Gjest Undrende og uerf Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Hei! Jeg er 29 år og kom ut av et 5 årig forhold for rundt 2år siden. Siden den gang har jeg ikkevært veldig seksulet aktiv. Nå¨har det seg sånn at jeg egentlig ikke føler meg klar for et nytt forhold enda, samtidig hadde det jo vært fint å ha sex. Jeg har truffet en fyr som jeg har truffet en del og liggetmedet par ganger. Vi er begge enige om at vi ikke passer sammen og han er dermed ikke noe kjæresteemne, men sexen er veldig bra. Spørsmålet da er: Er det sundt å ha et forhold kun bestående av sex? Vil det ikke være destruktivt med tanke på å treffe andre? Eller vil man kunne ha et sånt forhold uten å utvikle føleleser? Isåfall ender man jo opp med han en blir såret. Jeg er helt uerfaren på dette planet og har ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå. Foreløpig har jeg valgt å kutte kontakten med han. Råd/Tips/erfaringer?
MsLeela Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Sålenge begge er enige at dere er bare elskere bør det gå helt fint! Hadde et par sånne forhold før og det fungerte helt utmerket!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Så lenge dere begge er enige at dere kun er pulevenner er det ikke noe problem, men dersom en av dere blir forelsket i den andre, er det et veldig stort problem.
Gjest mann28 Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Så klart det er sunt! Sex er bra for kropp og sjel. Dere er begge voksne, og så fremt dere er enige om hva det innebærer er det jo flott. Har selv et slikt forhold, og det fungerer utmerket. Hadde dog for noen år tilbake et lignende forhold, der jeg etterhvert faktisk fikk følelser for henne. Jeg tenkte på henne hele dagen og ville være sammen med henne. Da begynte det å gå skeis. Måtte ta et oppgjør med meg selv og henne, og da bestemte vi oss for å bryte kontakten. Jeg ville bare kjørt på, men samtidig må man være ærlig med seg selv. Får man følelser el.l må man ta det opp og ikke dvele med det. Akkurat som man f.eks etterhvert ikke føler for å treffes mer, så må godta det. Hvis begge er innefeorstått med det er det fine forutsetninger for at det skal gå bra.
Faithy Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Jeg skjønner ikke hvordan ei jente kan ha sex over tid med en fyr uten at det er følelser med i bildet. Begriper det ikke. Men det er nå meg. Vi er vel forskjellige. 4
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Jeg skjønner ikke hvordan ei jente kan ha sex over tid med en fyr uten at det er følelser med i bildet. Begriper det ikke. Men det er nå meg. Vi er vel forskjellige. Ved å sette seg skrevs over han og hoppe opp og ned. Er ikke så vanskelig når man først tenker over det.
Gjest Gorgonzola Skrevet 7. november 2010 #7 Skrevet 7. november 2010 (endret) Hei! Jeg er 29 år og kom ut av et 5 årig forhold for rundt 2år siden. Siden den gang har jeg ikkevært veldig seksulet aktiv. Vi er begge enige om at vi ikke passer sammen og han er dermed ikke noe kjæresteemne, men sexen er veldig bra. Spørsmålet da er: Er det sundt å ha et forhold kun bestående av sex? Vil det ikke være destruktivt med tanke på å treffe andre? Eller vil man kunne ha et sånt forhold uten å utvikle føleleser? Isåfall ender man jo opp med han en blir såret. Hva er problemet? Dere er begge enige om at dere ikke passer sammen, bortsett fra når det kommer til sex. Vil noen av dere bli såret da? Om begge synes "pulevenn-relasjonen" er helt konge, kjør på! Skulle han, mot formodning, ønske "noe mer" så får du rekapitulere og minne ham på utgangspunktet dere begge er/var enige om. Dersom det skurrer hos ham får du bare avslutte det hele. Fordelen med å være kvinne er at du neppe blir stemplet som player eller drittsekk bare fordi du er åpen, tydelig og ærlig. Kos deg! Endret 7. november 2010 av Gorgonzola
famke Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 Helt enig med de fleste andre her. Dere har et avklaret forhold, og dere er begge voksne mennesker. Så kjør på! Alle trenger sex! Har selv flere slike forhold kjørende. Fungerer utmerket. Det siste jeg vil er å ha et seriøst forhold. Selvsagt, skulle Mr. Right kommer forbi, så må du jo selvsagt avslutte det løse forholdet.
Gjest ** Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 Så lenge dere begge er enige at dere kun er pulevenner er det ikke noe problem, men dersom en av dere blir forelsket i den andre, er det et veldig stort problem. Det er alltid et tidsspørsmål før en av dere utvikler mere følelser enn den andre. Kan like gjerne være mannen. Men inntil da er det jo en ypperlig løsning.
Gjest selvrespekt Skrevet 8. november 2010 #10 Skrevet 8. november 2010 Å forfølge seksuelle handlinger uten å knytte det an til det sjelige er et alvorlig anstøt mot egen person og verdighet. En slik handling krenker kyskheten fordi den forvrenger kjærlighetens handling, som er de elskendes intime hengivelse til hverandre. Det er en alvorlig krenkelse av verdigheten til dem som hengir seg til slikt ,fordi hver enkelt for den andre blir en gjenstand til simpel forlystelse. Det fører alle inn i en illusjonsverden. Det er hor og en alvorlig synd.
Gjest MikeWaters Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 Å forfølge seksuelle handlinger uten å knytte det an til det sjelige er et alvorlig anstøt mot egen person og verdighet. En slik handling krenker kyskheten fordi den forvrenger kjærlighetens handling, som er de elskendes intime hengivelse til hverandre. Det er en alvorlig krenkelse av verdigheten til dem som hengir seg til slikt ,fordi hver enkelt for den andre blir en gjenstand til simpel forlystelse. Det fører alle inn i en illusjonsverden. Det er hor og en alvorlig synd. Amen! Krenk for guds skyld ikke kyskheten, den har tross alt brakt oss så mye fint!
Gjest Gorgonzola Skrevet 8. november 2010 #12 Skrevet 8. november 2010 Amen! Krenk for guds skyld ikke kyskheten, den har tross alt brakt oss så mye fint! Jeg nevner i fleng: Det norske bibelselskap, strikkepinneaborter, sharia-lover, Dagfinn Høybråten, Ludvig Nessa, psiking og steining, henging, brenning, mobbing, omskjæring (av begge kjønn), utstøting, lover mot homofili/analsex/oralsex, fordømmelse og utestenging. Å jadda "selvrespekt" - den kan du ha for deg sjæl gitt :gjeiper:
Gjest MikeWaters Skrevet 8. november 2010 #13 Skrevet 8. november 2010 homofili/analsex Æsj, fysj.......jeg gremmes over slike undermennesker som holder på med slikt svineri
Gjest Idamarte Skrevet 8. november 2010 #14 Skrevet 8. november 2010 Da jeg var nyinnflyttet til byen, ung og single, var jeg så heldig å treffe en fyr som jeg fant tonen med. Sengekos og hyggelige samtaler helt uten forpliktelser, det var helt topp! Da jeg traff mannen i mitt liv, avsluttet vi bare dette forholdet uten om og men. Altså helt klart noe jeg vil anbefale
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #15 Skrevet 8. november 2010 Ved å sette seg skrevs over han og hoppe opp og ned. Er ikke så vanskelig når man først tenker over det. Er noe som heter følelser. Er ikke alle som bare knuller hvem som helst
Gjest Idamarte Skrevet 8. november 2010 #16 Skrevet 8. november 2010 Er noe som heter følelser. Er ikke alle som bare knuller hvem som helst Nei, og da passer kanskje ikke dette for dem. Men man KAN ha god sex uten følelser.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #17 Skrevet 8. november 2010 Nei, og da passer kanskje ikke dette for dem. Men man KAN ha god sex uten følelser. Du klarer sikkert det. Ikke jeg.
Gjest KateW Skrevet 8. november 2010 #18 Skrevet 8. november 2010 Jeg kan ikke ha sex uten følelser. Men har man ikke en viss form for følelser for en man har sex med da? Altså kåtskapsfølelse, tenning, pirring osv? Kan godt forstå at noen syns det "holder" for en seksuell-relasjon?
Gjest Idamarte Skrevet 8. november 2010 #19 Skrevet 8. november 2010 Jeg kan ikke ha sex uten følelser. Men har man ikke en viss form for følelser for en man har sex med da? Altså kåtskapsfølelse, tenning, pirring osv? Kan godt forstå at noen syns det "holder" for en seksuell-relasjon? Slike følelser kan jeg ikke unnvære i et seksuelt forhold nei. Men det er noe annet enn "romantiske" følelser, hvor denne ene betyr noe spesielt og man ønsker MER enn kun sexen.
victory2 Skrevet 8. november 2010 #20 Skrevet 8. november 2010 Det er klar man kan ha sex uten å være romantisk involvert med en fyr! Av og til må man bare tilfredstille de lystene som vokser i en.. En knullekompis er en glimrende løsning så lenge ingen ønsker noe mer.. Go for it ville jeg sagt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå