Gå til innhold

match.com

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor jeg skriver og spør om dette for svaret har jeg åpenbart selv. Saken er at jeg møtte en ok mann på match.com for en uke siden. Vi sendte en del meldinger og hadde en kjempefin tone. Så sender jeg bilde og får svar med en gang. Får enda en ny melding der han skriver at han likte bildet også skriver han litt annet og virker veldig normal. Også hører jeg ikke mer :lete: Jeg svarte på meldingen hans, skrev ikke noe spesielt bortsett fra at jeg spurte om vi skulle møtes. Og fikk altså ikke svar. Jeg har tenkt alle disse idiotiske tankene om at nettet hans har brutt sammen, han har blitt kidnappet, han er så syk at han knapt kan håndtere et tastatur osv. men sannheten er at han ikke lenger er interessert. Så kan jeg spørre meg selv om det var på grunn av bildet eller om det var fordi jeg ville møtes. Svaret er at han ikke vil møtes fordi han ikke likte bildet. Trenger ikke være Einstein for å skjønne det. Jeg lurer på hvor vanlig dette er? Er det vanlig at man har en god tone også blir den ene bare borte uten noe mer forklaring? For meg er det tegn på svak ryggrad så jeg er på en måte bare glad til at han ble borte. Og på en måte er det bedre for meg at han bare ble borte enn at jeg skulle få en ydmykende melding om at han mistet interessen da han så bildet mitt. Selv om jeg skjønner at det er det som har skjedd. Ble bare så skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stønn!! Det er bare til å bli overgitt av! :frustrert:

Du må trøste deg med at da var han ikke riktig for deg.

La han gå - og finn en annen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir kanskje litt på siden, da du nok først og fremst, og forståelig nok, ønsker å få ut litt frustrasjon. Men uansett: jenter bruk bilder i profilen!

I min tid på slike sider så bygget det seg opp en helt annen spenning når det gjaldt bildeløse profiler. "Utseendet mitt skremmer ingen". "Jeg er søt og sjarmerende". "Jeg får ofte komplimenter". Alle slike type beskrivelser, sammen med god nettkjemi, bygget opp en forventning i meg om at dette er en skikkelig pen jente. Og når jeg da får et bilde av en helt ok jente, en jente jeg ellers fint kunne vært sammen med og med et utseende som ikke skremmer meg, så forsvinner luften ut av ballongen. Spenningen blir borte. Av et bilde som helt sikkert kunne fått meg til å ta kontakt med deg i utganspunktet. Hvis du brukte det som profilbilde. Men i mailutvekslingen over tid med din bildeløse profil har jeg bygget opp forventninger om noe helt annet.

Dette er ingen unnskylding på vegne av oss som ofte bryter kontakten når bildet mottas. Kun én forklaring.

Endret av Heisannmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, man blir selvfølgelig litt frustrert i en slik situasjon. Men det er ikke nødvendigvis pga bildet. Det kan hende at han er på reise, han har slått seg fast i et forhold, osv. Når du ta kontakt med noen, er resultatet avhengig av tid, sted og hvem du treffer. Jeg synes du bør gå videre og ta kontakt med flere menn, slik at du har flere muligheter å finne din rette snart.

Det er mange datingsider pr i dag. For eksempel, match.com, heymyfriends.com, e-kontakt.no, q500.no......

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm - det er dessverre ikke til å komme ifra at utseendet har en vesentlig betydning. For alle.

Og at det altså er mye smak og behag.

Tviler ikke på at det er tøft å bli "dumpet" på denne måten. Det må også være veldig ubehagelig å måtte "dumpe" noen på samme måte.

Ikke lett å se noen god løsning på dette problemet. Huff!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha bilde i profilen, så slipper du flere slike nedturer.

Jeg gjør sånt når de bildeløse, som har beskrevet seg selv som kjekke, veltrente osv, viser seg å ha en helt annen oppfatning av det enn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha bilde i profilen, så slipper du flere slike nedturer.

Jeg gjør sånt når de bildeløse, som har beskrevet seg selv som kjekke, veltrente osv, viser seg å ha en helt annen oppfatning av det enn jeg.

Ja, når en person selv påstår å være veltrent og se veldig bra ut, og det overhodet ikke stemmer med virkeligheten, da må denne personen faktisk bare forvente å bli "dumpa".

Det er grenser for hvor dum (urealistisk) det er lov til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke bilde, så vil du oppleve dette flere ganger. Du kan være søt og kjekk og pen du, men det hjelper ikke det, hvis du ikke er mottakerens smak.

Jeg hadde profilbilde, og etter nok en henvendelse fra en uten profilbilde, der det blir lovet i melding etter melding at han skulle sende meg et bilde (til min hotmail som ikke avslører hvem jeg er), og hver gang jeg endelig mottok et bilde, så var det like skuffende hver gang. Sorry, men. For all del, det var jo også dem som hadde tenåringsdøtre, eller kanskje arbeidet som lærer, og derfor ikke ønsket å ha bilde i profilen, og uoppfordret sendte bilde til meg etter første melding.

Jeg tror gutta satset på at hvis man bare ble litt kjent først, så ville en være mildere stemt mot bilde når det kom. Når en har bilde selv, kan man og bør man forvente/ forlange å se / får se bilde av dem du "prater" med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for innspill. Jeg har ikke lovet at jeg er spesielt vakker og jeg har ikke jugd på meg å være tynnere eller mer veltrent enn jeg er. Jeg skjønner godt at utseende likevel kan skuffe eller ikke være det rette selv om man ikke er stygg. Og jeg skjønner at det er vanskelig å vikle seg ut av noe etter å ha sett foto man ikke liker. Men hadde vært realt å kommet med en avskjedreplikk likevel. Kan jo bare juge på seg en høflig grunn hvis man ikke vil være direkte og si at man ikke liker utseende. Denne her ga meg komplimenter for utseende og ga ingen tegn til at utseende var en deal breaker, tvert i mot. Han ga ingen tegn til at han ikke gadd mer, tvert i mot vil jeg si. Men det er klart, komplimentene kan ha vært for at jeg ikke skal tro det er noe galt med utseendet mitt. Mulig han tror det er enklere å takle at han bare forsvinner da. Jeg legger det bak meg, noen ilusjoner fattigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er klart, komplimentene kan ha vært for at jeg ikke skal tro det er noe galt med utseendet mitt. Mulig han tror det er enklere å takle at han bare forsvinner da. Jeg legger det bak meg, noen ilusjoner fattigere.

Du MÅ bare ikke legge så mye i dette. Det kan ha vært tusen grunner til at det gikk som det gikk

Han kan ha:

*Fått mail fra en han egentlig skrev med forrige uke, men som han ikke fikk svar fra, og plutselig dukket hun opp

*Det er ikke sikkert du var hans type, uansett hvor pen du er . Smaken er som baken

*Eksen ringte og han ville prøve henne igjen

*Du minnet han om den sure eksen som han nettopp har dumpa..

Dette har ingenting med deg å gjøre. Vi er så forskjellig med forskjellig smak, og det må være lov å ha.

Du er flott nok som du er og en dag vil det komme en som liker DEG akkurat som DU er. Før det så får du la de som ikke passer passere. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Ja, når en person selv påstår å være veltrent og se veldig bra ut, og det overhodet ikke stemmer med virkeligheten, da må denne personen faktisk bare forvente å bli "dumpa".

Minner meg om en jeg skulle møte. I profilen var det et pent bilde og personen så ganske slank og lekker ut, men det som kom og møtte meg- det var en diger boms. Bildet måtte ha vært minst 5 år gammelt. Personen hadde virkelig lagt seg ut i bredden. Ikke akkurat det jeg forventet meg.

Skal man ha et bilde i en profil så bør man ha et som ikke er så veldig gammelt.

Det eneste jeg har lært av å være på nett (møtesteder) er at noen har veldig urealistiske syn på hvordan de vil en person skal være. Personen bør helst se sånn og sånn ut, ha en kropp som får folk til å snu seg etc. Hva man har mellom ørene er liksom ikke så viktig. Et bilde bør helst vise visse kroppsdeler etc. Jeg var på en del steder menneh nå er jeg det ikke lenger. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ bare ikke legge så mye i dette. Det kan ha vært tusen grunner til at det gikk som det gikk

Han kan ha:

*Fått mail fra en han egentlig skrev med forrige uke, men som han ikke fikk svar fra, og plutselig dukket hun opp

*Det er ikke sikkert du var hans type, uansett hvor pen du er . Smaken er som baken

*Eksen ringte og han ville prøve henne igjen

*Du minnet han om den sure eksen som han nettopp har dumpa..

Dette har ingenting med deg å gjøre. Vi er så forskjellig med forskjellig smak, og det må være lov å ha.

Du er flott nok som du er og en dag vil det komme en som liker DEG akkurat som DU er. Før det så får du la de som ikke passer passere. :klemmer:

Selvfølgelig har det med meg å gjøre, og mest trolig har det med bildet mitt å gjøre. Greit nok det, jeg er glad for at det ble avklart før vi kastet bort mer tid. Men det som forbauser meg er at man bare pluttselig uteblir uten et ord. Er det så vanskelig å avslutte en kontakt på en ok måte, han kunne jo bare sagt at exen eller en annen dukket opp eller at han er usikker på om vi passer sammen. Det jeg lurer på i denne tråden er om det er vanlig å bare kutte kontakt uten et ord på denne måten. I såfall vet jeg ikke om nettdating er noe for meg. Tror jeg er for godt oppdratt :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Mannfolk er teite, like greit å holde seg unna.. og de fleste som er på nettsjekkesteder er bare feige uansett. Jeg møtte en kjekkas på et canadisk nettside, men han var desverre ikke noe for meg selv om han var både kjempekjekk og veldig hyggelig. Men jeg hadde hvertfall guts nok til å si det til han, i motsetning til feige mannfolk her i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har det med meg å gjøre, og mest trolig har det med bildet mitt å gjøre. Greit nok det, jeg er glad for at det ble avklart før vi kastet bort mer tid. Men det som forbauser meg er at man bare pluttselig uteblir uten et ord. Er det så vanskelig å avslutte en kontakt på en ok måte, han kunne jo bare sagt at exen eller en annen dukket opp eller at han er usikker på om vi passer sammen. Det jeg lurer på i denne tråden er om det er vanlig å bare kutte kontakt uten et ord på denne måten. I såfall vet jeg ikke om nettdating er noe for meg. Tror jeg er for godt oppdratt :kjefte:

Er det god oppdragelse å ljuge på seg at x-en er tilbake?

"God" internettdate"oppdragelse" er å ha bilde i profilen. Har du det slipper du mange slike situasjoner.

Ellers er internettforbindelser mye mer flyktige enn forbindelser i real life (og det skulle bare mangle). Det må folk snart innse, og ikke forvente sammen adferdsmønster på nett som i det virkelige liv. For sarte sjeler kan slikt oppleves kynisk, og for slike kan det kanskje være fordel å holde seg unna. Eller bli bittelitt tøffere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det god oppdragelse å ljuge på seg at x-en er tilbake?

"God" internettdate"oppdragelse" er å ha bilde i profilen. Har du det slipper du mange slike situasjoner.

Ellers er internettforbindelser mye mer flyktige enn forbindelser i real life (og det skulle bare mangle). Det må folk snart innse, og ikke forvente sammen adferdsmønster på nett som i det virkelige liv. For sarte sjeler kan slikt oppleves kynisk, og for slike kan det kanskje være fordel å holde seg unna. Eller bli bittelitt tøffere.

God oppdragelse ville vært å meldt fra om at man avslutter kontakten. Om grunnen er sannhet eller løgn bryr jeg meg ikke om, jeg får aldri vite det uansett. Så da må de gjerne dra en nødløgn om exen heller enn å skrive at det er fordi jeg er så stygg.

Men ja, du har nok rett, jeg er for sart sjel for slikt. Nettdating er tydeligvis ikke noe for sånne som meg. Hvis å bli tøffere betyr å gi mer blaffen i andre mennesker og føle det ok å vrenge sjela si til noen som ikke svarer så kan du og dine likesinnede ha nettdatingen for dere sjøl, så finner dere hverandre.

Og for the record. Han har sendt melding igjen og vil gjerne treffe meg! Vet ikke om jeg vil lenger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, du har nok rett, jeg er for sart sjel for slikt. Nettdating er tydeligvis ikke noe for sånne som meg. Hvis å bli tøffere betyr å gi mer blaffen i andre mennesker og føle det ok å vrenge sjela si til noen som ikke svarer [...]

De færreste der ute vrenger sjela si på nettet. Gjør du det, så kan jeg forstå det er ekstra surt hvis noen plutselig forsvinner. Men det er nå du som velger å usette deg for dette. Jeg tipper du ellers i livet ikke vrenger sjela di til hvemsomhelst (hvis noen ukjente i et selskap spør deg om hvordan det går så er det ikke rett kutyme å vrenge sjela si..). Jeg tipper også du oppfører deg forskjellig i forskjellige situasjoner. Nettdating er ulik vanlig dating (det førstnevnte er vel nærmere chatting enn dating for mange), og du kan dermed ikke forvente samme adferdsmønster i disse ulike situasjonene.

Så vent med å vrenge sjela di til du har vært på en del ordenlig dates i det virkelige liv! Inntil da bør alt annet ansees som uskyldig flørting.

Selv foretrekker jeg å treffe mennesker i det virkelige liv. Rett og slett for å slippe å bygge opp fantasifigurer av personene jeg chatter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og for the record. Han har sendt melding igjen og vil gjerne treffe meg! Vet ikke om jeg vil lenger :sjenert:

Tullinger som ikke har respekt nok til å gidde å svare har du ikke noe bruk for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De færreste der ute vrenger sjela si på nettet. Gjør du det, så kan jeg forstå det er ekstra surt hvis noen plutselig forsvinner. Men det er nå du som velger å usette deg for dette. Jeg tipper du ellers i livet ikke vrenger sjela di til hvemsomhelst (hvis noen ukjente i et selskap spør deg om hvordan det går så er det ikke rett kutyme å vrenge sjela si..). Jeg tipper også du oppfører deg forskjellig i forskjellige situasjoner. Nettdating er ulik vanlig dating (det førstnevnte er vel nærmere chatting enn dating for mange), og du kan dermed ikke forvente samme adferdsmønster i disse ulike situasjonene.

Så vent med å vrenge sjela di til du har vært på en del ordenlig dates i det virkelige liv! Inntil da bør alt annet ansees som uskyldig flørting.

Selv foretrekker jeg å treffe mennesker i det virkelige liv. Rett og slett for å slippe å bygge opp fantasifigurer av personene jeg chatter med.

jeg er ikke dum, når jeg skriver vrenge sjela så snakker jeg ikke om at jeg har fortalt alle mine innerste hemmelighete. Men jeg hadde grunn til å tro at vi en flørt på gang og at ting var i utvikling. Da er det sårende og forvirrende at den ene bare kutter kontakten, noe jeg selvsagt tar personlig. For meg blir det som om en kollega jeg har en god tone med slutter å si hei i gangen. Det ville også vært sårende selv om vi ikke har lovet hverandre noe eller har noen rettigheter til noe som helst fra hverandre. Jeg vet at det vi hadde var en uskyldig flørt, men for meg er det naturlig at man sier hadet når man går.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er da like mange som bare "forsvinner" selvom man har bilde i profilen, så det er ikke sikkert det var grunnen. folk er bare rett og slett for feige for å si at det ikke er interessant lenger... skjønner ikke hva som er så vanskelig å bare si det som det er. om så er det bare å blokkere personen etter du har sagt i fra hva du mener, om du er redd for hvordan den personen vil reagere.

greit det er en "fremmed" på nett, men når man har prata med noen en stund,så sitter man jo å venter på svar. og blir jo skuffa og litt såra når man da plutselig ikke hører no mer fra personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg fatter ikke hvorfor det er greit å behandle folk dårlig bare fordi det er på et sånt sted. Men jeg syns hele greia er en dårlig ide. Man sitter og scroller seg gjennom mer og mindre vellykkede profiler som folk har lagt ned arbeid i for å framstå elskbare. Og når jeg ser alle de utrolig pene jentene som har profiler der skjønner jeg ikke hvorfor noen skulle gidde å satse på meg og mister helt motet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...