inga:) Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 (endret) Jeg har fått tilbud om en jobb på Grünerløkka i Oslo, og vurderer å flytte dit og kjøpe leilighet. Siden jeg er utenbys ifra lurer jeg på hvor det kan være greit å bosette seg med katt. Jeg er avhengig av at katten kan gå ute og at det er trygt og med litt "natur" rundt. Å slippe henne rett ut i trafikken har jeg lite lyst til ^..^ Skal som sagt jobbe på Grünerløkka, og har ikke bil, så kommer til å være avhengig av buss eller trikk, så ikke mer enn halvtime unna. Noen som har noen "meninger" så blir jeg veldig glad Endret 8. november 2010 av inga:)
Snop Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 (endret) Jeg har kun bodd her i et halvt år så jeg er ikke tusen prosent lommekjent, men jeg flyttet selv hit med utekatt og måtte bare gi opp sentrum. Det eneste som KAN være halvgreit må være bak slottet, der er det noen lite trafikkerte gater. Men jeg tror ikke jeg hadde sluppet ut pus der heller (eller turd å tenke på å kjøpe leilighet, sikkert knalldyrt) Men Kjelsås kan gjerne være noe? trikken går til og fra Grünerløkka og er ikke langt ifra. 5-10 minutter kanskje. Kunne tenke meg å bodd der selv Veldig koselig og har alt man trenger. Endret 8. november 2010 av Snop
Ciara Skrevet 10. november 2010 #3 Skrevet 10. november 2010 Jeg ville sett på Ola Narr eller området ved Lille Tøyen. Kjenner et par der som har katt. Da er du i gangavstand til jobben også. Men klart, forviller katten seg til Carl Berner blir det jo verre. Men du risikerer jo at katten vandrer til mer trafikkerte strøk uansett hvor i sentrum du bor.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 10. november 2010 #4 Skrevet 10. november 2010 Vålerenga/Kampen? Der er det mange som har katt veit jeg.. og det er sentralt også. Går både t-bane og buss inn til byen.
Timar Skrevet 10. november 2010 #5 Skrevet 10. november 2010 Grønne områder et stykke fra vei i gangavstand til Grünerløkka: Keyserløkka, Valle-Hovin området (st.jørgensvei, lilleberg, vallefaret), og for såvidt teisen og ulven også, bare at det blir på andre siden av ring 3. Etterstad vil antagelig også fungere Typiske obos-borettslagsområder med 2- og 3-roms til overkommelig pris.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #6 Skrevet 10. november 2010 Tonsenhagen kanskje? Er noen områder der som er stille, nært skogen eller parkområder, og ellers ganske saktegående trafikk.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2010 #7 Skrevet 10. november 2010 Hva med Torshov øst for Vogts gate? Rett ved Torshovdalen, ett av de største parkområdene i indre Oslo. Må være bortimot så ideelt som det kan bli i Oslo, sentralt men likevel fritt for katten.
Line B Skrevet 10. november 2010 #8 Skrevet 10. november 2010 (endret) Hei Hvis du skal slippe ut katten bør du nok bo ved en av markagrensene. Kommer jo litt an på hvor mye du har tenkt til å betale også. Jeg råder deg til å se litt på finn.no sitt kart og sjekke opp ledige leiligheter opp mot trafikanten.no , slik at du ser hvor lang tid det tar med kollektivtrafikken til og fra jobb. Endret 10. november 2010 av Line B
hilli Skrevet 11. november 2010 #9 Skrevet 11. november 2010 Katter trenger vel ikke særlig store territorier å bevege seg på, med mindre det er en hannkatt på tokt da. I mitt nabolag holder de seg for det meste til kvartalet. Hvis du bor et sted med en park eller hager i nærheten av huset som katten kan komme seg til uten å krysse traffikert vei burde det jo gå bra? Det må det jo finnes flere steder i Oslo.
Gjest navnelapp Skrevet 11. november 2010 #10 Skrevet 11. november 2010 I mange burettslag og sameige er det forbode med utekatt, på grunn av sandkasser som barna leikar i og som kattar bæsjar i. Så sjekk ut det før du kjøper. To katteeigarar har flytta frå vårt burettslag fordi dei ville ha utekatt.
MissMia88 Skrevet 11. november 2010 #11 Skrevet 11. november 2010 Parallellt med Trondheimsveien, Midt mellom Carl Berner og Sofienberg/Grunerløkka, går det noen utrolig rolige og koselige veier. Ligger masse gamle og skjønne rekkehus, og er veldig lite trafikk (går til skolen her hver morgen). Jeg ser mange katter, og med mindre de vandrer et stykke fra huset ditt og rett ut på Trondheimsveien, synes jeg faktisk det virker som et rimelig trygt område. Både for barn og dyr
aya Skrevet 12. november 2010 #12 Skrevet 12. november 2010 Høres ut som Rodeløkka, fint der. Men jeg ville nok ikke hatt utekatt noe sted i sentrum, det vil alltid være en del trafikk i nærheten og det er dessverre en del gærne folk som ikke liker katter. Har sett utrolig mange lapper opphengt i sentrum pga savnede katter, det er trist...Støtter de som anbefaler å bo i nærheten av marka, den finnes jo rundt hele Oslo og trenger ikke være langt fra sentrum. For eksempel Kjelsås som er nevnt, Korsvoll, Oppsal...Litt billigere leiepriser utenfor sentrum også.
inga:) Skrevet 15. november 2010 Forfatter #13 Skrevet 15. november 2010 Tusen hjertelig takk for at så utrolig mange har villet hjelpe meg med å svare her. Jeg er utrooolig takknemlig for alle og enhver av svarene. Har et stort A4 papir med notater nå og skal sjekke videre etter leiligheter på nettet nå og planlegge hvilke visninger jeg skal satse på. Igjen tuuusen tusen takk fra meg om min lille prinsesse(pus) ♥ ^..^
AnonymBruker Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 Jeg har fått tilbud om en jobb på Grünerløkka i Oslo, og vurderer å flytte dit og kjøpe leilighet. Siden jeg er utenbys ifra lurer jeg på hvor det kan være greit å bosette seg med katt. Jeg er avhengig av at katten kan gå ute og at det er trygt og med litt "natur" rundt. Å slippe henne rett ut i trafikken har jeg lite lyst til ^..^ Skal som sagt jobbe på Grünerløkka, og har ikke bil, så kommer til å være avhengig av buss eller trikk, så ikke mer enn halvtime unna. Noen som har noen "meninger" så blir jeg veldig glad Med katt bør en alltid bo nærmest mulig bilveier, trikker og tog...
Gjest Anjelika Skrevet 15. november 2010 #15 Skrevet 15. november 2010 Jeg bor rett ved et grøntområde i sentrum hvor det er lite trafikkert. Du kan nok finne mange slike "oaser", hvor det kanskje er en park på ene siden og enveiskjørt gate/blindvei på andre og dermed lite trafikk. En ting som kanskje kan være et minus med det da er at alle i nabolaget lufter bikkjene sine her og båndtvang er visst et fremmedord, så katta di kan nok fort ende opp sittende i nærmeste tre
kallekrakil Skrevet 15. november 2010 #16 Skrevet 15. november 2010 Jeg bor rett ved et grøntområde i sentrum hvor det er lite trafikkert. Du kan nok finne mange slike "oaser", hvor det kanskje er en park på ene siden og enveiskjørt gate/blindvei på andre og dermed lite trafikk. En ting som kanskje kan være et minus med det da er at alle i nabolaget lufter bikkjene sine her og båndtvang er visst et fremmedord, så katta di kan nok fort ende opp sittende i nærmeste tre båndtvang er det mellom 1.april og 20.august, så de som ikke holder hunden sin i bånd da bryter loven. Ellers har er det fritt vilt for enhver som har fått for seg at det er en lur ide å la en hund gå fritt rundt i et sentrumsområde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå