tundike Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Har noen tips til livs- og/eller uføreforsikringer som ikke krever detaljert egenerklæring og oppheving av taushetsplikten til fastlege etc? Jeg regner selvfølgelig med at vi snakker om forhøyet premie i så fall, men jeg ønsker å undersøke muligheten. Jeg har ingenting å skjule for selskapet, men etter å ha sett egenerklæringsskjemaet - med mildt sagt usaklige spørsmål - har jeg blitt svært skeptisk til hele systemet omkring disse forsikringene. Da jeg skjønte at selskapet også kontakter fastlegen, tidligere leger samt deler informasjonen med andre forsikringsselskaper, bestemte jeg meg for at denne typen er uaktuell for lang tid framover...
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Nei, du må fylle ut skjemaet uansett selskap, det er likt skjema for alle selskapene i Norge, og eventuelle reservasjoner lagres i et eget register. Så dersom du er interessert i uføre/livsforsikring er det bare å sette seg ned og skrive. Og dessuten, dersom du eventuelt kommer i en situasjon der du har behov for utbetaling vil du ikke få en krone uten at hver lille flik av din medisinske journal både her og der er gjennomgått, og finnes det et snev av mulighet for at sykdommen/skaden har debutert med symptomer tidligere får du penger. Og lyger du på skjemaet får du heller ikke penger, da har du ikke skrevet korrekte opplysninger, og dermed brutt avtalen slik at forsikringsselskapet ikke lenger er ansvarlig. Har selv fylt skjemaet to ganger (byttet selskap), og syns ingen av spørsmålene var usaklig i forhold til forsikringen det gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå