller....)

Så mitt råd til deg er å snakke med arbeidsgiveren din, så du vet hvordan arbeidstid osv blir.

Skrevet

Det går ofte bra å jobbe ved isden av, men det må jo passe med arbeidstider og forelesningstider. Vet ikke om det er obligatorisk oppmøte på sosionomstudiet, men det kan uansett være greit å ha mulighet for å møte på forelesninger. Så kan man heller ta på seg mer jobbing etter hvert om man finner ut at man kan prioritere på den måten. Og viktig å få litt fri til å lese før eksamen.

Jeg er fulltids bachelorstudent (realfag) og jobber ved siden av, men jeg har veldig fleksible arbeidsdager da jeg tar oppdrag og har hjemmekontor. Jeg har vel jobbet 30-40 % i år (og bare i skoleåret, ikke i ferien..) og studert ca 115 %, og det har gått veldig bra begge deler. Men med faste arbeidstider og høyere nivå på studiene tror jeg jeg ville slitt litt med å få toppkarakterer. En må som sagt nesten se det an litt.

Skrevet

Det er mulig hvis man må. Jeg har en 50%-stilling ved siden av fulltidsstudier, og selvsagt er det slitsomt, men det går nå på ett vis. Jeg jobber heldigvis kun på kveldsstid (dvs fra klokken 16 og utover) og i helgene, men man gjør det beste ut av det. Jeg leser mye når jeg først har fri, og prøver å bruke tiden godt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg jobber 70/80% ved siden av studiene.. går heltid bachelor. FOr meg funker det fint.. Pengene må jeg uansett ha. Og jobben skaffer meg mye erfaring. Ettermiddag, netter og helger. Men det blir godt når skolen er over..:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...