AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 ser ditt svar til ei. så lurer på er det så at jeg ikkke har tatt nok i på alle mine treninger soom jeg ikke kjent meg støl???
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 ja .... å på sirkel styrke, er det instruktør som sier fra hvert minutt når vi bytter apparat/øvelse. og er veldig flinke på å si fra .. eksempel planken- står å holder d, så får jeg fort høre d , rmpa ned ned litt til nei ikje så langt ned .... hihi så de ser etter oss....
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Sjekk Mytetråden her på kosthold og trening. Står om stølhet der. Send heller PM hvis du vil ha svar av èn spesiell bruker.
Wiggins Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 ser ditt svar til ei. så lurer på er det så at jeg ikkke har tatt nok i på alle mine treninger soom jeg ikke kjent meg støl??? Jeg kan da svare jeg. Hvis du er vant til en treningsform og vant til lengden på øktene vil du ikke bli så veldig støl etter en økt. For min egen del er jeg vant til å sykle lange turer på racersykkelen. Når jeg har kommet over overgangen fra langrenn og svømming til sykling om våren så merker jeg det dagen etter en sykkeltur, men ikke verre enn at det går greit å sykle til jobben, jeg kunne tatt en treningstur også. Hvis jeg sykler en skikkelig langtur, 12-15 mil, så er det greit å ikke gjøre noen store utfoldelser dagen etterpå, men dagen derpå igjen er jeg klar for ny treningstur. Hvis man derimot er rimelig utrent, eller plutselig begynner med trening som er uvant for muskulaturen, så vil du bli skikkelig støl dagen etterpå. Så går det noen ganger til musklene blir vant til den treningsformen, og så blir du bare litt støl dagen etterpå.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 hei. å tusen takk for svar lance. og svar fra dere andre. så da vet jeg at selv om jeg ikje er støl etter hver trening, så virker den da likevel.
Dyreelskern Skrevet 9. november 2010 #7 Skrevet 9. november 2010 (endret) Jeg blander meg litt i denne tråden, jeg, håper det ikke gjør noe... Bør man da vente med å trene igjen til man ikke er støl lenger? Hvis jeg venter 48 timer (som jeg har hørt er det musklene trenger for å bygge seg opp igjen - er kanskje også en myte), så er jeg fortsatt støl. Kan jeg trene de sammen musklene igjen da, eller bør jeg vente enda en dag til? Endret 9. november 2010 av Dyreelskern
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Det er en grunn til at man sier at man ikke skal trene samme muskelgruppe 2 dager på rad. SI at man har drevet tung styrketrening på overkropp, så kan man trene ben neste dag. Så overkropp igjen etc. Slik får musklene restituert seg. Men nei, man trenger da ikke la være å trene fordi man er støl. Mange nybegynnere i trening tror man ikke bør trene fordi man er støl. Det er fordi man ikke er vant til å bruke disse musklene.
aline Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 (endret) Jeg har ingen kunnskap fra annet en egen erfaring, så er ikke på Lance-nivå, men jeg får masse ut av trening selv om jeg ikke blir støl. Trener selv minimum 9 timer i uka, variert både i treningsform og hvor mye jeg tar i per time, intensiteten varierer etter hva jeg trener og om jeg er med eller instruerer. Så lenge jeg holder meg til mine vanlige timer og vanlige treninger, blir jeg sjeldent støl, til tross for at jeg tar i nok til at svetten spruter, pulsen er høy og musklene virkelig føles utslitt. men, dersom jeg trener annerledes, altså gjør noe musklene mine ikke er vant til, SÅ blir jeg støl. Nå har jeg hatt en litt annen dansetime en jeg er vant til f.eks, der vi brukte hode/nakke mer en jeg er vant til, mange repetisjoner og gir alt= støl og sår i nakkemusklene. Dersom jeg fortsetter denne dansetimen, vil det etterhvert bli mindre stølt, men likevel får jeg jo absolutt treningsverdi av timen. man MÅ altså ikke bli støl for at trening skal ha effekt. Endret 9. november 2010 av aline
Supraspinatus Skrevet 9. november 2010 #10 Skrevet 9. november 2010 Det er en grunn til at man sier at man ikke skal trene samme muskelgruppe 2 dager på rad. SI at man har drevet tung styrketrening på overkropp, så kan man trene ben neste dag. Så overkropp igjen etc. Slik får musklene restituert seg. Men nei, man trenger da ikke la være å trene fordi man er støl. Mange nybegynnere i trening tror man ikke bør trene fordi man er støl. Det er fordi man ikke er vant til å bruke disse musklene. Hva er grunnen da? Det er ikke noe problem å trene samme muskelen to dager på rad. Jeg går ut i fra at du har onanert eller hatt sex to dager på rad uten at det fikk katastrofale følger for sexlivet. Det kommer selvsagt an på hvilken type trening. Jeg har hatt styrkeøkter på samme muskelgrupper 2 og 3 dager på rad, men da med lett belastning. Å kalle det styrke er vel kanskje ikke helt riktig siden formålet var teknikktrening, men i et styrkeprogram. Mange idrettsutøvere trener flere økter samme dag på de samme muskelgruppene, bare at de ikke trener to tunge økter. Dersom man trener såpass tung trening at man har redusert kraft dagen etterpå, så ville jeg også latt være å kjøre en tung økt til, men jeg kunne sikkert kjørt en lettere økt, eller en annen type trening på samme område dagen etter. Er slett ikke uvanlig at jeg har en tung dag med knebøy og så løper jeg dagen etter. Man må gjøre det man føler er greit for seg selv. Ikke alle prøver å bli bodybuildere.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #11 Skrevet 9. november 2010 Jeg gikk da utifra tung trening, fokus. Som jeg skrev, fullt fokus pa overkropp en dag, full fokus ben, rompe legg neste dag. JEg antok du forstod at det ikke var snakk om onanering eller 1 liter melk x 5 trening.
SiljeMariela Skrevet 14. november 2010 #12 Skrevet 14. november 2010 (endret) Stølhet er ingen indikator på om treninga er virkningsfull eller ikke ! Innlegget er endret Bond, mod Endret 27. desember 2010 av Bond
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå