Gå til innhold

handarbeid og fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal til Canada, og ser med gru fram til lang fly reise. Lurer da på om nokon har erfaring med å ha med handarbeid på fly. For min del er det hekling som er tingen.

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Har aldri hatt problemer med å ha verken heklenål eller strikkepinner med på flyet :)

Skrevet

Det kan være greit å bruke trepinner når du skal fly, da det er flere land som ikke godtar metallpinner. Men bortsett fra det skal det ikke være noe problem. :)

Skrevet

Har hatt med strikketøy på fly flere ganger, også til/fra USA. Bruker Knit Pro-pinner som er utskiftbare, i tilfelle en sikkerhetsvakt skulle slå seg vrang og mene at jeg ikke får med meg pinnene. Da kan jeg skru av pinnene og slippe å risikere at hele arbeidet blir ødelagt.

Når det er sagt har jeg alltid med med pinner i tre/bambus. Sysaksa kan nok bli et problem, men jeg vet at mange bytter ut saksa med en boks tanntråd med avkutter.

Av praktiske årsaker strikker jeg alltid på rundpinne når jeg er ute og flyr. Kjedelig å måtte sette alle rundt deg i arbeid når du mister en strømpepinne under setene et sted. :fnise: Det problemet er vel uansett ikke så stort når man hekler.

Skrevet

jeg har opplevd å måtte sende strikketøyet med spesialbagasjen ettersom jeg ikke fikk slippe gjennom sikkerhetskontrollen med dem, dette var enten i usa eller i england for et par år siden og med metallpinner

Skrevet

Hvis du har en litt butt heklenål, så burde det ikke være noe problem, men saksa bør du legge i kofferten.

• 1 måned senere...
Skrevet

gikk bra detta, ingen spørsmål på nokre av flyplassane

God Jul alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...