Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #1 Del Skrevet 12. oktober 2003 Sukk ..sitter her og skal legge opp masker til et skjerf i Funny pelsgarn - men jeg greier ikke å legge opp passe antal masker ......vil ha skjerfet sånn ca 15-17 cm bredt. da blir 40 masker for mye .... og hvor langt bør et skjerf være? Det er så lenge siden sist at jeg har glemt ut en del i mellomtiden .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 12. oktober 2003 #2 Del Skrevet 12. oktober 2003 Står de ikke noe om strikkefasthet på "papiret" rundt garnet? Det bruker å stå opplysninger om pinnetykkelse, strikkefasthet og vask. Dersom du legger opp 10 makser og strikker litt, så vil du jo se hvor bredt det blir og da kan du jo regne deg fram til rett antall masker. Hvor langt et skjerf skal være er jo opp til en selv, hva man liker . Har nettopp strikket et skjerf som ble over to meter langt! Får det tre ganger rundt halsen, og det er kjempegodt når det er kaldt ute. Du får strikke i vei og prøve ut lengden underveis. Lykke til! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 12. oktober 2003 #3 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg la opp 40 masker med et tilsvarende garn, ble da ca 20 cm i bredden. Kanskje ta ønsket brede og gange med to for å få antall masker? Ellers enig med Redhead om å ta noen prøverunder. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #4 Del Skrevet 12. oktober 2003 Nu la jeg opp 30 masker- og har sittet og strikket som en gal mens jeg har sett på Congo- og den ver jo kjempespennende *ler* ..så jeg har sittet helt stiv og strikket ........men det blir bra bredde tror jeg ..16 cm bredt - og jeg har strikket 11 cm på en time ...så da ganger vi bare litt ..og så får vi antall timer før skjerfet er sånn passe langt ...........*ler* ...hehe nei forresten - gidder ikke regne.....bare det blir ferdig så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 12. oktober 2003 #5 Del Skrevet 12. oktober 2003 Lykke til med skjerfet - høres ut som dette blir bra ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 12. oktober 2003 #6 Del Skrevet 12. oktober 2003 Høres ut som om du har fått det til nå Virgo. Lykke til med strikkinga, det blir sikkert et stilig skjerf! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 12. oktober 2003 #7 Del Skrevet 12. oktober 2003 Mine skjerf (av pelsgarn) har jeg strikket på 33 - 35 masker.. Perfekt størrelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 12. oktober 2003 #8 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hr ikke nok nøster jeg ! :o allerede brukt et og et halvt og skjerfet er ikke langt nok ! ...kjøpte tre nøster jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå