Gå til innhold

Hvordan forklare familien min at vi ikke kan ha juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ikke kan brenne fyre i ovnen.

Pga min allergi og astma som har blitt mye verre de tre siste årene.

Og på grunn av en lekkasje og annet oppe som gjør at jeg ikke kan sove andre steder en på stua.

Selvfølgelig kan de ha juletre og fyre om ikke jeg er der men det ville de heller ikke blitt glade for.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pga min allergi og astma som har blitt mye verre de tre siste årene.

Og på grunn av en lekkasje og annet oppe som gjør at jeg ikke kan sove andre steder en på stua.

Ehm... derfor?

Skrevet

Ja og familien min synes juletre er nesten det viktigste med hele jula. De vil synes det er både stusselig, trist og fælt med en jul uten juletre.

Det gjør egentlig jeg også men allergien og astmaen min er klar i sin tale om hva den synes om både jultre, sterinlys, støv og peis kos. :tristbla:

Skrevet

Ehm... derfor?

Rettere sagt det var lekkasje der nå i sommer så de har måttet åpne opp store deler av veggene. Så er det en helt spesiell lukt på disse rommene de andre i familien har hver sitt rom uten denne lukten. Men huset er så lite og trangt at det er ikke plass til meg på rommene deres med mindre jeg sover oppå dem omtrent bokstavlig. Så det er heller ikke aktuelt.

Ja, og astmaen min og allergien min synes absolutt ikke noe om å være på det rommet jeg pleide og sove før. Om jeg går inn dit for å hente noe begynner jeg raskt og nyse og få problemer med astmaen min. Det går greit og hente ting men det blir verre og verre jo lenger jeg er der så jeg kan ikke sove der..

Skrevet

Ja og familien min synes juletre er nesten det viktigste med hele jula. De vil synes det er både stusselig, trist og fælt med en jul uten juletre.

Det gjør egentlig jeg også men allergien og astmaen min er klar i sin tale om hva den synes om både jultre, sterinlys, støv og peis kos. :tristbla:

Tror du virkelig ikke familien din synes det er viktigere med en frisk og opplagt deg??!

Hva med plastjuletre? Eller blir det for støvete?

Skrevet

Skjønner at det kan være trist både for deg og familien å måtte unnvære juletre og peiskos, men så er nå realiteten sånn at noen ganger så kan man ikke gjøre alt det man vil og ønsker. Se på det slik at familien din får gjennom dette en erfaring og lærdom i livet! At hensynet til andre noen ganger må komme før hensynet til hva man vil og ønsker.

Synes ikke du trenger å forklare på noen annen måte enn du har gjort her. Hvis du har mann og barn, så ville jeg ha snakket med mannen først selvfølgelig, sånn at han er støttende når dere forteller det til barna. Dere kan jo finne på deres egen tradisjon istedet for juletre, om det er plastikk-tre hvis det går an for deg, eller noe annet dere kan pynte med eller gjøre.

Skrevet

Synes dette var trist lesning... :tristbla:

Selvsagt burde familien din vise forståelse for reell sykdom! For medisiner hjelper ikke tilfredsstillende?

Gjest Jeanette
Skrevet

Sånn har mammaen min det også, med asma og allergi osv,

Så vi kan ikke ha 'ekte' juletre..

MEN, vi har plastjuletre og det funker bra :) Det går ann å få kjøpt mange som ser realistiske ut.

Bare et tips (:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg forstår godt at du vil foreslå plasttre osv. Men er det ikke også en mulighet at du får låne ett av de OK soverommene? Dvs at noen andre bor på et annet rom enn sitt eget akkurat mens du er på besøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...