AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #1 Del Skrevet 8. november 2010 Hei. Skal prøve å gjøre dette kortest mulig. Er 21 år, har vært sammen med kjæresten min fra vi begge var 16 år. Det vil si at vi bare hadde hatt sex med hverandre. Jeg har i hele forholdet hatt en liten side av meg som har gjort meg nyskjerrig på singellivet. Hvordan er det å ha sex med en annen mann? Hvordan er andre gutter der ute? Jeg har som sagt aldri fått "sett meg rundt" eller "ristet i fra meg". Jeg er en attraktiv jente med god sjangs, og har ofte litt lagt ann på når vi er ute på byen. Men som opptatt jente i alle år, har jeg måttet holde tonen på en et vennskaplig nivå. For tre uker siden bestemte jeg meg for å gjøre det slutt med kjæresten min. Jeg merket at på dette siste året har jeg begynt å flørte mer intenst med andre menn, noe jeg er sikker på skyldes min nyskjerrighet. Vær så snill å ikke skyt meg nå, men jeg gjorde tabben å hadde fyllesex med en kar. Dette er jeg sikker på at jeg gjorde fordi nyskjerrigheten og spenningen tok overhånd. Dette var noe jeg aldri før hadde gjort. Dagen etter dette skjedde slo jeg opp med kjæresten. (Jeg er sikker på at dette ikke hadde skjedd dersom jeg hadde fått ristet meg løs før jeg gikk inn i langvarig forhold.) Jeg har prøvdt å forklare ekskjæresten min at det er han jeg virkelig elsker og ønsker å stifte meg sammen med til syvende og sist, men at jeg føler denne tranger til å være selvstendig en periode før jeg binder meg skikkelig. Dette ser han, men desverre sier han at han kan ikke love å sitte på gjerde å vente på meg. Noe jeg forstår. Jeg er så fortvilet. Jeg håper ingen ser på meg som ond, men prøver å forstå hvorfor jeg føler og oppfører meg slikt. Nå har jeg vært singel i snart tre uker, og lite har desverre skjedd. Men alikevell nyter jeg det å kunne flørte, prate og ringe hvem gutt jeg vil. Jeg har kontakt med en kjekk kar og hver gang han sender meg en meldig får jeg stikk i hjertet og begynner å smile. Jeg og ekskjæresten har planlagt å prøve å bli sammen igjen om to uker, men det er jo grense på hva jeg får gjort på to uker. Hva skal jeg gjøre? Være singel og risikere å miste min drømmemann (eksen)? Eller gi opp singellive og satse på ekskjæresten igjen...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xelle Skrevet 8. november 2010 #2 Del Skrevet 8. november 2010 Vel, er du villig til å miste drømmemannen din bare for sex med nye menn? Hva gir det deg i lengden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 8. november 2010 #3 Del Skrevet 8. november 2010 Hva skal jeg gjøre? Være singel så lenge det trengs for at du skal være klær for et langvarig forhold igjen, noen ganger er det viktig å erfare at det ikke er så mye spennende der ute å erfare Det kan også hende du forveksler tvil med rastløshet! Sikker på at han er drømmemannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #4 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg kan virkelig, virkelig se hva du mener! Alle de tankene der hadde jeg for vel ett år siden! I et forhold med en helt fantastisk person, som jeg elsket mer enn alt. Han var og fortsatt er (vi er fortsatt sammen) min første og eneste seksuelt også. Jeg hadde tidligere vært i forhold med andre, men ikke noe alvorlig eller seriøst. Jeg følte at jeg var splittet mellom de to som nevner her, og det gjorde meg gaaaal. Jeg fant andre gutter attraktive og ønsket faktisk på et punkt at noe skulle skje mellom oss sånn at jeg kunne tillate meg en pause i forholdet, men det er selvfølgelig ikke noe han gikk med på. Så ingenting hendte, vi er fortsatt sammen og glad er jeg for det. Fordi... hadde det blitt slutt den gangen hadde jeg angret meg gul og blå i dag! Hadde jeg gått ut å spilla banen, vært med andre, hadde ikke han vært med meg nå. Og han er den eneste jeg har møtt som jeg virkelig ELSKER. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #5 Del Skrevet 8. november 2010 Vel, er du villig til å miste drømmemannen din bare for sex med nye menn? Hva gir det deg i lengden? TS her. Nå har det veldig lite med selve sexen med andre menn. Det har noe med å utvikle meg alene, se hva som er der ute, møte ulike mennesker og erfare nye ting. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å finne noen bedre enn min ekskjæreste. Vi passer utrolig godt i lag på nesten alle måter, men alikevell kjenner jeg suget til å være litt alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 8. november 2010 #6 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg skjønner det godt ts. Jeg tror sjelden det er lurt å gifte seg med den man blir sammen med som 16åring. Jeg gjorde det slutt med min første samboer på litt av det samme grunnlaget. Jeg var også veldig bevisst på det som ung at jeg ikke ville inde meg så ung. Man er jo forelska der og da, men de jeg var sammen med før jeg var ca 25 år visste jeg at jeg ikke skulle binde meg til for evig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 8. november 2010 #7 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg tror sjelden det er lurt å gifte seg med den man blir sammen med som 16åring. Får sikkert mange på nakken nå, men 100% enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. november 2010 #8 Del Skrevet 8. november 2010 Hva skal jeg gjøre? Være singel og risikere å miste min drømmemann (eksen)? Eller gi opp singellive og satse på ekskjæresten igjen...? Din drømmemann? Du mener altså han fyren du var utro mot? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wild bird Skrevet 8. november 2010 #9 Del Skrevet 8. november 2010 Din drømmemann? Du mener altså han fyren du var utro mot? Vel, noen her bør vel gå stille i dørene, og ikke dømme andre. TS: Dere ble sammen da du var 16, det er helt naturlig at du ønsker å oppleve andre ting i livet ditt. En forandrer seg mye fra man er 16 til man er 21, og det er ikke alltid lurt å slå seg til ro med den første kjæresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #10 Del Skrevet 8. november 2010 Hvor dum går det an å bli? Gi opp drømmemannen for å være singel og flørte med andre gutter. Folk som deg er aldri fornøyde uansett hva de har. Stakkars ex kjæresten din, kan han noen gang stole på deg. Kanskje du får et nytt anfall igjen om ikke så lenge, trangen etter å flørte med andre menn. Du må være veldig usikker på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. november 2010 #11 Del Skrevet 8. november 2010 Bare du vet hva som er rett å gjøre for deg, men du KAN ikke vente at din eks skal sitte å vente for å se om du fremdeles vil ha ham etter at du har flørtet rundt, lekt deg litt alene, hvor lang tid du nå en trenger på det. Har du tenkt over hvordan det vil føles for dere dersom du ber ham vente på deg, du bruker mer tid på denne andre kjekke mannen som får det til å stikke i hjertet ditt. Så forelsker du deg i ham og blir sammen med ham.... Hva da med eksen din? som sitter og venter fordi du ville han skulle det? Nei, vil du være singel en stund er det ingenting galt med det, men da må du slippe taket HELT på eksen! Ikke be eller ikke håp han sitter og venter på deg. DERSOM dere fremdeles vil ha hverandre etterhvert, så er det flott! Men trenger du singeltid, så må du først slippe taket på kjæresten og forholdet. Og er du singel så er du singel, ikke sitte og leke singel med en eks i bakhånd til når du har lekt fra deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #12 Del Skrevet 8. november 2010 Ts her. Takker veldig for mange flotte og saklige svar. Dette postet jeg for omtrent 2 måneder siden: http://www.diskusjon...owtopic=1257135 Jeg føler tydeligvis det samme som før Tro meg! Jeg elsker (eks)kjæresten min, og ønsker å være sammen med han livet ut. Jeg har ikke lyst å ha disse følelsene om å være singel. Jeg hater de tankene, men kan desverre ikke styre dem. Jeg klarer ikke å tenke klart hva jeg vil. For jeg vil begge deler. Jeg er redd at dersom jeg fortsetter forholdet med (eks)kjæresten min, så vil jeg senere får disse følelsene igjen om å være singel. Mye av disse "singelliv tankene" vet jeg kommer av at jeg prater en del med en ny kar. Jeg blir smigret. Han gir meg mange komplimenter og gjør livet spennende. Jeg VET han bare tenker på å ha sex med meg, men det ønsker ikke jeg. Jeg bare nyter det å flørte og ha denne spenningen med han. Jeg vet at det skjer i mange forhold. Man møter plutselig en person som gjør hverdagen spennende. Let's face it, forholdet mellom meg og (eks)kjæresten er har ikke den type spenning lenger, og når en bare har hatt en person i livet sitt så tenker jeg det er lett å bli smigret av en annen. Jeg hater å innrømme det, men etter at jeg tok på "singel" på facebook har jeg fått MANGE henvendelser fra gutter jeg ikke har pratet med på mange år. Jeg blir invitert på fester og andre events i hytt og pine. Ikke skyt meg fordi jeg liker denne oppmerksomheten . Blir jeg sammen med (eks)kjæresten min igjen forsvinner alt sammen....og vi går inn i det trygge forholdet igjen. Alt jeg søker er spenning, ikke sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 9. november 2010 #13 Del Skrevet 9. november 2010 Det er ikke uforståelig at du liker oppmerksomheten, eller at du føler at du ønsker å leve litt med spenningen det er å kunne flørte, bli med på artige ting som har stoppet litt når du er i forholdet ditt. Men du må finne ut hva som er viktigst og hva som føles riktigst, for du KAN ikke få begge deler. Selvsagt hadde det vært godt om du kunne satt forholdet på pause og spunnet rundt og gjort det du ønsket, for å ha ham ventende til du var ferdig og da gå tilbake i tryggheten i forholdet med en flott mann, men DET er ikke verken realistisk eller særlig snilt mot ham. Så du har to valg, enten å velge singellivet, da velger du VEKK ham!! Joda, det KAN være dere finner tilbake til hverandre etterpå, eller det kan hende han finner noen andre underveis, som ER klar til å slå seg til ro, eller det kan hende DU finner noe i en annen som gir deg noe annet og mer en hva du har i forholdet du har idag. Altså, det KAN skje, men du kan ikke ha det som plan, for du kan ikke be ham sitte på vent for deg, om du er glad i ham. Eller, du kan bli i forholdet, men prøve å gjøre DET mer spennende. Dere kan prøve å finne igjen spenning, gjøre nye ting, kanskje finne venner som dere kan dra på hyttetur sammen med, dra på sydentur sammen med, london-shopping. Eller dere kan finne noe av denne "spenningen" sammen med venner, dra på jentetur til frankrike og vær gæærn (uten at det har NOE med sex å gjøre!!!), dra på hyttetur med jentene, eller bli med på byen selv om de andre er single og ikke du. man MÅ ikke sitte hjemme og kjede seg selv om man er i ett godt forhold, det er vel mye hva man gjør det til også. men du må finne ut hva du vil, det viktigste er å vite at du ikke kan regne med å få både i pose og sekk, og det å be om det, er rett og slett ikke spesiellt snilt mot ham som bare er god mot deg. Men skjønner godt at det er vanskelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vrimle Skrevet 9. november 2010 #14 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg synes du skal se godt på hva du egentlig vil og er ute etter jeg. Hvis du mener at du elsker kjæresten din så synes jeg du skal pakke sammen singelårene og bli sammen med ham igjen. Men det er VELDIG viktig at hvis du gjør det, så får du fortsatt anlednign til å utvikle deg selv. Ta egne valg, møte nye mennesker og følge muligheter. Jeg tror det kan gå fantastisk fint å "ende opp med" den du ble sammen med som 16 åring, så lenge begge er forberedt på at den andre vil utvikle seg med årene. Hvis det virkelig er flørtinga, oppmerksomheten og sexen du er ute etter så er det en annen sak, og da synes jeg du skal se på om du egentlig elsker ham, eller om du er vandt til ham :-) det er ikke helt det samme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. november 2010 #15 Del Skrevet 9. november 2010 Ts her. Tro meg! Jeg elsker (eks)kjæresten min, og ønsker å være sammen med han livet ut. Jeg har ikke lyst å ha disse følelsene om å være singel. Jeg hater de tankene, men kan desverre ikke styre dem. Alt jeg søker er spenning, ikke sex. Aha, så det var derfor du var utro i fylla med en annen fyr da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 9. november 2010 #16 Del Skrevet 9. november 2010 Aha, så det var derfor du var utro i fylla med en annen fyr da? Igjen, så passer det seg ikke å kaste stein når en sitter i glasshus. TS: tror du bør være singel og fri til å gjøre det du har lyst til. Du er ung, og om du har sånne tanker nå, kommer du til å føle deg fanget og utilfreds etter et par år til i samme tralten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentehumor Skrevet 9. november 2010 #17 Del Skrevet 9. november 2010 Neimen der var du pinade meg igjen, som på Diskusjonsforumet. Tror nok ikke du får noe annerledes svar her som på DF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 9. november 2010 #18 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg har en venninne som var i samme situasjon som deg så og si. Hun hadde en kjæreste hun elsket, men nysgjerrigheten på singellivet lokket henne, og hun gjorde det slutt med ønske om å bli sammen med eksen igjen etter en tid i fra hverandre. Jeg tenkte den gang at det kanskje var en smule opptimistisk, og også ganske egoistisk ovenfor ham, da han ikke ønsket dette. Det endte med at de ble sammen igjen da, til slutt. Men hun holdt på å miste ham helt, da han plutselig fikk skikkelig smaken på singellivet og ikke ønsket å ha henne tilbake. Men til slutt kom også han krypende. Men et år senere gjorde han det slutt, for godt. Dette var en historie, og dere kan jo få en annen. Poenget er vel, at alt kan skje i denne tiden dere er fra hverandre, og det må du vite. Men dere finner ikke ut noe som helst vel på noen uker bare?? Uansett, å ta en pause på den måten, kan også føre til mye konfliker om dere bor på samme plass. Sjalusi og dritt.. Dere er ikke sammen, men det er jo forsatt mannen du vil dele livet med senere. Ville du taklet å se ham med ei anna? Forstår deg veldig godt da.. Skjønner det er et lite dilemma. Håper du finner ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. november 2010 #19 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Igjen, så passer det seg ikke å kaste stein når en sitter i glasshus. Teknisk sett var jeg aldri utro, selv om jeg var med på utroskap. Og ettersom det aldri kom noe annet enn bare surr og bortkastet tid ut av det, så angrer jeg selvfølgelig på alt sammen! Selv om målet mitt var at det skulle bli oss i sammen. Men det var tydeligvis ikke meningen. Utroskap er altså noe jeg har dårlige erfaringer med selv. Endret 9. november 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå