Sofie1 Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Hvor lenge er det vanlig å gi julegave til nevøer og nieser. Jeg har 7 stykker og nå begynner de og bli ganske store, den eldste er 22 år. Jeg er enslig og har ikke så god råd. Det blir dyrt når man skal kjøpe julegave til alle sammen, og jeg får som regel bare en liten gave igjen av de enkelte familiene samlet. Det gjør at jeg føler at jeg gir vekk mye og får lite igjen. Nå begynner jeg og bli litt lei av dette og tenker at jeg kanskje snart kan kutte ut julegaver til de eldste av barna. Vet ikke helt hvordan jeg evt skal ta dette opp og om det blir helt feil om jeg gir til noen og ikke alle. Hva gjør andre?
Gjest AnneShirley Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 I vår familie er det vanlig at nieser/nevøer får gave til det året de fyller 15. Mannen fikk gave fra en av sine tanter til det året vi giftet oss. Da sluttet hun. Jeg ville satt et alderstrinn og faset dem ut en etter en.
Sweetpea25 Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 I min familie sluttet man å gi gaver til nieser/nevøer etter konfirmasjonen. Men mamma og tante (søsteren hennes) gir fortsatt bursdag- og julegaver til oss "barna".
ladiva Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 her er det vanlig at de slutter å gi etter konfirmasjonen.. men jeg gir til de er fylt 18 da;)
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 I mannens familie kutter de ut nieser og nevøer etter at de har stått til konfirmasjon. Det gjelder både julegaver og bursdagsgaver (så sant vi ikke er i selskap). Det er egentlig en grei regel. I min familie er det bare to nevøer så enn så lenge får de gaver selv om de er konfirmert. Men har vurdert å kutte ut siden det er håpløst å finne på passende gaver (spesielt til han ene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå