AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Tidligere har det være (opptil flere ganger) tråd som spør om hvor ofte folk på KG vasker håret. Dere som vasker håret annenhver dag, si at dere trener på dagen i mellom, altså på dagen der dere egentlig ikke skal vaske håret, tuller dere håret opp i en plastikkdings for å unngå vann eller lar dere håret bli vått osv uten å bruke shampoo/balsam? Håret blir jo ganske svett og ekkelt etter en runde trening så selv om man ikke vasker håret så dusjer man det vel, for å få ut svetten etc fra hodebunnen?
Thorn Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Jeg vasker håret hver dag om jeg trener hver dag, ellers annenhver. Som regel trener jeg ikke hver dag, men annenhver, så da vasker jeg altså håret de dagene jeg trener.
Gjest Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Jeg kan fint skylle gjennom håret uten å bruke shampoo og balsam. Er de to tingene som gjør at håret mitt blir fettet og ekkelt om jeg bruker det for ofte.
Gjest Airi Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Jeg skyller det med vann og vasker det bare én gang i uka med shampoo.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Jeg må vaske håret mitt hver dag for det blir jo fett etter en dag... Noen som har tips til hvordan unngå det? Hjelper det å bare skylle det altså?
Wombat Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 (endret) Du burde prøve å venne håret på en dag uten vask AB, etter en stund blir ikke håret så fett lenger og som andre påpeker: så lenge du ikke trener den dagen trenger du nok ikke å vaske håret hver dag edit: AnonymBruker sin post over meg, ikke TS Endret 9. november 2010 av Wombat
Gjest Bella_ Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 Ja veldig enkelt å skylle det om man har rett hår.Jeg har langt og krøllete og du trenger både balsam og shampo for å kunne gre det ut og for at det skal ligne noe.Så det å bare skylle funker ikke for alle.
Rumohra Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Det å skylle håret med vann, og ikke shampoo, hjelper også på fett hår. Fettet blir fordelt bedre i håret og fungerer fuktgivende til håret. Spesielt bra effekt om man skyller med kjølig vann og masserer hodebunnen.
Gjest Airi Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Ja veldig enkelt å skylle det om man har rett hår.Jeg har langt og krøllete og du trenger både balsam og shampo for å kunne gre det ut og for at det skal ligne noe.Så det å bare skylle funker ikke for alle. Jeg har skikkelig afro...
Gjest Bella_ Skrevet 9. november 2010 #10 Skrevet 9. november 2010 Jeg har skikkelig afro... Hvordan får du gredd det ut da?Bruker du noe i håret etterpå?
Gjest Airi Skrevet 9. november 2010 #11 Skrevet 9. november 2010 Hvordan får du gredd det ut da?Bruker du noe i håret etterpå? Jeg bruker littegran CHS Slip, som er ganske balsamaktig. Tar det i når jeg er ferdig i dusjen, bare for å løsne på flokene, og det fungerer uten at håret blir fettete. Men de dagene jeg vasker håret ordentlig, har jeg også i en skikkelig hårkur som gjør håret mye lettere å jobbe med også resten av uka. Den lager jeg selv.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #12 Skrevet 9. november 2010 Jeg bruker littegran CHS Slip, som er ganske balsamaktig. Tar det i når jeg er ferdig i dusjen, bare for å løsne på flokene, og det fungerer uten at håret blir fettete. Men de dagene jeg vasker håret ordentlig, har jeg også i en skikkelig hårkur som gjør håret mye lettere å jobbe med også resten av uka. Den lager jeg selv. Hvordan lager du hårkuren selv? Egenkomponert oppskrift, eller noe du har funnet på nett?
Gjest Airi Skrevet 9. november 2010 #13 Skrevet 9. november 2010 (endret) Hvordan lager du hårkuren selv? Egenkomponert oppskrift, eller noe du har funnet på nett? Bruker sheasmør, honning og eteriske oljer (pleier å bruke lavendel eller geranium, men det kommer an på sinnstemningen, det er bare for luktens skyld), så blander jeg i en halv avocado. Dessuten pleier jeg å ta i sitronsaft, men det er for at håret mitt skal bli lysere og ikke viktig i seg selv. Har jeg kokosmelk stående, kan jeg ta i det også. Så dusjer jeg håret vått og fordeler det jevnt, har på sånn plastting jeg ikke husker hva heter (hårnett?) og lar det virke i 15-30 minutter. Så dusjer jeg det ut og bruker sjampo og balsam. Det er vel en kombinasjon av egenkomponert og tillært Endret 9. november 2010 av Airi
Gjest Airi Skrevet 9. november 2010 #15 Skrevet 9. november 2010 Det er vel relevant nok. Masse folk med krøllete hår der ute som kanskje gjerne skulle vasket håret skjeldnere.
Tinker8ell Skrevet 9. november 2010 #16 Skrevet 9. november 2010 jeg vasket ikke håret vær dag før, men begynte "uten vilje" å gjøre det hver dag. Nå må jeg gjøre det, ellers blir det fett. Fillen jeg angrer
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #17 Skrevet 10. november 2010 er det noen av dere som bare skyller håret som har helt rett hår? mitt hår blir fort fett, og eneste gangen det ikke ble så fort fett, var når jeg hadde permanent. har egentlig aldri tenkt på å skylle det uten å ta i sjampo..
gladidag Skrevet 10. november 2010 #18 Skrevet 10. november 2010 Løsningen er tørrshampo. Blir og veldig fet i hodebunnen, men bruker Batiste tørrshampoo de dagene eg ikke vasker håret. Funker kjempebra:) Hårpudder er og flott, liker Define sitt. Men nå skal eg opp og vaske håret;) Har akkurat vært på trening:)
Vera Vinge Skrevet 10. november 2010 #19 Skrevet 10. november 2010 Jeg vasker ikke håret hver dag, og jeg pleier å time type trening til når det passer å vaske håret. Jeg blir ikke veldig svett i hodebunnen av styrketrening (selv om jeg blir svett ellers), og syns ikke da at jeg trenger å vaske håret. Men løper jeg intervaller på tredemølle, pleier jeg å vaske det. Tar jeg meg derimot en løpetur ute om høsten (altså, ikke varmt ute), syns jeg heller ikke håret trenger vask. Jeg ser det mao. an, og vasker ofte bare luggen. Jeg trener også ofte litt sent på kvelden, og er ikke så glad i å vaske håret da, fordi jeg ikke kan legge meg med vått hår, og jeg også får rart hår av å føne det. Så hvis behovet for vask er der, og det er sent, skyller jeg det gjerne, og så vasker jeg det igjen morgenen etter. Kommer til å teste ut tørrsjampo også, bare jeg kommer meg til å kjøpe det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå