2ne2 Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Til dere som vil gå ned i vekt, hva spiser dere til frokost og middag hvis ikke dere spiser brød, ris, pasta og poteter??? OG er det usunt å drikke farris?
Sekretæren Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Jeg er ikke på vei ned i vekt, men spiser ikke brød pga intoleranse. Jeg spiser en del vaniljekesam, cottage cheese, rent pålegg (ruller sammen ost og skinke) og frukt til frokost eller lunsj. Til middag, kjøtt og grønnsaker. Farris er ikke usunt.
Gjest Nanne70 Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Til dere som vil gå ned i vekt, hva spiser dere til frokost og middag hvis ikke dere spiser brød, ris, pasta og poteter??? OG er det usunt å drikke farris? Frokost: Havregrøt, rugknekkebrød, müsli eller proteinbrød. Middag: Kjøtt, fisk, grønnsaker, belgfrukter. Farris er ikke usunt, men inneholder ganske mye salt, faktisk.
2ne2 Skrevet 10. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2010 Takk for svar! Fader at det skal være så godt med poteter altså! Føler det blir så tomt med bare kjøtt og grønnsaker. Brød klarer jeg meg uten, pleier gjerne å drikke smoothie i steden for brødskrivemåltider. Ja, det lureste er vel å drikke vann!
Kyo<33 Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 kjøper dere dere wok og grønsaksblandinger eller lager dere det fra bunn av? Har dere noen dressing eller noe sånt med for at det ikke skal bli tørt`?
Gjest Nanne70 Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 kjøper dere dere wok og grønsaksblandinger eller lager dere det fra bunn av? Har dere noen dressing eller noe sånt med for at det ikke skal bli tørt`? Kommer helt an på! Rå, revne gulerøtter og kålrot med en klassisk eddikdressing er godt til fisk. Kokte grønnsaker kan man ha litt smør på, og wokede grønnsaker er jo stekt i litt olje. Soyasaus er godt til grønnsaker, det samme er kesam eller lettrømme blandet med friske urter eller chilisaus. Man kan bake grønnsaker i ovnen med urtekrydder og evt. litt olje og soyasaus eller balsamicoeddik - det er kjempegodt! Grønnsaker som egner godt til ovnsbaking seg er f.eks. løk, gulrot, paprika, squash, aubergine og fennikel.
Sykepl.student Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 jeg spiser ofte havregrøt til frokost, holder meg mett ca tre timer. eller havregryn m/sukkerfri yoghurt+skummet kultura. til middag har jeg ofte wok med kylling/svin/laks. bruker ofte mager kesam som "dressing". det anbefales! når jeg tenker meg om, så bruker jeg kesam til så og si alt..både til frukt og grønnsaker:-) og i havregrøten etter den er kokt
Gjest fiskebolla Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 Omelett til frokost På grunn av den høye mengden proteiner holder du deg mett til langt på dag. I tillegg er det relativt kalorifattig.
2ne2 Skrevet 11. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2010 Takk for svar! Litt usikker på om jeg liker havregrøt, men jeg skal prøve =)
AnonymBruker Skrevet 12. november 2010 #10 Skrevet 12. november 2010 Det går fint an å gå ned i vekt med poteter, ris og pasta i kosten!!!!!!!!!!!!! Ååå jeg blir så lei uvitenheten!!
Independent_ Skrevet 12. november 2010 #11 Skrevet 12. november 2010 (endret) Farris er ikke usunt. Det kommer litt an på hvordan du ser på det. Noen mener ja det er sunt, andre mener at nei det er ikke sunt. Jeg mener at jeg har lest bakpå ingredienslisten til Farris at den inneholder mye natrium, salt. Og salt er ikke sunt i for store mengder, så hvis du drikker mange flasker Farris om dagen, er det vel ikke særlig sunt. Endret 12. november 2010 av Independent_
kanelsnurr Skrevet 13. november 2010 #12 Skrevet 13. november 2010 Hvis man drikker mange flasker farris om dagen, så blir det fort billigere å kjøpe en sånn kullsyremaskin. Den du lager selv er kun vann + CO2 (hvis du ikke tilsetter smak da), og det er ikke noe mer usunt enn vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå