AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Hei! Jeg er ei jente som ønsker å gå ned i vekt. Prøver å spise ofte og lite samtidig som jeg ønsker at maten er sunn, men jeg følger ikke noe slags slavisk diett. Et eksempel på hva jeg spiser i løpet av en dag er: 1-2 brødskiver til frokost (halvgrovt brød med f.eks makrell i tomat, tunfisk, laks, skinke el. som pålegg), mellom-måltid som f.eks eple, pære eller en yoghurt. Middag er mye variert, holder mengden moderat.. Til kvelds en brødskive med et av de samme påleggene jeg nevnte til frokost. Til frokost og kvelds drikker jeg skummet melk. Ellers prøver jeg å drikke mye vann. Hvordan høres dette ut? Er det for lite mat for å få opp forbrenning og gå ned i vekt, eller høres det greit ut? Jeg er ikke sulten når jeg spiser denne mengden i løpet av en dag.. Men jeg ønsker å gjøre det på en mest mulig riktig og effektiv måte, så håper noen kan hjelpe meg.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Uten å være noen kostholdsekspert tror jeg jeg ville lagt inn en lønsj der også. Om enn bare en skive eller en liten salat eller noe.
Pingting Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Hvis du ikke spiser lunsj, synes jeg det høres litt lite ut. Litt vanskelig å si så mye annet siden du ikke gir eksempler på hva du spiser til middag. Frokost, mellom og kvelds ser ser ganske fornuftig ut.
Gjest Coarvi Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Helt umulig å si når man ikke vet hvor mye du spiser til middag. Lunsj er ikke noe must, så lenge man spiser nok til andre måltider, og ikke risikerer å bli pottesur utover formiddagen fordi man er sulten ()...
Sykepl.student Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Hei! Jeg er ei jente som ønsker å gå ned i vekt. Prøver å spise ofte og lite samtidig som jeg ønsker at maten er sunn, men jeg følger ikke noe slags slavisk diett. Et eksempel på hva jeg spiser i løpet av en dag er: 1-2 brødskiver til frokost (halvgrovt brød med f.eks makrell i tomat, tunfisk, laks, skinke el. som pålegg), mellom-måltid som f.eks eple, pære eller en yoghurt. Middag er mye variert, holder mengden moderat.. Til kvelds en brødskive med et av de samme påleggene jeg nevnte til frokost. Til frokost og kvelds drikker jeg skummet melk. Ellers prøver jeg å drikke mye vann. Hvordan høres dette ut? Er det for lite mat for å få opp forbrenning og gå ned i vekt, eller høres det greit ut? Jeg er ikke sulten når jeg spiser denne mengden i løpet av en dag.. Men jeg ønsker å gjøre det på en mest mulig riktig og effektiv måte, så håper noen kan hjelpe meg. trener du i tillegg? syns dette høres ut som litt lite mat uansett. måltidet mellom frokost og middag bør være større. evt en salat med kylling/reker/skinke/egg etc. fordel måltidene dine slik at du spiser de største tidligere på dagen. det er da kroppen har mest behov for energien. frukt og grønnsaker er bra som små mellommåltider, men det er ikke et fullverdig måltid. bruk fantasien, så blir kanskje den vanlige brødskiva mer næringsrik og spennende;-)
mysan Skrevet 14. november 2010 #6 Skrevet 14. november 2010 Det første jeg bet meg fast i var det halvgrove brødet du spiser. Du bør skifte til et brød som er så grovt som overhodet mulig, med minst mulig innhold av hvetemel. Videre bør du - uten at du nevner hva du spiser til middag - sørge for at stivelsesdelen av måltidet ikke overskrider proteindelen. Matvarer med høy GI har en tendens til å tulle med blodsukkeret, noe som fører til overproduksjon av insulin, noe som igjen ender med for mye fett på kroppen. Ellers er det selvfølgelig viktig at du forbrenner mer enn du spiser, så du bør bevege deg hver dag. Og da mener jeg ikke å spasere til og fra parkeringsplassen/bussholdeplassen
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #7 Skrevet 14. november 2010 Jeg vet hva som fører til fett på kroppen. Dvaske kvinner som ikke mosjonerer og spiser for mye sjokolade. At et normalt kosthold med brød inkludert fører til fettøkning som følge av dette fæle insulinet får du meg ikke til å tro.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2010 #8 Skrevet 14. november 2010 Høres jo greit ut, bortsett fra at jeg ville byttet ut brødet med veldig grovt brød. Ellers, så bør du heller spise salater med mye grønt i. Grønne grønsaker inneholder mye kalsium, jern, magnesium osv... Kjøpt ferske spinatblader og ruccola og issalat, og skjær opp tomat, agurk og avokado(avokado er kjempebra og inneholder protein, sundt fett og vitaminer og mineraler). Spis med fisk eller kylling til. Hvetemel og stivelse er ikke bra, og gir ustabilt blodsukker, som gjør at man blir fort sulten og blir ukonsentrert. Så ville kuttet ut det, og heller satset på mye grønnsaker og frukt, itillegg til nok protein og sundt fett, så holder man et stabilt blodsukker og blir ikke så fort sulten. Ser at du spiser yoghurt, det inneholder sukker. Nesten all mat og drikke, som er ferdiglagd eller halvferdig, inneholder mye sukker.
Meridian Skrevet 14. november 2010 #9 Skrevet 14. november 2010 (endret) Jeg vet hva som fører til fett på kroppen. Dvaske kvinner som ikke mosjonerer og spiser for mye sjokolade. At et normalt kosthold med brød inkludert fører til fettøkning som følge av dette fæle insulinet får du meg ikke til å tro. Det var godt å få slenge med leppa, var det ikke? Spesielt når man kan gjemme seg bak anonym bruker Endret 14. november 2010 av meridian 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå