Gå til innhold

Heve kjøp på kamera? Hjelp!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte et kamera i midten av mai. Så hadde jeg det i ca 3 mnd og så gikk det i stykker! Jeg ga det tilbake til butikken, og de sendte det inn på service.

Så, 2 MÅNEDER senere :evil: fikk jeg det tilbake, og fikk beskjed om at det bare var minnekortet som måtte formateres! Så jeg gikk hjem for å gjøre som de sa, men kameraet er ødelagt enda! Jeg kan ikke skru det på engang! Hvordan skal jeg klare å formatere det da??

Så, over til mitt spørsmål;

Kan jeg heve kjøpet mitt nå? Det er jo noen måneder siden jeg kjøpte det, men det har jo vært på service i 2 mnd.

Hvem kan jeg kontakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På lovdata finner du svaret du trenger (forbrukerkjøpsloven): http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html

Loven er ikke så vanskelig å lese, dersom du overser alt det som ikke er relevant for deg.

Det stilles krav til både deg og selger. Etter hva jeg kan se, har ikke selger fått sine sjanser til å rette feilen mange nok ganger som det står i loven (2 eller 3 ggr) for at du skal kunne heve kjøpet.

Jeg ville ha gått tilbake til selger, gitt beskjed om at du ikke får til å slå på kameraet og siden de sier at minnekortet må formatteres - så ber du dem om å gjøre dette for deg. Dersom kameraet ikke fungerer etter at de har gjort dette, må det igjen på reparasjon. Det har de rett på. Du har rett på et erstatningsprodukt dersom reparasjonen tar mer enn 1 uke.

Dersom kameraet fortsatt ikke fungerer etter nok en reparasjon, vil du kunne heve kjøpet (dersom loven sier 2 rep. før heving).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...