Gå til innhold

Damer gir menn juling

Fremhevede innlegg

Gjest Eventyr3
Skrevet

Ekte slossing på gata er mye mer brutalt enn i kampsportringen. Hvordan tror du det hadde gått med henne om en 100-kilos rabiat jævel grisetakler henne, biter nesa av henne og moser skallen hennes mot fortauet.

endelig en som eier litt fornuft her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bekjent av meg ble faktisk ofte banket av kona. Han tok ikke igjen fordi han ikke ville slå damer.......

Åja, det var en faktor jeg glemte å nevne: Like avgjørende som styrke og dyktighet kan være viljen til å faktisk skade motstanderen/offeret. De fleste normale mennesker har en eller annen grad av hemninger på dette punktet.

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Gjest birry93
Skrevet

Jeg er ganske god på å slåss, så jeg kan gi de fleste gutter og menn bank. :gjeiper: Men det er nok mye tenkikk enn rå muskelkraft. ;)

Gjest SnakeOil
Skrevet (endret)

Hvor sterk er egentlig ei gjennomsnittelig dame forholdt til en mann? Kan ei dame som trener gi en vanlig mann juling?

Og hvorfor er det vanlig å se på film at damer lett slår ut menn, men har store problemer med å slå ut andre damer?

Mange damer som tror de har å stille opp med, og det kan være farlig.

Dersom man skal få kontroll på en rabiat gjennomsnittsmann mann på rundt 80 kg (dvs holde han fast og nøytralisere han), må det gjerne 2-3 mann av samme størrelse til; En som sitter på han og to som har kontroll på armer og ben.

Tror du en gjennomsnitts-dame på ca 60 kg(?) har noe å stille opp med da?

Menn er større, sterkere, har annen muskelsammensetning og smerteterskel. Når vi er i kampmodus, pumper adrenalinet og musklene blir mer eksplosive, samt at vi takler smerter bedre.

En annen ting er jo om kvinnen er rustet til å takle sjokket ved å bli truffet av harde slag.

Effekten av et slag mot hode og kropp, er at man blir rystet.

Er man ikke trent/forberedt, vil sjokket sende deg i en passiv/flukt modus. (er forsåvidt likt for begge kjønn her, men menn er kanskje mer kjent med hvordan det kjennes å faktisk få seg en skikkelig trøkk?).

Kvinner er som nevnt lettere.

Jeg brøt judo på liksom med ex svigerinnen min. Hun har trent hele livet og innehar sort belte i judo (er intruktør), hun var overbevist om at det ikke ville bli noen sak for henne å få kontroll på meg.

Jeg veier 94 kg, hun veier kanskje 65kg, jeg har orange belte i judo som er 20 år gammelt, hun trener aktivt.

I starten, forsøker hun å få meg ned i bakken for så å få kontroll på meg, det klarte hun ikke, fordi jeg var for tung.

Hun fikk heller ikke tak for å kjøre grepstreknikker, slik at hun kunne tvinge meg i kne, fordi hun var for svak (i forhold) og hadde for små hender til å få skikkelig tak.

Etter litt "dansing", bestemmer jeg meg for å være "litt" hardhendt, i og med at hun faktisk trener judo, så jeg brukter tungden og presser meg på henne, bryter armene vekk.

Tar så tak rundt henne og løfter henne rett opp fra bakken, feier bena unna og legger henne ned, så legger jeg mine 94 kg rett på solar plexus'en hennes, mens jeg holder hodet hennes i en strustikke.

Der kunne hun ligge å sprelle (og jeg kunne kjenne at hun faktisk var litt sterk for å være dame).

Selv kunne jeg sikkert slått henne helseløs i ansiktet eller rett og slett brukket nakken på hennne der hun lå, no contest, ble ikke svett engang.

- Og jeg er ikke spesielt trent, sikkert gjennomsnittlig, og heller ikke rabiat/full/dopet/sinna/gal.

Anbefaler de jentene/kvinnene som er nysgjerrige på styrkeforhold (og ikke er redd for å få en liten smell), om å ta en "brytekonkurranse" med en mann i kontrollerte former, slik at du får et inntrykk av hva 80-90 kg gjennomsnittsmann kjennes ut dersom de ikke holder tilbake.

Har ingen tro på at kvinner generelt kan banke en mann, selv ikke en mindre og lettere mann. Et velrettet knyttneveslag i ansiktet (om det ikke knekker kjeven), vil sende denne kvinnen rett inn i rystelse, da har hun ikke noe initiativ eller oversikt lenger, dessverre.

Det er forøvrig også hvorfor jeg anbefaler kvinner å bruke pepperspray og ballespark, samt løpe som satan om uhellet skulle være ute.

Fancy selvforsvarsteknikker vil ikke fungere.

Avstand fra galning er beste forsvar.

Forøvrig ganske sjokkerende å se hvor mange kvinner som leker med ilden, der de står, fulle og jævlige og skjeller ut en mann av forskjellige grunner, farlig... (fester, på by'n osv)

Har aldri slått jenter (iallefall ikke etter at jeg fyllte 6 år :P) og håper jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Har null forståelse for menn som skader kvinner, de skulle vært fast inventar i dusjen på Ila landsfengsel, gjerne spendt fast på alle fire med ræva i været. :kjefte:

Kvinner som slår menn er en litt annen setting; Dèt handler om psykisk kontroll og fysisk mishandling. Mannen vet svært godt at han nok kunne banket livskiten ut av denne kvinnen men av forskjellige årsaker, får han seg ikke til å slå tilbake.

Omtrent på samme måte som at du kan mishandle en pitbull..den finner seg i det fordi du har psykisk kontroll, men seff, klikker den en dag, tar den jo gjerne knekken på deg også....

Endret av SnakeOil
  • Liker 2
Skrevet

De fleste kvinner er vel sterke enn de fleste menn? Se på Kari Trå og Harald Eia f.eks...

• Liker 1
Gjest SnakeOil
Skrevet (endret)

Harald Eia hadde faktisk skambanket frøken Trå.

Det er dèt som er så skummelt med dette, visuelt sett, tror man at en "trent" kvinne lett banker en "utrent" mann, men dette er altså ikke tilfelle.

- Hvis ikke kvinnen var så trent som de bole-jentene på American gladiator el da....men de "jentene" er altså proppfulle av de mannlige hormonet _testosteron_ .

Mange tror kanskje at Trå har overtaket (fordi hun er trent), men en mann som Eia ,-om han virkelig var ute etter å skade henne, ville faktisk klart dette, hun på sin side hadde hatt lite å stille opp med.

En rabiat mann er ikke til å spøke med, enkelt og greit.

Endret av SnakeOil
Skrevet

Enig med SnakeOil!!

Men det er en myte at kvinner er så svake og bare lugger, biter og bitch-slapper. Kvinner kan også slå hardt fra seg og forårsake både brukket nese og nerve-lammelser! Men i kamp mot en mann blir det som regel med dette ene "overaskelses" slaget før mannen lett kan overmanne henne og ta fra henne kontrollen.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg er vel en gjennomsnittsdame, og hadde aldri i livet klart å banke en mann. Uansett hvor lite trent han er. Tapte i håndbak mot sønnene mine da de var omtrent 10 år gamle :sjenert:

Tror nok Snake oil har helt rett her.

Skrevet

:skratte:

På tide å spise spinaten sin Purple Haze!!

Store variasjoner her i troen på egne ferdigheter her iallefall, noen tror de kan grisebanke de fleste menn mens andre ikke engang takler en 10åring! Regner med begge deler er satt på spissen i hver sin ende av skalaen!

Men at Harald Eia skulle kunne være spesielt skummel tror jeg ikke noe på, han er en liten mann og er nok heller jevnbyrdig med en trent kvinne!

• 6 år senere...
Skrevet

Har fått juling av damer i alle aldre. Har tapt mange brytekamper også mot damer. Og siste er at jeg ble truet med juling av 16 år gammel jente om ikke jeg sa unnskyld for fleipen jeg sa.. Jeg ba om unnskyld, ellers trur jeg hadde fått juling der og.

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er fra 2010

Anonymkode: f7dee...7ee

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Ja. Jeg fikk juling av dama som er 11år yngre mange ganger i løpet av 7år. Når hun ble sint svartnet det for henne og hun visste ikke helt hva hun gjorde, og sa hun kom ikke til seg selv før jeg enten stakk av eller ba om nåde.

Anonymkode: 420f0...cb3

Skrevet
På 18.1.2011 den 13.32, Gjest SnakeOil skrev:

Mange damer som tror de har å stille opp med, og det kan være farlig.

Dersom man skal få kontroll på en rabiat gjennomsnittsmann mann på rundt 80 kg (dvs holde han fast og nøytralisere han), må det gjerne 2-3 mann av samme størrelse til; En som sitter på han og to som har kontroll på armer og ben.

Tror du en gjennomsnitts-dame på ca 60 kg(?) har noe å stille opp med da?

Menn er større, sterkere, har annen muskelsammensetning og smerteterskel. Når vi er i kampmodus, pumper adrenalinet og musklene blir mer eksplosive, samt at vi takler smerter bedre.

En annen ting er jo om kvinnen er rustet til å takle sjokket ved å bli truffet av harde slag.

Effekten av et slag mot hode og kropp, er at man blir rystet.

Er man ikke trent/forberedt, vil sjokket sende deg i en passiv/flukt modus. (er forsåvidt likt for begge kjønn her, men menn er kanskje mer kjent med hvordan det kjennes å faktisk få seg en skikkelig trøkk?).

Kvinner er som nevnt lettere.

Jeg brøt judo på liksom med ex svigerinnen min. Hun har trent hele livet og innehar sort belte i judo (er intruktør), hun var overbevist om at det ikke ville bli noen sak for henne å få kontroll på meg.

Jeg veier 94 kg, hun veier kanskje 65kg, jeg har orange belte i judo som er 20 år gammelt, hun trener aktivt.

I starten, forsøker hun å få meg ned i bakken for så å få kontroll på meg, det klarte hun ikke, fordi jeg var for tung.

Hun fikk heller ikke tak for å kjøre grepstreknikker, slik at hun kunne tvinge meg i kne, fordi hun var for svak (i forhold) og hadde for små hender til å få skikkelig tak.

Etter litt "dansing", bestemmer jeg meg for å være "litt" hardhendt, i og med at hun faktisk trener judo, så jeg brukter tungden og presser meg på henne, bryter armene vekk.

Tar så tak rundt henne og løfter henne rett opp fra bakken, feier bena unna og legger henne ned, så legger jeg mine 94 kg rett på solar plexus'en hennes, mens jeg holder hodet hennes i en strustikke.

Der kunne hun ligge å sprelle (og jeg kunne kjenne at hun faktisk var litt sterk for å være dame).

Selv kunne jeg sikkert slått henne helseløs i ansiktet eller rett og slett brukket nakken på hennne der hun lå, no contest, ble ikke svett engang.

- Og jeg er ikke spesielt trent, sikkert gjennomsnittlig, og heller ikke rabiat/full/dopet/sinna/gal.

Anbefaler de jentene/kvinnene som er nysgjerrige på styrkeforhold (og ikke er redd for å få en liten smell), om å ta en "brytekonkurranse" med en mann i kontrollerte former, slik at du får et inntrykk av hva 80-90 kg gjennomsnittsmann kjennes ut dersom de ikke holder tilbake.

Har ingen tro på at kvinner generelt kan banke en mann, selv ikke en mindre og lettere mann. Et velrettet knyttneveslag i ansiktet (om det ikke knekker kjeven), vil sende denne kvinnen rett inn i rystelse, da har hun ikke noe initiativ eller oversikt lenger, dessverre.

Det er forøvrig også hvorfor jeg anbefaler kvinner å bruke pepperspray og ballespark, samt løpe som satan om uhellet skulle være ute.

Fancy selvforsvarsteknikker vil ikke fungere.

Avstand fra galning er beste forsvar.

Forøvrig ganske sjokkerende å se hvor mange kvinner som leker med ilden, der de står, fulle og jævlige og skjeller ut en mann av forskjellige grunner, farlig... (fester, på by'n osv)

Har aldri slått jenter (iallefall ikke etter at jeg fyllte 6 år :P) og håper jeg aldri kommer til å gjøre det heller.

Har null forståelse for menn som skader kvinner, de skulle vært fast inventar i dusjen på Ila landsfengsel, gjerne spendt fast på alle fire med ræva i været. :kjefte:

Kvinner som slår menn er en litt annen setting; Dèt handler om psykisk kontroll og fysisk mishandling. Mannen vet svært godt at han nok kunne banket livskiten ut av denne kvinnen men av forskjellige årsaker, får han seg ikke til å slå tilbake.

Omtrent på samme måte som at du kan mishandle en pitbull..den finner seg i det fordi du har psykisk kontroll, men seff, klikker den en dag, tar den jo gjerne knekken på deg også....

Jeg har lest mye her inne, men maken til selvskryt og vas har jeg aldri sett😂

Anonymkode: 9d0a3...d0c

• 5 uker senere...
Skrevet
På 2.11.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg fikk juling av dama som er 11år yngre mange ganger i løpet av 7år. Når hun ble sint svartnet det for henne og hun visste ikke helt hva hun gjorde, og sa hun kom ikke til seg selv før jeg enten stakk av eller ba om nåde.

Samme her. Noen damer kan være skremmende og kontrollerende, selv om de ikke er fysisk større enn sin mann. Enten er de så selvopptatt at de ikke merker sin overlegenhet, eller de utnytter situasjonen? Kjør debatt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Vel, min ex dame ga meg juling. Er ikke noe jeg sier til en eneste sjel, selv i 2020. Selv om det er vanlig nå til dags?

Skrevet

Hadde kvinner vært sterkere enn menn, så ville det ikke vært så mye voldtekter som det er.

Anonymkode: 72f16...02d

Skrevet

Om folk alvorlig talt tror at kvinner i gjennomsnitt er fysisk sterkere enn menn, da burde de ta å lære litt om biologi.

Anonymkode: 72f16...02d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...