Gå til innhold

Veien til vennefella?

epsilon

Anbefalte innlegg

Det siste året har jeg gått i klasse med ei svært hyggelig og dessuten veldig attraktiv jente. Vi har kommet godt overens og hatt en del gode samtaler og kanskje noen spesielle øyeblikk, men til syvende og sist virker det åpenbart at hun ikke er interessert i noe mer enn vennskap. I det siste har hun vært svært spesielt avvisende til meg; hun tar ikke lenger initiativ til samtaler, møter ikke blikket mitt og inviterer meg ikke med på ting. Det virker nesten som om hun er redd for meg, noe som kanskje er logisk hvis hun har forstått at jeg er interessert i henne, og hun ikke er interessert tilbake. Hun er altså verdens snilleste jente, men hun har utvilsomt knust noen hjerter i sin tid og vil kanskje unngå at det skjer igjen?

Jeg kan akseptere at det ikke blir noe mellom oss, det har jeg erkjent en stund, men jeg synes det er synd hvis vennskapet vårt skal gå i doskåla i samme slengen. Det jeg trenger er en måte å avvepne meg selv på.

Er det noe jeg kan si eller gjøre for at jeg ikke skal framstå som en beiler? Finnes det en snarvei til vennefella? Kan jeg for eksempel spørre om veninna hennes er singel? En åpenbar løsning er jo å forklare situasjonen rett ut, men jeg frykter bare at det vil gjøre det enda rarere mellom oss.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast heller bort tiden din på noe(n) mer konstruktivt.

Jeg kunne jo kasta bort tida på å slenge sure, intetsigende og kvinnefientlige kommentarer på samtlige tråder her inne på forumet. Dette er første og siste gang du blir sitert av meg, Steinar 40.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tenke avvepning. Slutt å tenke vennskap! Vis i stedet intensjon fra starten av, spør tidlig i samtalen om hun er singel, snakk om forhold, snakk om sex. Så veit hun godt hva du er ute etter og hvis hun liker deg så slipper dere i allefall vennefella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tenke avvepning. Slutt å tenke vennskap! Vis i stedet intensjon fra starten av, spør tidlig i samtalen om hun er singel, snakk om forhold, snakk om sex. Så veit hun godt hva du er ute etter og hvis hun liker deg så slipper dere i allefall vennefella.

Ok, jeg har gjort alle de greiene der, og svaret er altså at hun ikke er interessert. Men jeg vil gjerne ha kontakt med henne likevel, på et vennskapelig plan.

På responsen virker det ikke som om dette er en vanlig eller spesielt interessant problemstilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg har gjort alle de greiene der, og svaret er altså at hun ikke er interessert. Men jeg vil gjerne ha kontakt med henne likevel, på et vennskapelig plan.

På responsen virker det ikke som om dette er en vanlig eller spesielt interessant problemstilling...

Tror det med å spørre om hun har noen søte venninner er en god idé. Det kan det jo hende hun har også ;) Eventuellt kan du jo finne opp en fiktiv date, et eller annet useriøst. En nettdate eller noe sånt også be om vennskapelige råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er hyggelig at du vil være venn med henne!! Det går faktisk godt ann! :jepp:

Jeg synes ideèn om å spørre om søte venninner er ledige, eller si at du så en kjempe pen dame her en dag, eller snakk om andre du har snakket med som du synes er kjærste-kandidater.

La hun kjenne at du ikke jager etter henne. Det vil få henne til å slappe av og du kan få et fint vennskap med en jente!

:klemmer:

Hvis hun har en følelse at du er interessert i mer enn vennskap, så vil hun naturlig trekke seg for å ikke lure deg til å tro at hun føler det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en sjekkebootcamp da ;) Anbefaler Genuine Connections Naturalmodell.

Du får kansje ikke henne men kan garantere deg at du blir bedre i å sjekke. For min del suger jeg fremdeles i å sjekke på byen men er blitt mye flinkere til å sjekke opp de jentene som jeg treffer i sosiale situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...