Gå til innhold

Bhg ønsker ukentlig vask av regntøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen ber oss foreldre ta hjem regntøy som har vært i bruk og vaske det hver fredag. Blir ikke regntøyet ødelagt hvis man vasker det så ofte? Gjør det noe om regntøyet ikke er gulle rent? Barnehagen har vaskerom hvor ting kan henges opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regntøy skylles opp for hånd på 37grader, såpe om det er veldig møkkete.

Det må vaskes innimellom ja, og vasker man som over så går det ikke i stykker. Jeg vasker sågar i maskin på 30 grader kortprogram. Holder ikke å bare tørke det etter bruk da jeg har en unge som aller helst skal grave seg ned i alle gjørmehøl på kloden. :regn:

Skrevet

Regntøy kan man jo fint bare spyle litt av om det er fullt av gjørme eller skit..

Barnehagen til datteren min pleier gjøre dette selv. Har de f.eks vært på tur i skogen og alle er møkkete så spyler de ungene når de kommer tilbake til barnehagen. Veldig greit..

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Her fikk vi tøyet knøvlet ned i en pose full av vann og skittent og sand!Og måtte ta med hjem og vaske det selv. Unødvendig mener jeg, barnehagen kunne jo bare skylt av tøyet og heng deti tørkeskapene i barnehagen

• Liker 1
Gjest wild bird
Skrevet

Prøv å kle på X antall barn med skittent regntøy/dress, og se hvordan du selv ser ut på klær og hender etterpå ;)

Dessuten er det mange barnehager som har garderobevask hver fredag, og av den grunn ønsker at alt tas med hjem. Garderoben blir veldig skitten av mye skitne klær som er der.

Du trenger jo ikke kjøre det i maskina hver uke, men bare spyle av det verste, og vaske det hver 14. dag, eller ved behov.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvorfor det er så vannskelig da??Regntøy skjønner vel alle at man bare kan spyle istedenfor å vaske.

Endret av Bella_
Skrevet

Her fikk vi tøyet knøvlet ned i en pose full av vann og skittent og sand!Og måtte ta med hjem og vaske det selv. Unødvendig mener jeg, barnehagen kunne jo bare skylt av tøyet og heng deti tørkeskapene i barnehagen

hvor mange barn er det i barnehagen? I vår er det 83 barn. Så stort tørkeskap finns ikke

• Liker 4
Skrevet

Ja for all del - barnehagen kan jo gjøre alt, så slipper foreldrene å gjøre noe.

Vil du at de ansatte skal bruke tid på å spyle, henge opp og henge tilbake 20-80 sett med regnklær, eller være sammen med barna?

Jeg regner med at du ser på dette som en liten bagatell som går veldig fort, men det er en av mange små tidstyver for oss om vi skulle gjort dette i barnehagen hver dag.

Og tidstyver, som stjeler av vår tid sammen med barna, har vi virkelig nok av i barnehagen

• Liker 20
Skrevet

Noen ganger knør man regntøy e.l ned i en pose og henger det på plassen, slik at foreldrene skjønner at nå er det på tide med en vask - etter at man har nevnt det noen ganger ;)

Enkelte gidder jo bare ikke ta med noe hjem.

• Liker 5
Skrevet

Noen ganger knør man regntøy e.l ned i en pose og henger det på plassen, slik at foreldrene skjønner at nå er det på tide med en vask - etter at man har nevnt det noen ganger ;)

Enkelte gidder jo bare ikke ta med noe hjem.

Om ikke barnehagen hadde spylt rengtøyet hadde jeg gjort det selv. Tenker på barnet og jeg da, jo mer møkk som er på regntøyet/dressen jo stivere og mer ubehagelig er det jo å ta på seg og ikke minst ha på seg.

Har også forståelse for at det må være kjipt for de ansatte å kle barnet i brune klær og at garderoben da blir unødvendig skitten.

• Liker 2
Skrevet

Og tidstyver, som stjeler av vår tid sammen med barna, har vi virkelig nok av i barnehagen

Det regner jeg med foreldre har hjemme også... :)

Skrevet

Regntøy skal vel helst ikke tørkes i tørkeskap heller, akkurat som med tørketrommel.

Da min gutt gikk i barnehagen ble barna spylt før de skulle inn, slik at den verste skitten rant av.

Kanskje du kan foreslå det i din barnehage slik at du slipper å vaske regntøyet hver uke...?

Skrevet

Ja for all del - barnehagen kan jo gjøre alt, så slipper foreldrene å gjøre noe.

Vil du at de ansatte skal bruke tid på å spyle, henge opp og henge tilbake 20-80 sett med regnklær, eller være sammen med barna?

Jeg regner med at du ser på dette som en liten bagatell som går veldig fort, men det er en av mange små tidstyver for oss om vi skulle gjort dette i barnehagen hver dag.

Om dere spyler barna før de går inn, altså mens de har regntøyet på, slik de gjør i "vår" barnehage så stjeler det jo ikke fra tiden med barna. Sparer jo garderoben for mye unødig skit også det. :)

• Liker 1
Skrevet

Vask av barnas skitne klær er vitterlig foreldrenes ansvar.

Barnehager er det for å passe på ungen, ikke gjøre husarbeid for foreldrene. Da får du skaffe deg en Au Pair

• Liker 7
Skrevet

Regntøy skal vel helst ikke tørkes i tørkeskap heller, akkurat som med tørketrommel.

Da min gutt gikk i barnehagen ble barna spylt før de skulle inn, slik at den verste skitten rant av.

Kanskje du kan foreslå det i din barnehage slik at du slipper å vaske regntøyet hver uke...?

Tror det er sånn det gjøres i vår barnehage også .

Blir jo renere inne på den måten og så trenger man ikke vaske ned garderoben så ofte heller .

Å spyle av barna istedet for å la dem dra all møkka inn må jo være en smartere måte å gjøre det på ?

Gjest wild bird
Skrevet

Det regner jeg med foreldre har hjemme også... :)

Forskjellen er at de fleste familier ikke har 14 barn eller mer ;)

Gjest wild bird
Skrevet

Om dere spyler barna før de går inn, altså mens de har regntøyet på, slik de gjør i "vår" barnehage så stjeler det jo ikke fra tiden med barna. Sparer jo garderoben for mye unødig skit også det. :)

Som regel spyler vi av, men regntøy som brukes hver dag, trenger en vask i blant likevel :)

Skrevet

Som regel spyler vi av, men regntøy som brukes hver dag, trenger en vask i blant likevel :)

Ja, helt klart. Enig i den. Og det er foreldrenes oppgave å se om regntøyet er såpass skittent at det hadde trengt en grundigere vask enn spyling.

Skrevet

Takk for synspunkter.

Barnet har selvfølgelig regntøy hjemme også. Det vaskes ikke hver gang det er blitt skittent. Vi spyler av og henger til tørk. Det vaskes selvfølgelig innimellom.

Om regntøy spyles mens barna ennå har det på seg, så får jo de barnehageansatte være sammen med barna samtidig som regntøyet skylles av.

Skrevet

Hver fredag tar vi hjem regntøy, støvler og dresser for å vaske.

Er det ikke spesielt skittent, så vasker jeg ikke. Da tar jeg det heller med midt i uka etter at poden har gravd litt i møkk.

Veldig greit å få yttertøy hjem en gang i uka, vi må jo sjekke at det er strikk under beina, og at støvlene ikke har "nesten-hull" eller er trange.

I tillegg får barnehagen vasket lokalene skikkelig. Viktig for meg at det er rent det ungene er!

Hvis barna er skikkelig møkkete når de skal inn blir de spylt med slange før de tar av seg regntøyet, men det blir jo skitttent allikevel!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...