Rumohra Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Hei! Var hos tannlegen og borret her om dagen, og gikk derfra med en regning på et par hundre kroner. Jeg er ikke fylt 20 enda, og synes å huske at man har gratis tannbehanling frem til da? Stemmer det at jeg skal betale?
Hinata Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Ikke gratis, men du får 75% dekket frem til du er 20.. Er vel frem til og med året man fyller 18 at det er gratis
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Mener å huske at det er noe med at når man er over 18 men ikke fylt 20 så betaler man 20%, men kun om man går til distriktstannlege. Bestiller du time hos en vanlig tannlege, betaler du full pris.
Christina_ Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Hei! Var hos tannlegen og borret her om dagen, og gikk derfra med en regning på et par hundre kroner. Jeg er ikke fylt 20 enda, og synes å huske at man har gratis tannbehanling frem til da? Stemmer det at jeg skal betale? T.o.m året du fyller 18 = Gratis T.o.m året du fyller 20 = 25% av behandlingen Så ja, det er korrekt.
Gjest anobano Skrevet 8. oktober 2014 #5 Skrevet 8. oktober 2014 Etter at man har fylt 18 (men er under 20) får man inkalling til tannlege i posten da? eller må man si ifra til tannlegen at man vil ha det?
Gjest anobano Skrevet 8. oktober 2014 #6 Skrevet 8. oktober 2014 og en ting til; hvor ofte får man tannlegetime?
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #7 Skrevet 8. oktober 2014 Hei! Var hos tannlegen og borret her om dagen, og gikk derfra med en regning på et par hundre kroner. Jeg er ikke fylt 20 enda, og synes å huske at man har gratis tannbehanling frem til da? Stemmer det at jeg skal betale? Stusset litt på nicket ditt...er du i slekt med den kjente kunstmaleren? Anonymous poster hash: 37cf7...acd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #8 Skrevet 8. oktober 2014 Og rabatten får du og kun om tannlegen er offentlig Anonymous poster hash: a73a0...777 1
Gjest crem Skrevet 8. oktober 2014 #9 Skrevet 8. oktober 2014 Etter at man har fylt 18 (men er under 20) får man inkalling til tannlege i posten da? eller må man si ifra til tannlegen at man vil ha det? og en ting til; hvor ofte får man tannlegetime? man får innkalling i posten selv etter fylt 20, og man får tannlegetime med 1-2 års mellomrom er ihvertfall sånn for meg
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #10 Skrevet 8. oktober 2014 Etter at man har fylt 18 (men er under 20) får man inkalling til tannlege i posten da? eller må man si ifra til tannlegen at man vil ha det? Dette er jo noe du velger selv. Om du har en fast tannlege du går til vil han nok fortsette å sende innkalling til deg. Om du drar til en ny tannlege så må du nok gi beskjed om at du ønsker inkalling. Generelt anbefaler de vel at du tar deg en sjekk en gang i året, evt. oftere om du har noen småhull som må følges med på. Anonymous poster hash: 9bf7c...4ac
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #11 Skrevet 8. oktober 2014 En regning på et par hundre kroner høres faktisk ut som en real rabatt i forhold til hva det vanligvis koster hos tannlegen. Kun en liten fylling koster 800,- hos tannlegen min. Bedøvelse mv. kommer i tillegg. Anonymous poster hash: 37d7a...077
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2014 #12 Skrevet 14. oktober 2014 I Nord-Trøndelag er vi så heldige å ha gratis tannbehandling ut det året man fyller 20 Anonymous poster hash: 6d6a3...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå