frkfreckle Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Jeg og ei venninne tenker oss på en 3-4 ukers tur i juni/juli 2011, men vi klarer ikke å bestemme oss for hvor! Har lurt litt på Cuba/Honduras, men fant ut at det gjerne blir litt vel varmt på den årstiden.. Er det noen der ute som har litt tips å komme med? Vi har lyst til å gjøre noe litt annerledes og dra en plass vi ikke har vært før, type Asia, Mellom- og Sør-Amerika. Takknemlig for alle svar!
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #2 Skrevet 9. november 2010 Hva med Afrika? Kenya og Tanzania for eksempel. Dra på safari i Masai ara/ Seregeti, Ngororgoro el. Også avslutte med badeferie på Zanzibar.Eller i Mombasa og området rundt...
frkfreckle Skrevet 11. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2010 Hva med Afrika? Kenya og Tanzania for eksempel. Dra på safari i Masai ara/ Seregeti, Ngororgoro el. Også avslutte med badeferie på Zanzibar.Eller i Mombasa og området rundt... Tusen takk for bra tips! Ser kjempespennende ut - har allerede googla litt om det og kikka litt på reisene til Kilroy, og må si det ser rimelig gøy ut! Har du vært der selv? Noe spesielt å anbefale?
backpacker Skrevet 23. november 2010 #4 Skrevet 23. november 2010 Regnsesongen i Cuba er fra mai-oktober, mao er Juni/juli kanskje ikke beste måned å dra dit på.. Var der i Mars og da var det kjempe deilig! Cuba er et land som burde oppleves, og det før Castro stryker medl!! Kanskje ikke det beste stedet å dra til for en typisk rølpe-fylla tur ala aya napa, kos osv da det er et litt annerledes uteliv med salsa og liveband og cubanske rytmer på dansegulvet. Fikk endel rare blikk da jeg entret dansegulvet med min ikke-rytmiske norske dansestil Når det kommer til boforhold burde standarden senkes betraktelig, i forhold til hva vi er vant til - om man lever på et noenlunde budsjett. Evt prøv casa particularis - bo hos en familie som leier ut rom. Etter å ha reist verden rundt, er dette det landet som kanskje har gjort aller mest inntrykk! Så kommer det jo litt an på hva slags ferie dere ønsker og, men anbefaler absolutt alle å ta turen før det er for sent
Vibi Skrevet 24. november 2010 #5 Skrevet 24. november 2010 Jeg er enig i at Cuba ikke er det beste reisemålet på sommeren, men absolutt et land som bør oppleves i nær fremtid. Jeg og mannen var i Brasil i juli for noen år siden. I Rio var det forholdsvis ustabilt vær, og ganske sur vind, men i Fortaleza var det supert. Har vært over store deler av Østen i juli, og det er også kjempebra. Både Thailand, Singapore, Malaysia og store deler av Indonesia er fine sommerdestinasjoner. Det kommer gjerne noen skurer på ettermiddagen, men det er fort unnagjort. Jeg ville styrt unna Fillipinene, Laos og Kambodsja, tror regntiden herjer hardere der enn i de øvrige landene. Stillehavsøyene har tørke og deilig temperatur på sommeren, og kan kombineres med Great barrier reef feks. På den årstiden behøver man ikke å bekymre seg for jellybox-maneten heller. Jeg var også på safari i Tanzania og en uke på Zanzibar i juni for fem år siden, og det anbefales på det varmeste! et helt fantastisk land, og du kommer da etter regntiden, så det er grønt og frodig. Jeg ble anbefalt Tanzania fremfor Kenya, men de to kan jo også kombineres. Været er ikke kjempevarmt, men akkurat passe for safari. På Zanzibar er det godt og varmt, men her kan du oppleve hele dager med regn i sommermånedene. USA kan jo også med fordel oppleves om sommeren. Jeg og mannen min var på tre ukers bryllupsreise i New York, Miami, Las Vegas og Bahamas. Knallfint vær alle steder, slitsomt varmt i Las Vegas, litt ustabilt på Bahamas og perfekt i Miami og NY. Vi var ikke i Los Angeles, men dette er jo også et godt alternativ. Dere kan jo feks fly Australia - Stillehavet - LA og hjem. Det er neste lengre prosjekt for oss når ungene har blitt litt større. God tur uansett hvor dere ender - planleggingen er halve moroa.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 24. november 2010 #6 Skrevet 24. november 2010 Miami eller Mexico! Fantastisk bra, mye å se/gjøre. Veldig varmt, men laaange strender så det er perfekt å bade der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå