Gå til innhold

UiB, NTNU, UiO?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er opprinnelig fra Oslo, skal begynne på ett realfaglig studie til høsten. Jeg har ett lite luksusproblem som går ut på hvilket universitet jeg skal velge, da alle disse tilbyr studiet jeg ønsker å ta, og jeg har karakterer som er gode nok til at jeg får plass (med mindre snittet av en eller annen grunn skulle overstige snittet til medisin, noe som ikke er særlig sannsynlig)!

Så om noen har erfaringer fra de ulike stedene, eller helst kjennskap til to eller flere;

Hvordan er studiemiljøet på de ulike stedene? Faglig kvalitet på foreleserene? Hvordan er det å flytte alene til en ny by som student...? (vil isåfall gjelde UiB og NTNU)

Vet jeg har tid på meg til å bestemme meg, men hvorfor ikke være tidlig ute...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har studert ved både UiO og UiB, og må si jeg likte UiB mye bedre. Bergen er en utrolig koselig by, folk er åpne og vennlige. Jeg synes ofte Oslo kan bli litt "kaldt". Jeg vet ingenting om realfagene og kvaliteten på det, men som studentby å regne er det jo ingen tvil om at Bergen er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun erfaring fra NTNU, men om du har lyst til å sikre deg bra studiemiljø i en by hvor det er utrolig lett å bli kjent med nye mennesker når du er ny student, vil jeg si at Trondheim er et godt valg! Når det gjelder faglig kvalitet er det stor variasjon, men det gjelder alle universiteter i Norge. Jeg har studert både på Gløshaugen og på Dragvoll, og har vært heldigst med de foreleserne jeg hadde på Dragvoll. Men det er mange flinke på Gløshaugen også altså, bare ikke på det instituttet hvor jeg studerte ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...