Gå til innhold

Ønsker regnskapet til en bedrift over en femårs periode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg ønsker å kjøpe regnskapet til en bedrift fra 2004 til 2009.

Noen som vet hvor jeg kan gjøre det? Må jeg bestille fra Brønnøysundregistrene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selve regnskapet ligger offentlig på nett, eks proff.no. Skal du ha årsberetning og noter bestiller du det eksempelvis fra Brønnøysund, DB e.l.

Skrevet

Må man ikke ha fullmakter fra bedriften eller være reg i foretaksregisteret for å se dette? Kanskje det bare er på året vi er i nå...

Skrevet

Må man ikke ha fullmakter fra bedriften eller være reg i foretaksregisteret for å se dette? Kanskje det bare er på året vi er i nå...

Reg i foretaksregisteret?? Alle AS er registrert der. AS er pliktig å oppbevare regnskap hos seg selv til de som ønsker å se det. Selve regnskapet ligger på nett og skal være levert innen 1.sept. påfølgende regnskapsår, da offentligjøres det for alle. Noter og årsberetning har alle rett på å bestille eller hente hos bedriften.

Skrevet

Selve regnskapet er vel ikke offentlig, men alle AS og ASA er forpliktet å offentliggjøre sine årsrapporter. Sjekk selskapets nettsider. Du kan også søke på foretaket i Brønnøysundregisteret, der ligger en del informasjon. Hvis det er snakk om et enkeltpersonsforetak eller DA derimot, så har du vel ikke rett på tilgang.

Da jeg var student, bestilte vi gratis årsrapporter fra et selskap som gjorde dette for foretakene, men nå kan jeg ikke finne det. Det kan hende det er tilstrekkelig at de legger det ut på nettsidene sine.

Skrevet

Det er feil. Proff.no, der ligger regnskapene offentlig. Du behøver ikke bestille heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...