SusanneGullet Skrevet 10. november 2010 #1 Skrevet 10. november 2010 Har en jentekatt, hun er ca 3 måneder. Har aldri hatt kattunge før, kun voksne katter. Lurer på når "lekefasen" til katten forsvinner? Og blir mere rolig?
NovaFlare Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Tja, min erfaring er litt over året Men alle katter er forskjellige da, noen finnes ikke lekne som unger heller.
Djungelvrål Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Mi roet seg da hu kom i løpetid, ca 10 mnd gammel. Synes de er verst til de blir 5-6 mnd..
Gjest Raindrops Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Den ene jeg har har alltid vært rolig, mens den andre alltid har vært hyperaktiv. Hvis katter kan ha adhd så er jeg sikker på at min har det. Hun har blitt litt roligere med alderen da, kanskje fordi hun ble kastrert, men det er ikke så veldig merkbar forskjell. Kattene vi har hatt tidligere har stort sett roet seg når de har rundet ett år.
Gjest Sommertid Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Pusen min er 7 mnd nå og har så vidt begynnt å roe seg litt ned med de verste fantestrekene. Hun har alltid vert en rolig fangkatt så hun er kanskje ikke det beste eksempelet.
Gjest BabyBlue Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Min ble tidligkastrert, noe vi merket effekten av i 5 - 6 måneders alderen. Han ble så føyelig og snill at vi ble litt urolige Han er en liten slyngel nå og da, men i starten var han helt på styr og fikk kallenavnet "villdyret". Han er fremdeles litt vill på kveldene, men etter noen runder ute kommer han inn igjen og virker langt mer rolig.
Karmosin Skrevet 11. november 2010 #7 Skrevet 11. november 2010 Jeg mener å huske at katten ikke er skikkelig voksen før den er 3,5-4 år gammel, men de er ikke kattunge-styrete så lenge. Katten min er 3 år gammel, og har garantert en form for katte-ADHD, men hun roet seg veldig da hun var ca. året. I sommer virket det som hun nådde enda et platå i rolighetsutviklingen. Nå er hun nesten normalt aktiv :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå