AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Hei! Jeg lurer på hvor mye jeg bør forlange i lønn fra min arbeidsgiver. Nå har jeg jobbet i denne matbutikken i nesten 4 år. Jeg begynte som deltid, og ble etterhvert ansatt som ansvarlig for en av avdelingene. Ettersom jeg har skole, så avsluttet jeg som ansvarlig, og fikk meg en "ti-timer-i-uken" kontrakt. Jeg gikk verken opp eller ned i lønn, men står nå på 137 kroner i timen. Det jeg lurer på, er om jeg bør godta dette, eller med god samvittighet få mer i lønn. Det hører med at butikken vår har satt større krav til alle avdelingene, og skal luke vekk de svakeste. Jeg er ikke i den gruppen, men ettersom jeg får mer ansvar og mer utfordringer, burde jeg kanskje forlange mer? Jeg kan 3 avdelinger utenatt og kan bli brukt som kasteball, hvis de ville ha gjort det mot meg. Jeg er som regel fleksibel og kan ringes etter behov. Når i tillegg folk som er ny i jobben tjener rundt 132 kroner timen med en gang de er ferske i den jobben jeg kan ut og inn, så synes jeg det er urettferdig. Vet det er en matbutikk og at det er dårlige betingelser og lønninger, og livet er sjenerelt urettferdig. Men likevel synes jeg det er uakseptabelt at amatører i jobben tjener nesten like mye som meg, når jeg er erfaren på flere områder. Er 137 kroner i timen greit nok, eller hadde jeg fortjent mer? mvh frustrert
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Jeg ville vært kokfornøyd, men det er fordi jeg har jobbet som assistent i barnehage i nærmere fire år og har nå en timelønn på 124kr. Kan dessverre ikke så mye om butikkjobbing og hvordan det fungerer der med ansvar og slikt, så det er noe du selv må føle på.
Gjest Ruccola Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Tja, når jeg startet å jobbe i matvarebutikken var jeg 20 år og hadde 96 kr i timen. Etter nesten fem år var jeg den eneste ansatte med full stilling, og hadde full kontroll på alt i butikken. Sjefel stolte veldig på meg, og jeg fikk mye ekstra oppgaver som ingen av de andre ansatte ble stolt på til (Litt kontorarbeid, styring av prislappesystemet osv.) jobbet også i både post i butikk og tipping -lukene, og hadde hovedansvar for ferskvareavdelingen siste 6 mnd jeg jobbet der. Da var jeg kommet opp i 107 kroner i timen. (Dette var i perioden 2000 til 2005.) Så jeg vil absolutt si at lønna di er veldig grei, ihvertfall om du er veldig ung i tillegg. Lønn er finurlige greier. det blir vurdert utifra aler, ansinnitet og i noen tilfeller også om man har barn eller ikke(Den siste er for meg litt uforståelig, man er ikke automatisk ekspert på livet og barn selv om man har barn selv...selv ikke i barnehage burde dette vere relevant egentlig - er litt dirskriminerende når en tenker på det..)
SmallTalk Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Jeg anbefaler deg å ta en kikk på denne linken: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Jeg anbefaler deg å ta en kikk på denne linken: http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494 Takk Trengte den siden! Da puster jeg litt lettere ut. Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå