Gå til innhold

hund og kanin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Endelig har vi kjøpt hus,så da får vi lov til å ha dyr.. gleder meg!

vi vil ha katt,hund og kanin!

hva burde vi ha først?

jeg tenkte kansje kanin,hund så katten??

Håper noen vet fort... kan få en kanin nå.. men vil ikke si ja, hvis det ikke er bra for kaninen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke dumt å starte med kaninen, siden den er minst og mest utsatt for de større dyrene. Hvis kattungen og valpen kommer inn senere vil de jo fort akseptere at kaninen har vært der hele tiden.

I tillegg vil dere jo også se hvor fort dere ønsker å skaffe de andre dyrene når dere starter i det små.

Skrevet

Vi har forresten hund og katt og jeg anbefaler èn av følgende: først katt, så hun (gjerne hund mens katten er ung, dette var vår løsning som har fungert kjempebra), eller skaff begge samtidig.

Skrevet

tror det er lurt jeg og... takk for svar! :)

Skrevet

Jeg håper virkelig du skal ha en utekanin. Og da har det vel ikke så mye å si om hvilken rekkefølge dere kjøper hund og katt. Av de to, hadde jeg helt klart kjøpt katten først og fått hunden i hus når den var valp sånn at den blir vant med katten fra den er valp.

Skrevet

Jeg anbefaler katten sist, siden en voksen katt er vanskeligere å tilvenne nye dyr enn hva det er med en voksen hund (kanin vet jeg så ikke mye om). Men en kattunge som kommer til et hjem hvor det er hund og kanin blir fort vant.

Skrevet (endret)

Jeg håper virkelig du skal ha en utekanin. Og da har det vel ikke så mye å si om hvilken rekkefølge dere kjøper hund og katt. Av de to, hadde jeg helt klart kjøpt katten først og fått hunden i hus når den var valp sånn at den blir vant med katten fra den er valp.

Hvorfor må kaninen være ute?

Jeg ville faktisk fått hunden først. Fordi en valp kan ha veldig tungt for å forstå at kaninen ikke er noe man knøvler og jager. (Lurt å styre unna raser med mye jaktinstinkt) Katten sist fordi en kattunge er lettere å prege på hund og kanin, som Tabris sier.

Endret av la Flaca
Skrevet

Hvorfor må kaninen være ute?

Jeg bare hater når mennesker har kaniner i bur inne hele døgnet, og aldri gjør noe som kan aktivisere kaninen.

Skrevet

Jeg bare hater når mennesker har kaniner i bur inne hele døgnet, og aldri gjør noe som kan aktivisere kaninen.

Men når du skriver at du håper de skal ha "utekanin" så rekner jeg med du mener en kanin som bor i bur ute? Min erfaring er at utekaniner fort blir veldig ensomme, fordi de ikke får være inne sammen med familien. Kaniner som bor inne behøver man jo ikke ha bur til en gang. Men det var off topic, og vi er jo enige. :)

• Liker 1
Skrevet

Katten eller hunden først hadde jeg valgt - så de hadde vært voksne før kaninen kom.

Har katt og kanin og har god erfaring med katten kom først. Men som alle mennesker er også dyrene forskjellige.

Og hvem sier at kaniner i hus kun sitter i små bur?

Kaninene her er løse innekaniner, noe som fungerer vedlig bra. Blir nesten som en innekatt bare at det er kanin:)

• Liker 1
Skrevet

Og hvem sier at kaniner i hus kun sitter i små bur?

Kaninene her er løse innekaniner, noe som fungerer vedlig bra. Blir nesten som en innekatt bare at det er kanin:)

Jeg hadde også kaninene løse inne, og ute. Brukte kattedør, gikk så fint atte. Kom som et lyn på innkalling gjorde de og hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...