AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #1 Del Skrevet 8. november 2010 Er det noen "uskrevne regler" for alder og lengde på skjørt/kjoler? Litt avhengig av kroppsform kanskje, men hvor går grensene for at det ikke skal tippe over til å bli "billig" eller krampeaktig og vulgært når damene kommer opp i 40 og 50 årene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 8. november 2010 #2 Del Skrevet 8. november 2010 Personlig føler jeg at folk over 40 ikke bør ha kortere skjørt enn til knærne. Kommer jo an på åssen man styler det også, syns jeg. Men hadde jeg sett min egen mor i et kortere skjørt, vet jeg ikke helt hva jeg hadde sagt eller gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. november 2010 #3 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Personlig føler jeg at folk over 40 ikke bør ha kortere skjørt enn til knærne. Kommer jo an på åssen man styler det også, syns jeg. Men hadde jeg sett min egen mor i et kortere skjørt, vet jeg ikke helt hva jeg hadde sagt eller gjort. http://www.google.com/imgres?imgurl=http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00358/bt2_guri_schanke_gr_358139c.jpg&imgrefurl=http://pub.nettavisen.no/nettavisen/innenriks/article1039242.ece&h=463&w=230&sz=40&tbnid=UpMaaYm6hY9FzM:&tbnh=319&tbnw=158&prev=/images%3Fq%3Dguri%2Bschanke&zoom=1&q=guri+schanke&usg=__sicQzOrcdr4JI2Hck8j1TR6fJyg=&sa=X&ei=wwzYTJGvFcmeOrqhsL8J&ved=0CBYQ9QEwAQ ette er iallefall uakseptabel klesdrakt for en dame på den alderen mener nå jeg. Vet ikke helt hvor gammel hun er men tror hun nærmer seg 50 Det er guri schanke forresten Endret 8. november 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jentehumor Skrevet 8. november 2010 #4 Del Skrevet 8. november 2010 Har man strømper under syns jeg det ikke gjør noe om hvor gammel man er og hvor kort eller langt et skjørt/kjole skal være Syns det er stilig når eldre faktisk kler seg med selvtillit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. november 2010 #5 Del Skrevet 8. november 2010 Har man strømper under syns jeg det ikke gjør noe om hvor gammel man er og hvor kort eller langt et skjørt/kjole skal være Syns det er stilig når eldre faktisk kler seg med selvtillit! det er gjennomsiktige nettingstrømpebukser. Er forskjell på å kle seg sexy og på å kle seg som en hore da. Det passer forøvrig ikke til noen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #6 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg kommenterer IKKE bildet av Guri Schanke nå. Å si at de over 40 ikke kan ha skjørt som er kortere enn kneet blir for dumt. Kortere enn midt på låret kanskje heller, om man føler seg komfortabel med det. Det gjelder egentlig for alle synes jeg, synes miniskjørt/kjoler er lite pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. november 2010 #7 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg kommenterer IKKE bildet av Guri Schanke nå. Å si at de over 40 ikke kan ha skjørt som er kortere enn kneet blir for dumt. Kortere enn midt på låret kanskje heller, om man føler seg komfortabel med det. Det gjelder egentlig for alle synes jeg, synes miniskjørt/kjoler er lite pent. Etter min mening så kler man seg ikke i lårkort trangt skjørt pluss veldig utringning ved bysten. Dette gjelder alle i alle aldre mener jeg. Man må kompensere slik at det ikke blir vulgært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 8. november 2010 #8 Del Skrevet 8. november 2010 Etter min mening så kler man seg ikke i lårkort trangt skjørt pluss veldig utringning ved bysten. Dette gjelder alle i alle aldre mener jeg. Man må kompensere slik at det ikke blir vulgært. Enig med deg her. Synes ikke det går an å sette noen lengde/alder-grenser, synes alle skal gå med det de føler seg komfortabel med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 8. november 2010 #9 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Det bildet av Guri Schanke - helt grusomt, og som du sier BettyBoop28 - totalt uakseptabelt! Hadde jeg sett min mor i et lårkort skjørt, nei, fy, da hadde jeg reagert! Det syns jeg blir for drøyt når man er 46 år! Folk må så klart få med akkurat hva dem selv vil, men jeg syns likevel at det bør være en grense. Dermed tenker jeg at skjørt som går ned til kneet er bedre! Mor til ei vennine av meg er 52 år, og hadde jeg sett hun i et lårkort skjørt - da hadde jeg blitt flau! Endret 8. november 2010 av idakaroline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. november 2010 #10 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg synes man skal kle seg etter figur og hva man kler, uansett, jeg. Jeg synes ikke det er pent med for trange/korte klær på noen, jeg, uansett om de er 20 eller 50. Guri S. er jo en dame som er superform da, og på det bildet er det jo et sceneantrekk hun har på seg - og jeg ser ikke noe galt i det antrekket i det hele tatt. Å gå slik utenom scenen, er en helt annen sak. Men det er ikke fordi hun er nesten 50. Det er fordi et slikt antrekk ikke passer utenfor scenen uansett alder. Men jeg synes egentlig disse aldersdiskusjonene blir litt dumme. En venninne av meg har fylt 40, og hun har høy og slank og har skikkelig pene ben, og kan absolutt gå i relativt korte skjørt lenge enda. De fleste kvinner ser fortsatt ganske så bra ut når de er førti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. november 2010 #11 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg syns også disse aldersreglene bare er tull. Og hvis man først skal sette en slags aldersgrense bør den i det minste gå høyere enn 40 år (!), som tross alt ikke er noen alder å snakke om. Men det er nå sånn at jeg likevel reagerer annerledes på en 60-åring med kjempekort skjørt enn en 20-åring som har på det samme. Men det handler egentlig om at jeg syns alt for korte skjørt ikke er så pent uansett, samtidig som en ung person gjerne har penere ben. Samtidig syns jeg at selv ganske så voksne damer kan ha korte skjørt om de har tykk strømpebukse. Dette gjelder unge også, syns jeg. Om strømpebuksene er tette, syns jeg man (i visse sammenhenger) kan ha veldig korte skjørt før det begynner å bli uanstendig. Driver man på uten eller med tynn, hudfarget strømpebukse, syns jeg det blir noe annet. Og så handler det selvsagt, uavhengig av alder, om man framstår som en som vil sette alt på utstilling, eller om det er noen form for balanse i antrekket, f.eks. at man ikke stiller i push-up-utringning om man insisterer på kort skjørtelengde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. november 2010 #12 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg synes man skal kle seg etter figur og hva man kler, uansett, jeg. Jeg synes ikke det er pent med for trange/korte klær på noen, jeg, uansett om de er 20 eller 50. Guri S. er jo en dame som er superform da, og på det bildet er det jo et sceneantrekk hun har på seg - og jeg ser ikke noe galt i det antrekket i det hele tatt. Å gå slik utenom scenen, er en helt annen sak. Men det er ikke fordi hun er nesten 50. Det er fordi et slikt antrekk ikke passer utenfor scenen uansett alder. Men jeg synes egentlig disse aldersdiskusjonene blir litt dumme. En venninne av meg har fylt 40, og hun har høy og slank og har skikkelig pene ben, og kan absolutt gå i relativt korte skjørt lenge enda. De fleste kvinner ser fortsatt ganske så bra ut når de er førti. jeg syns ikke det spiller noen rolle om gamla har fin kropp eller ikke. Hun er tenåringsmor for pokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. november 2010 #13 Del Skrevet 8. november 2010 Personlig føler jeg at folk over 40 ikke bør ha kortere skjørt enn til knærne. Kommer jo an på åssen man styler det også, syns jeg. Men hadde jeg sett min egen mor i et kortere skjørt, vet jeg ikke helt hva jeg hadde sagt eller gjort. Du har ingenting med å si eller gjøre noe som helst med hva din mor bruker av påkledning, forutsatt at hun er ved sine fulle fem :-). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idakaroline Skrevet 8. november 2010 #14 Del Skrevet 8. november 2010 Du har ingenting med å si eller gjøre noe som helst med hva din mor bruker av påkledning, forutsatt at hun er ved sine fulle fem :-). Nei, men jeg hadde likevel sagt ifra til henne om meningene mine! Vi har et nært forhold, og vi liker begge å få sånne tilbakemeldinger fra hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. november 2010 #15 Del Skrevet 8. november 2010 jeg syns ikke det spiller noen rolle om gamla har fin kropp eller ikke. Hun er tenåringsmor for pokker. "Gamla"? Lever du lenge nok, blir du 50 år, du også. Da tror jeg du blir mektig forbannet om noen omtaler deg som "gamla". Mener du man må kle seg annerledes når man er mor enn om man er singel, i samme alder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 8. november 2010 #16 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg synes heller ikke antrekket til Guri Schanke er relevant her, det er jo som nevnt før er et sceneantrekk. Jeg ville ikke gått sånn selv om jeg er ikke 30 ennå, for å si det sånn. Det er vel ingen som ville serøst vurdert det antrekket i "real life", gå på fest f.eks? :gjeiper: det apropos lengde på skjørtet kommer tror jeg mer på hvor mye appelsinhud man har, enn på aldrene. Har sett noen yngre jenter som ville kanskje ikke gått i korte shorts om sommeren, om de kunne sett seg selv bakfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. november 2010 #17 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg synes heller ikke antrekket til Guri Schanke er relevant her, det er jo som nevnt før er et sceneantrekk. Jeg ville ikke gått sånn selv om jeg er ikke 30 ennå, for å si det sånn. Det er vel ingen som ville serøst vurdert det antrekket i "real life", gå på fest f.eks? :gjeiper: det apropos lengde på skjørtet kommer tror jeg mer på hvor mye appelsinhud man har, enn på aldrene. Har sett noen yngre jenter som ville kanskje ikke gått i korte shorts om sommeren, om de kunne sett seg selv bakfra. hva spiller det for rolle om det er sceneantrekk? selv sceneantrekk burde vært tilpasset alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 8. november 2010 #18 Del Skrevet 8. november 2010 Madonna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. november 2010 #19 Del Skrevet 8. november 2010 Madonna. huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 8. november 2010 #20 Del Skrevet 8. november 2010 Jeg får en tenåringsdatter da jeg er i midten av 30 årene, og håper da ikke jeg blir gamla da som må bruke skjørt helt ned til knærne. Ikke att jeg går med så korte skjørt, men det meste er jo ofte litt over kne høyde. Har også noen strikka kjoler som er ganske korte, men der bruker jeg tykk svart strømpebukse under da, så da synes ikke noe hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå