Cinzia Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 KJøpte med julebordskjole uten å prøve i helga. Trodde den ville passe helt fint, og den er ikke veldig ille, men litt for vid. Skulle gjerne hatt den litt mer innsvinget i midja, ellers er lengden og alt fin. Jeg er elendig til å sy, men lurer på om jeg bare skal ta sjansen på å sy den litt inn...Men før jeg går til det skrittet, lurte jeg på om noen evt kunne ha tips til andre måter jeg kan få justert vidden på. Husker atd et for en del år siden fantes en slags "klype" som man kunne bruke bak på kjoler, skjorter etc for å ta dem inn i midjen. De var ikke spesielt fine, men vet noen om det finnes noe lignende som kan brukes på kjoler? Er det evt vanskelig å sy inn kjoler?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 hva slags stoff er det? stretch, glatt, osv
Cinzia Skrevet 8. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2010 hva slags stoff er det? stretch, glatt, osv Tja, den har to lag. Det innerste er silkeaktig (men altså ikke ekte silke...er en billig kjole fra kjedebutikk -ingenting eksklusivt!) og det øverste mer brokadeaktig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå