Gjest Poirot Skrevet 12. oktober 2003 #1 Skrevet 12. oktober 2003 Skulle handle olabukser i går. Er til vanlig en str 40/42 over rumpa, men har korte bein. Mannen i butikken kom med en bukse etter den andre, men jeg fikk jo ikke på meg noen. Tilslutt stod jeg med tårer i øynene i prøverommet og følte meg som en skikkelig freak. :cry: Da kom han med Buksen: Wrangler. Den passet!!! :D Så fantastisk at noen produsenter forstår at selv om man må ha 33 i livet, så har man ikke 2 meter lange bein!!! Den er for lang den også, men de buksene som hadde 30 i lengde stoppet på 30 i livet.... Tror de at alle lave er 40 kg tunge, eller???? :x
ringblomst Skrevet 12. oktober 2003 #2 Skrevet 12. oktober 2003 Er enig med deg. Vet ikke om JC fortsatt syr opp olabukser som man kjøper der - det gjorde de i hvert fall før; og det pleide å hjelpe. Ellers er det vidunderlig å kjøpe bukser i Asia - hvor hvert kjøpesenter har sin bukseopplegger . Betalte i snitt 10 kr/buksen for at de skulle legge opp bukser som jeg hadde kjøpt. Men nå har jeg endelig funnet en modell fra Levi's som passer meg - 1.60 høy (ditto korte ben) og str 40 i bukser her .
Gjest Lea Skrevet 12. oktober 2003 #3 Skrevet 12. oktober 2003 Har samme erfaring. Sist jeg spurte om hjelp i en slik butikk, så kom en tyggegummi-tyggende fjortis-skapning og sa: "Denne buksa er såååå fin!" Jeg var tvilende og sa at den muligens var litt liten og for lav i livet. Men neeei da.. hun fant en i en større størrelse som garantert var for stor (i følge henne). Jeg fikk ikke buksa over lårene en gang (og jeg har ikke fryktelig tykke bein altså.. er ganske smal over hoftene også). Til slutt frant jeg noen Poco Loco-bukser som passer alle veier. Bortgjemt i en tilbudskurv.
Musemor Skrevet 12. oktober 2003 #4 Skrevet 12. oktober 2003 Jeg var i 'dongeribukse-helvetet' på fredag!! Hos meg er det rumpen som ikke passer inn i bukser med lavt liv.. Har funnet ut at Diesel er perfekt for meg som er tynn ellers, men som (dessverre) ikke har sprettrumpe!
Joplaya Skrevet 12. oktober 2003 #5 Skrevet 12. oktober 2003 Derfor unngår jeg vero moda blant andre. Men noen ganger kryper jeg til korset og får buksene sydd opp - fordi jeg finner en bukse som er must-have. Kjenner forresten en som er tynn og som heller aldri finner passende bukser - fordi hun har så lange ben.
Ursula Skrevet 12. oktober 2003 #6 Skrevet 12. oktober 2003 Bukser er og blir håpløst det.Jeg bruker str 36. Enten får jeg den ikke over hoftene. Får jeg den over hoftene er den for stor i livet.Får jeg den over hoftene og den passer rundt livet,kan du banne på at den er for lang i beina !
Gjest Vanessa Skrevet 13. oktober 2003 #7 Skrevet 13. oktober 2003 Bukser er morsomme dyr. Jeg kjøpte Miss Sixty-bukse på lørdag, størrelse 28. (Stretch.) Jeg er 174 og har vanligvis problemer med å finne bukser som er lange nok, men denne kunne med fordel ha vært ca fem cm kortere. Konklusjonen jeg drar er at ifølge den som laget buksen,skulle jeg ha vært fem cm høyere og helst fem kilo lettere. (Veier ca 52.) Jaja...
Julie Skrevet 13. oktober 2003 #8 Skrevet 13. oktober 2003 Vet hva du snakker om. Det er et sabla pes å kjøpe bukser. Ender så godt som alltid opp på JC hvor de legger opp buksa.
Nøste Skrevet 13. oktober 2003 #9 Skrevet 13. oktober 2003 Jeg finner altdig noen bukser som passer , men de er litt lange i bena da . Fikser det selv . Synes de kan lage bukser med korte ben også.
silja Skrevet 13. oktober 2003 #10 Skrevet 13. oktober 2003 Skulle handle olabukser i går. Er til vanlig en str 40/42 over rumpa, men har korte bein. Mannen i butikken kom med en bukse etter den andre, men jeg fikk jo ikke på meg noen. Tilslutt stod jeg med tårer i øynene i prøverommet og følte meg som en skikkelig freak. :cry: Da kom han med Buksen: Wrangler. Den passet!!! :D Så fantastisk at noen produsenter forstår at selv om man må ha 33 i livet, så har man ikke 2 meter lange bein!!! Den er for lang den også, men de buksene som hadde 30 i lengde stoppet på 30 i livet.... Tror de at alle lave er 40 kg tunge, eller???? :x Dette er meg jo!!!! Sliter også å finne bukser... takker for tipset - hvor finner jeg den buksa? Bruker selv str 42 (eller 33) og er 1.65 cm høy (lav?) For øvrig er det frustrerende med bukser som stopper på låra for man for dem ikke over hofta... da er det bedre med en str større om det finnes, og takk for beltet!
Gjest Poirot Skrevet 13. oktober 2003 #11 Skrevet 13. oktober 2003 Kjøpte Wrangler på Carlings. Forøvrig selger de damebukser i benlengde kort-medium-lang på en butikk som heter Personlig mote. Finens bla i Stogata i Oslo og Sandvika Storsenter. De korte er passe!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå