Jens Skrevet 9. november 2010 #1 Del Skrevet 9. november 2010 Inspirert av den andre tråden om knask eller knep lurer jeg på når det ikke er søtt lenger når barna går knask eller knep. Jeg mener det ikke er sjarmerende lenger når de begynner å bli rundt 8-9 år. Da har de liksom blitt så grådige og har så svææære poser med godis på slep at det bare blir usjarmerende. Hadde noen sånne innom også og gav dem godteri, selv om jeg syns det er mye koseligere med små barnehender.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentehumor Skrevet 9. november 2010 #2 Del Skrevet 9. november 2010 18+ heter det "pils eller vold"... Samme med julebukk, folk går rundt å synger selv lenge etter jula og håper på godteri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 9. november 2010 #3 Del Skrevet 9. november 2010 I vårt nabolag går barna knask eller knep mens de er barneskolebarn, mens "ingen" ungdomsskolebarn driver med det. De aller fleste som kommer er i 9-10-11-årsalderen. Kan ikke si jeg har reagert på at de er blitt noe mer usjarmerende i den alderen, egentlig. Tror jeg ville reagert mer hvis det kom 14-15-åringer på døra. En del av de større barna har med seg yngre søsken, også. Synes det er koselig at de passer på hverandre, særlig med tanke på hvor mye en hører om at voksne folk virkelig ikke kan vise folkeskikk overfor knask-eller-knep-barn. PS til jentehumor: heter det ikke "dram eller deng", da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentehumor Skrevet 9. november 2010 #4 Del Skrevet 9. november 2010 PS til jentehumor: heter det ikke "dram eller deng", da? Hørt begge, men den er så klart best! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lebewesen93 Skrevet 9. november 2010 #5 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg gikk "knask eller knep" for et pr år siden ( var vel 15 år, da) merket ikke til at noen mente vi var for gamle Var så klart for moro skyld og lite planlagt, men var da gøy Jeg khadde kun reagert om det kom godt voksne folk på døra, liksom 30 + hadde jeg sett noen på 15 - 25 år ville jeg bare trudd de kjeda seg å ville finne på noe "kult" Men det er min mening , da : p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 9. november 2010 #6 Del Skrevet 9. november 2010 Opplevde å få ungdommer på døra i år. Ganske morsomt egentlig, for i USA så er det nesten ingen ungdommer som tør å gå trick or treat når de er rundt 13-14 års alderen...da er det nemlig for flaut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 9. november 2010 #7 Del Skrevet 9. november 2010 Vi hadde noen tenåringer på døren, og det var like koselig som med de små. Er virkelig alle barn i 8-9 års alderen grådige? Jaja, kjekt den dagend ine egne kommer i den alderen, at du tenker på de som grådige. Eller er de bare søte i den aldersgruppen dine egne barn er i? Kjenner mange veldig søte barn i 8-9 års alderen, og kjenner grådige barn i 3-4 års alderen. Derfor tror ikke jeg det ahr med alder å gjøre, men med oppdragelse og med hvordan barnet er som person. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 10. november 2010 #8 Del Skrevet 10. november 2010 Begynner de å bli for store når de er 8-9 år?? :dåne: Det er jo DA de begynner å gå for alvor... Jeg synes at når de begynner å nærme seg 12 begynner de å blir for store til at det er sjarmerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #9 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg syns det er helt ok at større unger går på dørene. Hvorfor skal de ikke få lov til å være unger de også? De blir nå fort nok "store, kule" ungdommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #10 Del Skrevet 10. november 2010 Jeg gikk selv knask eller knep da jeg var 11 eller 12, men syntes da at jeg begynte å bli litt for stor for det. Så vidt jeg husker ble jeg hovedsaklig med fordi lillebroren min på 5 hadde så lyst til å gå, men ikke fikk lov alene. Jeg kledde meg skikkelig ut, var med på å si "knask eller knep", men holdt meg en meter eller to i bakgrunnen mens broren min viste fram posen sin (som var fint pyntet med pålimte saker og glitter), så var vel ikke aktivt med på 'tiggingen'. Selv om broren min ga meg en andel av godteriet etterpå, som betaling for "livvakttjenester". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 10. november 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 10. november 2010 Vi hadde noen tenåringer på døren, og det var like koselig som med de små. Er virkelig alle barn i 8-9 års alderen grådige? Jaja, kjekt den dagend ine egne kommer i den alderen, at du tenker på de som grådige. Eller er de bare søte i den aldersgruppen dine egne barn er i? Kjenner mange veldig søte barn i 8-9 års alderen, og kjenner grådige barn i 3-4 års alderen. Derfor tror ikke jeg det ahr med alder å gjøre, men med oppdragelse og med hvordan barnet er som person. slapp av litt à...mente bare at de 8-9 åringene som kom til oss ikke var like søte som de små. Og, en av dem var faktisk fetteren til sønnen min, men jeg kan vell få lov til å si jeg syns det er mer sjarmerende når de er yngre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kallekrakil Skrevet 10. november 2010 #12 Del Skrevet 10. november 2010 Inspirert av den andre tråden om knask eller knep lurer jeg på når det ikke er søtt lenger når barna går knask eller knep. Jeg mener det ikke er sjarmerende lenger når de begynner å bli rundt 8-9 år. Da har de liksom blitt så grådige og har så svææære poser med godis på slep at det bare blir usjarmerende. Hadde noen sånne innom også og gav dem godteri, selv om jeg syns det er mye koseligere med små barnehender.. Det bør ikke være noe aldersbegrensning. Om en først skal på døren til folk og be om snop bør det være noe barn i alle aldere som er utkledd kan gjøre, frem til de er 100 om det så må være! Syntes det å snakke om for gamle minner om at noen ønsker å "kontrollere" Halloween og være premissleverandører og alle andre bør bare innfinne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #13 Del Skrevet 7. september 2014 jeg er 14 og går fortsatt knask eller knep med broren min Anonymous poster hash: bcb48...381 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2014 #14 Del Skrevet 7. september 2014 Det bør ikke være noe aldersbegrensning. Om en først skal på døren til folk og be om snop bør det være noe barn i alle aldere som er utkledd kan gjøre, frem til de er 100 om det så må være! Syntes det å snakke om for gamle minner om at noen ønsker å "kontrollere" Halloween og være premissleverandører og alle andre bør bare innfinne seg. Enig Spesielt hyggelig for de som går i barndommen Anonymous poster hash: 5eecd...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 7. september 2014 #15 Del Skrevet 7. september 2014 18+ heter det "pils eller vold"... Samme med julebukk, folk går rundt å synger selv lenge etter jula og håper på godteri. Haha, julebukk. Finnes det lenger? Trodde det var glemt. Var populært på min tid (90-tallet). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå