AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Kan man ta barne og ungdomsarbeider fagbrev uten å ha generell studiekompetanse? Finnes det voksenopplæring i oslo som tilbyr dette studiet?
ung_frøken Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Kan man ta barne og ungdomsarbeider fagbrev uten å ha generell studiekompetanse? Finnes det voksenopplæring i oslo som tilbyr dette studiet? Vet ikke om noen skoler, men du trenger ikke ha generell studiekompetanse Barne og ungdomsarbeider er jo videregående
Porcelain Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Jepp, det kan du gjøre. HIO har f.eks et samarbeidsprosjekt med en del barnehager om å utdanne de som jobber der. Hvis du har en jobb i barnehage f.eks nå,vil jeg anbefale deg å ta det opp med styrer.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Barne og ungdomsarbeider er jo vgs som det blir sagt ovenfor her, så du trenger ikke studiekompetanse. Det kan godt være at noen skoler har det som voksenopplæring også, vet at f.eks helsefagarbeider er det mange som har som voksenopplæring også og de kan gå ett år på skolen, men da kreves det 5 års praksis.
Rødtoppen86 Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Jeg kunne ta barne- og ungdomsarbeider som praksiskandidat. Det vil si at jeg jobber i fem år med barn i alderen 0-6 år, 6-12 år og 12-18 år. Den eldste gruppen trenger man ikke så lang praksis med, tror det er snakk om tre mnd. Da er det bare teorien som gjenstår å ta, og det kan man feks gjøre på egenhånd, via nettkurs eller gjennom skolen. Kan nevnes at jeg har fullført vgs yrkeslinje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå