Gå til innhold

Damer gir menn juling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sterk er egentlig ei gjennomsnittelig dame forholdt til en mann? Kan ei dame som trener gi en vanlig mann juling?

Og hvorfor er det vanlig å se på film at damer lett slår ut menn, men har store problemer med å slå ut andre damer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

1. Ei dame er i snitt ganske mye svakere enn en mann, muskulært sett. Muskler er en ting, teknikk og overraskelsesmoment noe helt annet. Selvsagt kan en kvinne gi en mann juling.

2. Er du seriøs nå? På film? Sevsagt slår damer ut menn enkelt og greit på film, det er det politisk korrekte Hollywoodske ansikt. Menn kan mishandles på det groveste på lerretet, drepes for fote og behandles som dyr. I den grad kvinner får juling på film er det pent sminket og avdempet, skulle du være vitne til at kvinner drepes på film (gud forby) så skjer det alltid klinisk rent og uten blodsøl og intrikate nærbilder. Som hovedregel da. Noen unntak finnes, Tarantino er en av få som har utfordret dette skjeve bildet. At damer har trøbbel med å slå ut andre damer er nok et forsøk på å trigge det mannlige kino/TV publikum, vi elsker en real catfight som pågår en stund vett'u :sikle:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Skrevet

2. Er du seriøs nå? På film? Sevsagt slår damer ut menn enkelt og greit på film, det er det politisk korrekte Hollywoodske ansikt. Menn kan mishandles på det groveste på lerretet, drepes for fote og behandles som dyr. I den grad kvinner får juling på film er det pent sminket og avdempet, skulle du være vitne til at kvinner drepes på film (gud forby) så skjer det alltid klinisk rent og uten blodsøl og intrikate nærbilder. Som hovedregel da. Noen unntak finnes, Tarantino er en av få som har utfordret dette skjeve bildet. At damer har trøbbel med å slå ut andre damer er nok et forsøk på å trigge det mannlige kino/TV publikum, vi elsker en real catfight som pågår en stund vett'u :sikle:

Ja, jeg lurer faktisk på det.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Ja, jeg lurer faktisk på det.

Ikke nå lenger?

Gjest Consensio
Skrevet

Hvor sterk er egentlig ei gjennomsnittelig dame forholdt til en mann? Kan ei dame som trener gi en vanlig mann juling?

Og hvorfor er det vanlig å se på film at damer lett slår ut menn, men har store problemer med å slå ut andre damer?

De aller fleste menn er sterkere enn en kvinne. Slik er naturen.

Men det finnes kvinner som er sterkere enn mange menn.

Uansett, så handler det ikke nødvendigvis om hvem som er sterkest. For å vinne over en annen person, uansett kjønn, så handler det stort sett om teknikk.

Eksempel:

Jeg har ei venninne, hun er kjempetynn og ser skikkelig puslete ut. En kompis av meg er nærmere 2 meter høy og skikkelig bredskuldret med mer enn nok av muskler.

Min venninne klarte å legge han i bakken i løpet av sekunder, fordi hun har teknikken.

Han har bare trent vekter, mens min venninne har trent mange forskjellige type kampsport.

Så har vi en annen side av "damer gir menn juling"-spørsmålet.

Det finnes store mørketall av menn som blir mishandlet av sine damer. Her har vi menn som helt sikkert kunne slått tilbake uten problemer, men som blir fysisk og psykisk mishandlet uten å "klare" å ta igjen.

Og hva som skjer på det store lerret...herregud det er jo film. ALT går greit i film, og det handler ikke om det er ei dame som slår ned en mann, eller to damer som sliter med å ta hverandre eller hva som helst. Det handler om storyen og hva som egner seg best for å tiltrekke mest publikum og tjene mest penger

Skrevet

Er det så vanskelig å svare uten å gå på person eller?

• Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet

2.Sevsagt slår damer ut menn enkelt og greit på film, det er det politisk korrekte Hollywoodske ansikt. I den grad kvinner får juling på film er det pent sminket og avdempet, skulle du være vitne til at kvinner drepes på film (gud forby) så skjer det alltid klinisk rent og uten blodsøl og intrikate nærbilder.

Nå føler jeg du modifiserer sannheten litt for å få den til å passe argumentet ditt. Hollywood er så mye rart, og du trenger bare se Hollywood-filmer med en viss aldersgrense og av visse sjangre for å se dette.

Skrevet

Hvis alt bare dreide seg om teknikk, ville vel damene kunne stilt opp mot menn i boksing og annen kampsport. Hadde vært virkelig interessant å se den boksekampen...

Hvis damene hadde vært like sterke fysisk, hadde de da behøvd å ha egne, tilrettelagte krav for å klare å komme inn i Forsvaret eller Politiet? Da kunne de vel stilt på lik linje med gutta.

Faktum er at kun et lite antall kvinner kan klare å gi et mikroskopisk mindretall av pinglete menn juling.

Gjest Eventyr3
Skrevet

De aller fleste menn er sterkere enn en kvinne. Slik er naturen.

Men det finnes kvinner som er sterkere enn mange menn.

Uansett, så handler det ikke nødvendigvis om hvem som er sterkest. For å vinne over en annen person, uansett kjønn, så handler det stort sett om teknikk.

Eksempel:

Jeg har ei venninne, hun er kjempetynn og ser skikkelig puslete ut. En kompis av meg er nærmere 2 meter høy og skikkelig bredskuldret med mer enn nok av muskler.

Min venninne klarte å legge han i bakken i løpet av sekunder, fordi hun har teknikken.

Han har bare trent vekter, mens min venninne har trent mange forskjellige type kampsport.

Hu kan kunne så mye teknikker hu vil, men teknikk er ikke alt. et seriøst slag i ansiktet hennes og hu hadde sikkert fyki langt bakover.

Tror nok ikke han karen var i "sloss" modus.

du sier hu er spinkel, det blir nærmest fysisk umulig for hennes kropp å gjøre motstand mot kraften fra en 2 meter høy kar som i tilegg har muskler.

selv om han er teknikkløs så er han kapabel til å sende en kraft mot henne som kan få hele kroppen hennes til å fyke.

Men det funker sikkert fett mot fulle menn som jokker henne på dansegulvet.

men ellers jeg er helt enig i at mange tror det holder med å bare pumpe muskler.

det beste vil nok være en balanse mellom teknikk og styrke.

erfaring er vel også en god egenskap.

Skrevet

Kvinner er jo kvinner, men dessverre er det ikke lenger slik at menn nødvendigvis er menn!

Grunnet vår moderne utvikling gjennom tidene, så er mannfolkene blitt utvasket og svake.

Mtp den testosteronen menn produserer, så er det altfor mange spebygde små karer ute og går. Men noen har gener som er mandigere. Arv og miljø er nøkkelen, kanskje vokser de opp på bondegård eller i andre omstendigheter som krever hardt fysisk arbeide.

Skrevet

Eksempel:

:ler: Dagens...

• Liker 1
Skrevet

En dame som trener og er i god fysisk form kan gi en svak mann julig, men ikke en vanlig.

Skrevet (endret)

Det samme gjelder for damer vs. menn som for mindre/svakere menn vs. større/sterkere menn. Kortversjonen er at hvis du er mye mindre/svakere enn en motstander, kan du likevel vinne dersom du ENTEN har mye mer teknikk/kamp-erfaring, ELLER hvis du er lur og f.eks. starter/avslutter kampen med å klinke til motstanderen skikkelig hardt i bakhodet med et balltre el.l. -- det finnes ikke noe som heter "fair fight" hvis liv og helse er avhengig av utfallet.

I en kampsport-situasjon (hvor balltrær mot bakhodet vanligvis ikke er en faktor) ser vi at en teknisk god fighter kan hamle opp med noen som er mye sterkere men har lite eller ingen relevant trening, mens det er mye vanskeligere å ta en sterkere person som har noe relevant trening. Se på historikken i de første UFC-mesterskapene: Til å begynne med dominerte Royce Gracie (en veltrent mann, javisst, men ikke akkurat noen supertungvekter) fullstendig over mye større og sterkere motstandere som til dels også hadde brukbar trening innen ymse kampsporter, men som var håpløse i bakkekamp. Men det tok ikke så voldsomt lang tid før alle hadde skjønt at de måtte trene en del på bakkekamp for å ha noen sjanse, og deretter ble det ikke like gjennomførbart selv for de best trente bakkekamp-ekspertene å vinne over betydelig større motstandere -- og så måtte de etterhvert innføre vektklasser for at det skulle være interessant.

(Nå finnes det riktignok damer som er sterkere enn en gjennomsnittlig mann; f.eks. ligger Norgesrekordene i styrkeløft for damer på et nivå som stort sett tilsvarer noe som mannfolk i samme vektklasse må regne med å trene seriøst i et par år eller mer for å få til, hvilket gjennomsnittlige mannfolk ikke har gjort; men sånne damer er relativt sjeldne.)

Endret av Leifr
  • Liker 2
Skrevet

Det samme gjelder for damer vs. menn som for mindre/svakere menn vs. større/sterkere menn. Kortversjonen er at hvis du er mye mindre/svakere enn en motstander, kan du likevel vinne dersom du ENTEN har mye mer teknikk/kamp-erfaring, ELLER hvis du er lur og f.eks. starter/avslutter kampen med å klinke til motstanderen skikkelig hardt i bakhodet med et balltre el.l. -- det finnes ikke noe som heter "fair fight" hvis liv og helse er avhengig av utfallet.

I en kampsport-situasjon (hvor balltrær mot bakhodet vanligvis ikke er en faktor) ser vi at en teknisk god fighter kan hamle opp med noen som er mye sterkere men har lite eller ingen relevant trening, mens det er mye vanskeligere å ta en sterkere person som har noe relevant trening. Se på historikken i de første UFC-mesterskapene: Til å begynne med dominerte Royce Gracie (en veltrent mann, javisst, men ikke akkurat noen supertungvekter) fullstendig over mye større og sterkere motstandere som til dels også hadde brukbar trening innen ymse kampsporter, men som var håpløse i bakkekamp. Men det tok ikke så voldsomt lang tid før alle hadde skjønt at de måtte trene en del på bakkekamp for å ha noen sjanse, og deretter ble det ikke like gjennomførbart selv for de best trente bakkekamp-ekspertene å vinne over betydelig større motstandere -- og så måtte de etterhvert innføre vektklasser for at det skulle være interessant.

(Nå finnes det riktignok damer som er sterkere enn en gjennomsnittlig mann; f.eks. ligger Norgesrekordene i styrkeløft for damer på et nivå som stort sett tilsvarer noe som mannfolk i samme vektklasse må regne med å trene seriøst i et par år eller mer for å få til, hvilket gjennomsnittlige mannfolk ikke har gjort; men sånne damer er relativt sjeldne.)

:pls:

Skrevet

En bekjent av meg ble faktisk ofte banket av kona. Han tok ikke igjen fordi han ikke ville slå damer.......

• Liker 1
Skrevet
Eksempel:

Å legge noen i bakken er ikke det samme som å gi vedkommende juling. Gi kompisen 2 sekunder til å tenke seg om og vips så ligger nok venninna nede(rst). Overraskelsesmomentet kan felle de fleste, men kampen er ikke over fordi om man ligger nede...

En gjennomsnittlig kvinne er betydelig svakere enn en gjennomsnittlig mann - altså så lenge man sammenligner like.

Altså ikke veltrent kvinne mot sofagris, stor dame mot liten spjæling, o.l.

Gjest Consensio
Skrevet

Å legge noen i bakken er ikke det samme som å gi vedkommende juling. Gi kompisen 2 sekunder til å tenke seg om og vips så ligger nok venninna nede(rst). Overraskelsesmomentet kan felle de fleste, men kampen er ikke over fordi om man ligger nede...

En gjennomsnittlig kvinne er betydelig svakere enn en gjennomsnittlig mann - altså så lenge man sammenligner like.

Altså ikke veltrent kvinne mot sofagris, stor dame mot liten spjæling, o.l.

Hehe, nei du. Venninna mi hadde nok klart å grisebanke ham om hun ville.

Skrevet

Jeg har sort belte i en kampsport, og kjenner mange innen kampsportmiljøet over hele landet.

Det kunne vært interessant å vite hvilken klubb denne unike venninnen din har tilknytning til.

Skrevet

Jeg har sort belte i en kampsport, og kjenner mange innen kampsportmiljøet over hele landet.

Det kunne vært interessant å vite hvilken klubb denne unike venninnen din har tilknytning til.

Ok! Men da er hun ikke representant for en gjennomsnittlig kvinne...

Gjest Hard Ride
Skrevet

Ekte slossing på gata er mye mer brutalt enn i kampsportringen. Hvordan tror du det hadde gått med henne om en 100-kilos rabiat jævel grisetakler henne, biter nesa av henne og moser skallen hennes mot fortauet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...