AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Hei Slutta på p-pillen midt i brettet. Regnet ut at jeg sluttet dagen før eggløsning. Hvor stor er sjansen for at jeg kan ha blitt gravid allerede nå?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Det er det ingen her som kan svare deg på.... seff er det en ørliten sjans, men de fleste her inne har prøvd i flere måneder og år, det er helt individuelt og umulig å svare på i prosentandel.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2010 #3 Skrevet 11. november 2010 Hvor fort man bli gravide er utrolig individuelt, og mange faktorer spiller inn. Jeg tror ikke du har blitt gravid nå, men helt umulig å si Når jeg sluttet på pillen brukte jeg 8 pp før jeg ble gravid, mens en annen venninde ble gravid i 1 mnd, aborterte og ble gravid på nytt i 2 mnd. Nå har hun en frisk liten jente, og jeg er 6 uker på vei Vi hadde begge gått sammenhengende på pillen de siste 3 årene.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2010 #4 Skrevet 13. november 2010 Hvor fort man bli gravide er utrolig individuelt, og mange faktorer spiller inn. Jeg tror ikke du har blitt gravid nå, men helt umulig å si Når jeg sluttet på pillen brukte jeg 8 pp før jeg ble gravid, mens en annen venninde ble gravid i 1 mnd, aborterte og ble gravid på nytt i 2 mnd. Nå har hun en frisk liten jente, og jeg er 6 uker på vei Vi hadde begge gått sammenhengende på pillen de siste 3 årene. Tror ikke heller jeg er gravid, men 5 dager etter jeg sluttet på pillen fikk jeg en rar liten blødning. Kun eg liten frisk blødning en gang jeg var på do. Så var det over. Tenkte med en gang at nå kom TR, men normalt pleide jeg å ha ganske kraftige blødninger som varte i 4-5 dager. Jeg har hatt hormonspiral i 4 år, så måtte jeg fjerne den pga infeksjon. Gikk da over til p-piller. Tok dette i 1,5 mnd før jeg sluttet. Fikk som sagt denne lille blødningen for så å være helt fri etterpå. I går skulle jeg egentlig sluttet på brettet hadde jeg tatt det helt ut (altså begynt på de hvite pillene). Kjenner igjen at jeg har litt murringer, men null TR. Kan det være mulig å få slike små blødninger så uregelmessig bare pga av at jeg sluttet midt i brettet?
Athene Skrevet 13. november 2010 #5 Skrevet 13. november 2010 Tror ikke heller jeg er gravid, men 5 dager etter jeg sluttet på pillen fikk jeg en rar liten blødning. Kun eg liten frisk blødning en gang jeg var på do. Så var det over. Tenkte med en gang at nå kom TR, men normalt pleide jeg å ha ganske kraftige blødninger som varte i 4-5 dager. Jeg har hatt hormonspiral i 4 år, så måtte jeg fjerne den pga infeksjon. Gikk da over til p-piller. Tok dette i 1,5 mnd før jeg sluttet. Fikk som sagt denne lille blødningen for så å være helt fri etterpå. I går skulle jeg egentlig sluttet på brettet hadde jeg tatt det helt ut (altså begynt på de hvite pillene). Kjenner igjen at jeg har litt murringer, men null TR. Kan det være mulig å få slike små blødninger så uregelmessig bare pga av at jeg sluttet midt i brettet? Den første blødningen muligens bare en borfallsblødning i det du sluttet på brettet. Det er helt normalt, og blødningen var nok så kort siden du ikke hadde tatt hele brettet. Når du egentlig skulle sluttet på brettet er helt uvesentlig. Bortfallsblødningen man får på pillen er kun skapt av pillen, og ingen vanlig menstruasjonssyklus. I det du har sluttet midt i brettet kan du ikke vente en blødning når du egentlig skulle tatt siste prøve. Kroppen din vil etterhvert finne tilbake til sin normale syklus. Når du får neste mens er helt umulig å si, tilsvarende er eggløsningen helt uforutsigbar. Sannsynligheten for graviditet er det helt umulig å si noe om. Enkelte opplever at kroppen slipper egg i det man slutter, og vil da teste positivt allerede to-tre uker etter pilleslutt. Andre må vente et år før de har normal eggløsning igjen. Så det er bare å vente og se, lykke til
wahaj Skrevet 13. november 2010 #6 Skrevet 13. november 2010 Hei Slutta på p-pillen midt i brettet. Regnet ut at jeg sluttet dagen før eggløsning. Hvor stor er sjansen for at jeg kan ha blitt gravid allerede nå? Går man på p-piller får man heller ikke eggløsning. Men ganske mange får eggløsning ganske raskt etter p-pille slutt. Men husk det er ikke mer enn 20% sjanse å bli gravid ved hver prøveperiode (og mindre jo eldre man er), og det kan ta en stund før kroppen din blir regelmessig. Men alt kan skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå