Gå til innhold

Kjøper du kjente merker eller kopier?

Agnes

Anbefalte innlegg

Velger du kjente, og gjerne dyre, merker, eller nøyer du deg med kopier av disse merkene?

Hvorfor kjøper du merkevarer?

Hvorfor kjøper du etterlikninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig ingen av delene; kjøper ikke dyre merker eller etterlikningene av disse når det gjelder klær - hvis du da ikke mener at H&M, Benetton o.l etterlikner dyrere merker (?). Men når det gjelder sminke, parfyme og ansikts- og hudpleieprodukter kjøper jeg stort sett anerkjente produkter. Har prøvd litt av hvert og synes disse produktene er bedre enn de andre jeg har prøvd tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om H&M eller Benetton etterlikner, Ringblomst. For meg er det revnende likegyldig, igrunnen, så lenge jeg selv synes klærne er fine.

IKEA har jo blitt beskyldt for etterlikninger, jeg har ikke engang peiling på hvilke møbler det finnes skamdyre orginaler av.

Men altså: For den som bevisst leter etter etterlikninger; hva er drive'n bak dette?

Så en annen tråd her på Velværeforumet hvor en spirte hvor h*n fikk kjøpt kopier av Lois Vuitton-vesker. Ikke meningen å henge ut noen, bare fryktelig nysgjerrig på hvorfor man vil ha tak i sånt.

Selv er jeg merke-bevisst til tider, må innrømme det. Synes for eksempel at Ecco lager gode sko, og kjøper jeg nye joggesko skal de helst være fra NIKE. Slike sko er gjerne litt dyre, men jeg har ennå ikke kommet på å lete etter gode, rimeligere etterlikninger. Kanskje jeg burde det?

Poenget for meg blir mer å lete etter en god vare, ikke statusen merket eventuelt fører med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Asia i sommer og hadde mange muligheter til å kjøpe fake ting bl.a. vesker - men jeg synes faktisk ikke det er så stas med fake Prada jeg da. En venninne av meg spurte faktisk om jeg kunne kjøpe henne en fake veske, men ble ikke til at jeg gjorde det; enten så var det skikkelig plastikk til 100,-lappen eller bra etterlikninger til 500-1000 kr.

Personlig liker jeg ikke at det lyser merker av ting. Feks har jeg litt veskedilla; og det er mer enn en flott veske som jeg ikke har kjøpt fordi det er plantet et idiotisk merke midt på vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke at det lyser merker av ting. Feks har jeg litt veskedilla; og det er mer enn en flott veske som jeg ikke har kjøpt fordi det er plantet et idiotisk merke midt på vesken.

Ditto. Føler ikke for å gå rundt som et reklameskilt...og attpåtil ha betalt i dyre dommer for det. Da har jeg mer sansen for "diskre eleganse" for å si det litt fjollet; dvs merker som er plassert minst mulig iøyenfallende, men man kan tydelig se at det er en kvalitetsvare man har kjøpt på varen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...