AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Jeg jobber full stilling i en kommunal barnehage. Jeg har også en samboer og sønn på 2 år. Nå til mars mister jeg min stønad, og har dermed bare lærlinglønn fra min side. Vi har jo en del faste utgifter. Feks: 6000,- til husleie, 1200,- bhg, 900,- forsikring, 500,- strøm, bil osvosv. Jeg var innom et kommunalt gamlehjem, men det var jo da ingen mulighet i og med at jeg allerede jobber 100% i kommunen. (SØREN!) Hva er mine muligheter? Kan jeg ta læretiden på deltid? Eller... Føler meg helt tom, jeg må jo ha en ekstra jobb. Dette fungerer jo ikke.
Glitnir Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Kan ikke din samboer jobbe ekstra? Ellers er det jo bare å finne et sykehjem i nabokommunen - eller en hvilken som helst privat arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Kan ikke din samboer jobbe ekstra? Ellers er det jo bare å finne et sykehjem i nabokommunen - eller en hvilken som helst privat arbeidsgiver. Ja, skjønner den. Men det er urettferdig at bare han skal jobbe ekstra. Jeg vil gjerne også. Dersom jeg jobber fullt i min kommune, kan jeg jobbe ekstra i en annen kommune da? Har ikke det noe å si?
Glitnir Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Ja, skjønner den. Men det er urettferdig at bare han skal jobbe ekstra. Jeg vil gjerne også. Dersom jeg jobber fullt i min kommune, kan jeg jobbe ekstra i en annen kommune da? Har ikke det noe å si? Hver kommune er separate arbeidsgivere, så du kan fint jobbe i andre kommuner. Verken kommuner eller andre arbeidsgivere kan ansette arbeidstakere i mer enn 100 %.
Sola^ Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Forhør deg om bostøtte under læretida... er det ikkje mulighet for støtte via lånekassa som lærling? Trur det. Vurdér jobb i butikk eller anna som ikkje er via kommunen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå