Brud84 Skrevet 9. november 2010 #1 Skrevet 9. november 2010 Jeg har bestemt meg for å lage en matkurv til foreldrene mine i julegave. Har tenkt å ha oppi en flaske vin, litt kjeks, hjemmelagde coocies, litt sjokolade og gårdslaget saft/syltetøy. Men vil ha oppi noen matvarer også, ikke bare snop. Noen som har ideer til hva slags varer det kan være? Må tåle romtemeratur og kunne ligge innpakket en stund. Gjerne noe litt eksklusivt... Og noen som har tips til hvor jeg kan få kjøpt en passende kurv??
Vrimle Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Hei! Dette er en veldig god idè synes jeg, søsknene mine og jeg gir matkurv til besteforeldrene mine hvert år. Da tenker vi litt annerledes dog, og gir dem gode posesupper, sild og slikt som de normalt ikke ville unnet seg. Jeg har et godt tips til det å handle matkurv, gå på en av de virkelig store butikkene (type ica maxi, ultra storhandel etc) og ta deg en skikkelig "hyggetur" i hyllene. Det er så mye flott og spennende man kan gi bort som i alle fall ikke jeg legger merke til når jeg er ute og handler, bare fordi det er for dyrt eller for "eksklusivt". Anbefaler for eksempel å sjekke krydder/saltblandinger, sjokolade og konfekt, oliven/andre ting på olje og glass, spennende sauser/edikker, "eksklusiv" hermetikk (sardiner etc), desserter/dessertblandinger osv osv Alle disse tingene står i romtemperatur i butikkene, smaker strålende og finnes i mange fantastiske nesten magiske varianter
Pingting Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Hm, Vrimle kom meg i forkjøpet på mesteparten av forslagene mine Hvis du liker å lage mat selv, kan kanskje ting som hjemmelagde knekkebrød, hjemmelaget müsli eller hermetisert frukt i en eller annen variant være gøy? Det går også an å lage egne eddiker og oljer; kjøp en fin flaske, legg på noen urtegreiner og hell over. Godt, og ser fint ut. Andre kjøpsideer: en skikkelig god kaffe, flatbrød fra gård eller annet, litt eksklusivt flatbrød, vakuumpakket spekemat, tørket sopp, og så videre. 1
CathFoto Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Vi kjøpte herfra; PølsemannenFikk masse bra greier veldig rimelig og enkelt.
Gjest Raindrops Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Jeg vurderer en slik matkurv til både besteforeldre og foreldre i år, de har jo absolutt alt annet Jeg skal i tillegg hive med noen tykke sokker, kanskje en bok, kryssordblad eller lignende, alt etter hvem kurven er til Eneste jeg stusser på nå er hvor jeg skal få tak i pene kurver. Har lyst til å pynte dem selv, med bånd og slikt
mathekta Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 Naboen fikk levert en fruktkurv for en stund siden. Jeg kan spørre dem og oppdattere dere om det imorgen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2018 #7 Skrevet 26. september 2018 Vi kjøper alltid lokalmat som spekemat, flatbrød, syltetøy etc til besteforeldre, tanter og onkler. Så mye spennende å få tak i for tida, og ikke noe den eldre generasjonen ofte unner seg. Anonymkode: 3659b...4c2
Meadow Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 10 timer siden, mathekta skrev: Naboen fikk levert en fruktkurv for en stund siden. Jeg kan spørre dem og oppdattere dere om det imorgen. Har nok ordna seg på 8 år... 4
mathekta Skrevet 28. september 2018 #9 Skrevet 28. september 2018 Naboen fikk levert en fruktkurv for en stund siden. Jeg kan spørre dem og oppdattere dere om det imorgen. Naboen hadde bursdag og fikk fruktkurven bestilt fra sin søster fra utlandet! Antakelig søsteren hadde bestilt nettsiden hadde ordnet med alt og levering til min nabo. Nettbutikken heter delikatematgaver! 1
Thyra Skrevet 3. oktober 2018 #11 Skrevet 3. oktober 2018 (endret) De som har "alt" trenger kanskje ikke en ny kurv (hvert år) heller? Det ser fint ut å dandere maten i en fin pyntet kurv, men jeg ville heller hatt maten i en pappeske eller pose. Hva med å bruke en fin gjenbrukspose, eller en nøytral papirpose med en fin sløyfe på? La ikke merke til at dette var en gammel tråd... Endret 3. oktober 2018 av Thyra 1
tånegla Skrevet 3. oktober 2018 #12 Skrevet 3. oktober 2018 Går da helt fint å trekke denne tråden opp igjen da det er like aktuelt denne jula med matkurver. Ei venninne fortalte meg at hun kjøpte kurver på loppis igjennom året, både store og små. Så spraylakkerer hun dem og bruker dem til å pakke gaver i. Veldig søtt med en liten kurv som har bodylotion og såpe i vertinnegave feks. Sist jul gav vi bare matkurver bort. Studenten fikk ris, pasta, suppe, vakumpakket kjøtt og en flaske vin. Svigerfar fikk, en halvflaske rom, spekemat, sennep, honning, servietter og lys. Svigerinnes kurv var med vin, gåselever, krydder, te og knekkebrød. Det er bare fantasien som setter grenser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå