Amazed Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal sminke meg selv eller gjøre det på salong. Hvis jeg velger salong, er det slik at jeg må kjøpe inn sminken selv da? Hvis det er slik, er det noen som har gode erfaringer med en type concealer, basis og foundation dere kan tipse meg om? Er viktig at sminken sitter hele dagen.
Yasi Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Det er vel opp til deg. De fleste har sminke tilgjengelig, men du kan også ta med dersom du vil det. Hadde prøvd ut et par salonger. De har en tendens til å fremheve merkelige trekk..
CathFoto Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Tror kanskje jeg heller ville sjekket ut en make up artist som jobber for seg selv enn en salong. Endel salonger har en tendens til å sakke litt ut når det gjelder hva som er moderne, og bruden kan ende opp med å se ut som hun har falt i sminkeskrinet. Kontakter du en make up-skole, så kan de sikkert anbefale noen, og en student kan jo være billigere og muligens ha tid til flere tester.
LindaM Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 (endret) Abefaler "Everyday minerals" foundation på det sterkeste!! Veldig naturlig, men satt hele dagen/kvelden uten å bli blank! Jeg glemte å freshe opp sminken, men det gjorde ingenting! Helt super! Jeg ble pyntet av en frisør/sminkør jeg kjenner godt, så det føltes veldig trygt. Men vil uansett anbefale deg å ha egen sminke. Da får du testet ut om du tåler alt sånn at du ikke får noen uheldige hudreaksjoner på den store dagen. Gå inn på everydayminerals.com. Der får du mer info, og evt bestille prøver for å finne riktig farge og type til din hud. Ellers vet jeg at man skal styre unna foundarion med høy solfaktor da det kan bli et hvitaktig belegg i ansiktet på bildene.. Lykke til! Endret 9. november 2010 av LindaM
Frk. Belle Skrevet 11. november 2010 #5 Skrevet 11. november 2010 Her er produktene jeg brukte som brud: Smashbox photofinish primer Glo minerals under eye concealer (jeg har ganske mørke ringer under øynene) Mineralfundation fra Tikei Rouge fra Everyday minerals (brukte matt type) Finishing dust fra Everyday minerals Til slutt: Urban deacay eye lid primer var jeg kjempefornøyd med! Dette funka helt supert for meg! Husk å legge en god fuktighetskrem under (med solfaktor om du gifter deg på sommeren. Jeg ble ikke "hvitaktig" selv om jeg brukte det). Kjpte de fleste prodktene på nettet og da ble det ikke så dyrt heller Jeg fant mange gode tips på bloggen til Fotballfrue. (Lykke til!
Amazed Skrevet 11. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2010 Takk for mange gode tips. Her jeg bor er det ikke så mange Make-Up artister, iallefall ikke som jeg fant på gulesider. Kona til min kommende svoger ble sminket på salong. Hun var oversminket og rett og slett ugjenkjennelig på bryllupsdagen sin. Min kommende svigermor ble også sminket der og de at de var sminket på nøyaktig samme måte (ingen av de bruker sminke til vanlig). Det så rett og slett litt rart og unaturlig ut, synes jeg da. At bruden selv ble fornøyd er tross alt det viktigste, men JEG skal i hvertfall være naturlig pent sminket på dagen vår! Så hvis jeg skal sminkes på salong så skal jeg i hvertfall sjekke kvaliteten først på sminke Skal også se litt på linkene...
Sunshine Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Jeg måtte kjøpe egen sminke da jeg fant ut at salongen min for det første ikke kunne sminke, og for det andre hadde ekstremt dårlig utvalg. Greit å ha prøvd ut sminken godt på forhånd så du vet det fungerer ute i lyset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå