Gå til innhold

Designe egne ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi ønsker å designe egne ringer og bruke diamanter fra arvede smykker i min ring :yvonne: noen som har gjort dette, eller vet hvor det kan gå an å gjøre sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååååå det hørtes koselig ut! Håper du finner ut av det!

Skrevet

Hei

Vi har ikke gifteringer som er smeltet fra gull fra før (vi kjøpte våre), men jeg likevel har en liten erfaring med noe slikt.

I førtiden (før jeg passerte X-antall år), likte jeg godt gullt-gull, så jeg hadde hatt noen ringer og smykker fra den tiden. Etter at jeg passerte X-år begynte jeg å like svært godt hvitt-gull og ville gi smykkene mine til mamma. Til bursdagen hennes har jeg gått til gullsmed med 2 ringer i gulltgull (den ene var bred og m/mønsteret på), mens den andre var tynn og hadde hatt 1 mellomstor diamant på.

Jeg fikk gullsmeden til å flytte på diamanten fra den originale tynne ringen til den brede ringen m/mønsteret på + kjøpte 2 små diamanter som hun satt på hver side av den store diamanten. Gullsmeden også pusset opp ringen (utvendig / innvendig) + graverte "til min kjære mamma". Resultatet ble strålende fin ring :) Mamma ble veldig fornøyd!

Jeg ga gullsmeden den andre tynne ringen som en betaling for utførte jobb, men jeg betalte henne for de 2 små diamantene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...