sansen Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Jeg har alltid vært relativt spinkel, og har ikke lett for å legge på meg. Alltid hatt litt komplekser ift dette. Har i et halvt år hatt veeldig dårlig matlyst pga kjærlighetssorg, og gikk ned 5 kilo. Selvtillitten var på bunn på alle måter. I høst har jeg virkelig tatt tak i meg selv. Trener nå styrke 2-3 ganger i uken, har fått opp appetitten og generelt fått tilbake noe av livsgnisten. Og det beste er at jeg har gått opp 3 kilo på to måneder!:-) Jeg er så fornøyd som bare det! (Målet er å gå opp ytterligere 2 kilo frem til jul). Alle har så fokus på å gå ned i vekt, men her er altså en gladhistorie om å gå opp! Er det noen andre her på KG som har samme mål? I såfall kan vi jo motivere hverandre! Jente 25 1
miss_mille Skrevet 10. november 2010 #2 Skrevet 10. november 2010 Jeg har alltid vært relativt spinkel, og har ikke lett for å legge på meg. Alltid hatt litt komplekser ift dette. Har i et halvt år hatt veeldig dårlig matlyst pga kjærlighetssorg, og gikk ned 5 kilo. Selvtillitten var på bunn på alle måter. I høst har jeg virkelig tatt tak i meg selv. Trener nå styrke 2-3 ganger i uken, har fått opp appetitten og generelt fått tilbake noe av livsgnisten. Og det beste er at jeg har gått opp 3 kilo på to måneder!:-) Jeg er så fornøyd som bare det! (Målet er å gå opp ytterligere 2 kilo frem til jul). Alle har så fokus på å gå ned i vekt, men her er altså en gladhistorie om å gå opp! Er det noen andre her på KG som har samme mål? I såfall kan vi jo motivere hverandre! Jente 25 Så flink du har vært! Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Jeg har alltid vært tynn og hatt problemer med å legge på meg. Mye pga hendelser som har skjedd i livet mitt som jeg ikke har hatt kontroll over, men også fordi jeg ikke helt har visst hvordan. Jeg fikk hjelp av en ernæringsterapaut en periode, men det beste tipset jeg fikk var at jeg måtte spise det jeg ville... Kan ikke si det hjalp mye! Det siste året har jeg, som deg, vært veldig flink og tenkt litt selv. Jeg har begynt å telle kallorier, og funnet ut at det gjelder vel så mye for de som vil ned i vekt som de som vil opp i vekt! I tillegg har jeg funnet et smakløs ernæringspulver og proteinpulver på apoteket som jeg bruker i en youghurt og bær smoothie hver kveld. Siden jeg begynte med dette har jeg egentlig lagt på meg 12 kg, men pga operasjoner har jeg også gått ned 7 kg. Nå er det slutt på de, og jeg er 5 kg fra min drømmevekt!
mysan Skrevet 14. november 2010 #3 Skrevet 14. november 2010 Det skal i følge Kari Jaqueson ikke så mye til for å legge på seg. En neve nøtter, litt olivenolje ekstra i supper og på salater oppå den maten man allikevel spiser, så kommer man opp i et kaloriinntak som er større enn man forbrenner. Ellers kan det funke bra med en porsjon meal replacer i tillegg til eller mellom måltidene om man har vanskelig for å få i seg nok i løpet av dagen.
Gjest Niema Skrevet 14. november 2010 #4 Skrevet 14. november 2010 Så flott for dere Godt med sånne historier i blant, og kanskje en liten vekker for alle som "ikke klarer" å gå opp i vekt
sansen Skrevet 14. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2010 Så flott for dere Godt med sånne historier i blant, og kanskje en liten vekker for alle som "ikke klarer" å gå opp i vekt Ja det er altfor mye fokus på slanking, og ofte glemmer man jo oss som faktisk vil opp i vekt. Kan være like frustrerende å føle seg for tynn, som for tykk! :-) Jeg trener heavy styrketrening, og er flink til å spise proteiner. Anbefaler YT sin restitusjonsdrikk med sjokolade! Det er allid like stas å kose seg meg den etter trening! Er hvertfall gøy å se at kroppen blir sterkere!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå