Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke før jeg begynte å lese her på KG har jeg sett at voksne kvinner faktisk lager julekalender til kjærestene sine. Første gang jeg leste det så trodde jeg det var en spøk.

Jeg klarer ikke annet enn å tenke på dette som en infantilisering av mannen på lik linje med å kle en voksen kvinne i Snoopy-undertøy. Er det morsinsitinktet som slår til? Er det en tanke om at mannen faktisk på ordentlig synes det er like stor stas å få pakkekalender som barnehageungene synes? Er det aldersbetinget og kun noe som unge kvinner gjør, eller er det noen av dere 40+/- som også gjør dette?

Enlighten me.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, han synes det er stas å få pakkekalender. Han blir like ivrig som en liten unge bare jeg gir ham en boxer, og det er jo morsomt for meg også. Synes det er hyggelig å finne nye måter å gi hverandre oppmerksomhet på, og i jula er jo julekalender en god idé. Det er for å vise at jeg setter pris på ham. Ser ikke for meg at jeg kommer til å gjøre det i alle år framover da. Vi er ganske unge, begge to. Jeg er i starten og han i slutten av 20-årene.

Jeg lager den i år fordi jeg har energi og overskudd til det og fikk så mange ideer til hva som kunne passe, og gjør det igjen hvis det samme skjer et annet år, men bruker forholdsvis lite tid og krefter på det.

Gjest wild bird
Skrevet

Jeg er 40+ og gjør ikke noe sånn. Kunne sikkert gjort det som en romantisk greie, hvis jeg fikk det for meg, men han er håpløs å finne på noe til, så julegave er utfordring nok. Kom til å slite med å lage 24 pakker til han.

For de som gjør dette, så syns jeg det er en koselig og omtenksom måte å vise at man setter pris på kjæresten.

• Liker 4
Skrevet
Enlighten me.
Vel, vi menn er ikke mer selvhøytidelige enn at vi innrømmer at vi har en barnslig og lekende side.

Derfor er jeg imponert over hvor godt gubben til Airi feiket lykkerusen over bokseren. Myke pakker er og forblir myke pakker uansett hvor hardt jenta knyter sløyfen! Men småpakker med miniatyrflasker, kule gadgets snusdåse eller sigaretter, et eller annet som kan eksplodere, noe krympa kombiverktøy ... i det hele tatt er mulighetene ubegrensede for tjuefire hardinger, som heiser deg opp mange meter på kjærlighetens og beundringens pidestall..

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vel, vi menn er ikke mer selvhøytidelige enn at vi innrømmer at vi har en barnslig og lekende side.

Derfor er jeg imponert over hvor godt gubben til Airi feiket lykkerusen over bokseren. Myke pakker er og forblir myke pakker uansett hvor hardt jenta knyter sløyfen! Men småpakker med miniatyrflasker, kule gadgets snusdåse eller sigaretter, et eller annet som kan eksplodere, noe krympa kombiverktøy ... i det hele tatt er mulighetene ubegrensede for tjuefire hardinger, som heiser deg opp mange meter på kjærlighetens og beundringens pidestall..

Det var bilde av en muppet på den, tror det var det som gjorde susen ;)

Blir ingen myke pakker i kalenderen, det blir bare artigting og øl :)

Endret av Airi
Skrevet

Det var bilde av en muppet på den, tror det var det som gjorde susen ;)

Blir ingen myke pakker i kalenderen, det blir bare artigting og øl :)

... og det skulle gå dem bare godt, og de skulle få leve lenge lykkelig sammen i landet. :opplyser:

:duskedame::danse::duskedame::danse::duskedame::danse::duskedame:

• Liker 2
Skrevet

Jeg forbauses over det samme. Kunne aldri falt meg inn å lage pakkekalender til "mannen jeg er sammen med", like lite som det kunne falle ham inn å lage det til meg.

Skrevet

Hadde følt meg kjempe harry om jeg gjorde det for karen min nå, men hadde jeg giddet så vet jeg ex'en min hadde syntes det var skikkelig stas. Min far hadde sikkert sett på min mor sjokkert også. Kommer vel ann på mannen.

Ser for meg at en gadget kalender kunne vært ganske gøy å lage og satt pris på hos de fleste menn. Eller en sexy kalender med sexy "IOU's" foreksempel.

Jeg er jo ganske leken selv, og ikke redd for å bli kalt barnslig når jeg koser meg.

• Liker 1
Skrevet

Men for å snu det om da? Er det mange damer her som har fått pakkekalender fra kjæresten sin?

Hvor mange menn gidder å sitte i november og pønske ut 24 små duppeditter for å glede piken i sitt liv?

Sorry, det bare blir for barnslig for meg, og jeg ser for meg at det kun er et ungpikefenomen.

Innrømmer glatt at jeg er svært fordomsfull når det kommer til pakkekalender ja...

• Liker 1
Skrevet

... og det skulle gå dem bare godt, og de skulle få leve lenge lykkelig sammen i landet. :opplyser:

:duskedame::danse::duskedame::danse::duskedame::danse::duskedame:

:danse:

Skrevet

Nei uff, jeg har så utrolig mye annet å bruke energi på enn pakkekalender til voksne mennesker. Og jeg håper ingen lager slik kalender til meg, jeg ville glemt hele greia etter 3. desember. Men for de kreative og romantiske sjeler som syns det er koselig å odne i stand til de romantiske sjeler som syns det er stas å få: Kos dere! <3 :)

Skrevet

vi har kalender hvert år vi :) stor stas, vi har 12 gaver hver, og har mange interessante gaver, alt fra små nødvendige eller mindre nødvendige ting til Blowjobs og sjokolade :) synes det er en morsom greie jeg, og om det er en tid på året man har lov til å være "barnslig" så er det vel i jula?

TS; her er det intet morsinstinkt eller barnehageungemenn :D

• Liker 4
Skrevet

Folk er jo forskjellige, jeg er vant til å få pakkekalender hjemmefra til etter at jeg flyttet for meg selv... og jeg prøvde å lage til samboern min et år, men han glemte stort sett å åpne pakkene, og ville aldri lagd noe slikt til meg. Så da har vi selvsagt droppet det. Det blir jo også fort til at man gir bort unyttige "moroting", noe vi har blitt mer bevisst på nå når vi har liten plass. Men f eks kinobilletter, øl, gavekort på massasje, middag e.l er jo fine gaver. Må innrømme at jeg hadde syntes det var romantisk om samboern min var mer klar for å gi bort sånne ting - men det hadde absolutt ikke trengt å være formalisert til en julekalender (24 ting på rad er jo litt voldsomt..), og han er forøvrig flink til å finne fine "vanlige" gaver til bursdag og jul.

Skrevet

En fin julekalender til mannen kan være: lekkert undertøy til deg selv som du har på deg den kvelden, en lapp med hva du skal gjøre for han når dere legger dere, konsertbilletter til favorittbandet som tilfeldigvis er din favoritt også, kinobiletter til en romantisk film, en massasje, et bilde av deg selv som han kan ta med seg å se på i løpet av arbeidsdagen, at du har ordnet barnevakt ett døgn...og så klart nye boxere, et lekkert slips, at du lager favorittmiddagen hans...

Jeg ville også gjerne hatt en sånn kalender, med f eks lapper der det sto at han lager middag, vi går ut og danser, lage julekaker sammen osv

Det behøver ikke koste mye om man bruker fantasien :)

Gjest Harriet
Skrevet

Jeg kan ikke helt se hva som er så romantisk med å gi en kasse øl i julekalender. Hvordan gjør dere det i såfall, pakker inn flasker og henger på kalenderen?

Nei, jeg er veldig glad jeg slipper, husker enda de årene jeg måtte sitte å pakke inn 48 pakker til ungene og henge på kalenderen.

Nå er det kun Flax-kalender ol som gjelder her i huset. Tror mannen hadde blitt rimelig uvel om jeg hadde laget pakkekalender til ham.

Men ifjor kjøpte han en deilig kalender fra Babor med forskjellige hudpleieprodukter hver dag. Den håper jeg å få i år også - en deilig gave som han kom på helt av seg selv. Kanskje det var et hint om at han ønsker seg en selv og :ler: Så fulgte jeg opp med en kjedelig Flax-kalender.

Skrevet

Jeg kan ikke helt se hva som er så romantisk med å gi en kasse øl i julekalender. Hvordan gjør dere det i såfall, pakker inn flasker og henger på kalenderen?

Nei, jeg er veldig glad jeg slipper, husker enda de årene jeg måtte sitte å pakke inn 48 pakker til ungene og henge på kalenderen.

Nå er det kun Flax-kalender ol som gjelder her i huset. Tror mannen hadde blitt rimelig uvel om jeg hadde laget pakkekalender til ham.

Men ifjor kjøpte han en deilig kalender fra Babor med forskjellige hudpleieprodukter hver dag. Den håper jeg å få i år også - en deilig gave som han kom på helt av seg selv. Kanskje det var et hint om at han ønsker seg en selv og :ler: Så fulgte jeg opp med en kjedelig Flax-kalender.

De ølene jeg skal kjøpe skal ikke være en kasse med ringnes, men litt mer spesielle øltyper, for han setter veldig pris på godt øl :) En øl om dagen synes jeg er litt mye, vil jo ikke oppfordre ham til å bli en dranker heller. Men én i uka, for eksempel. Min plan er å kjøpe ølen dagen før og ha en lapp i kalenderen om at den står i kjøleskapet, rett og slett. Så er den drikkeklar om han får lyst på den med en gang.

Og julekalenderen min blir langt fra flåsete og romantisk, det ligger ikke for oss. Det blir bare hyggelig, rett og slett :)

Skrevet

Dere som lager kalender; får dere en tilbake eller en det en servil glede som motiverer dere?

Skrevet

Dere som lager kalender; får dere en tilbake eller en det en servil glede som motiverer dere?

Kun ren og skjær glede motiverer meg :) Har gitt klar beskjed om at han ikke trenger å tenke på å gjengjelde den tjenesten.

Skrevet

Hadde ikke blitt mottatt med glede her i huset. Han jeg er gift med liker ikke å få ting. Men, jøss - for de som har penger til det og synes det er en festlig greie så er det jo bare å kjøre på :)

Skrevet

I fjor kom mannen hjem med en sånn loddkalender til oss hver. :rødme: Så konkurrerte vi om å få flest nisser eller snømenn for hver dag. hehe.. Koselig! Vant ikke noe som helst da.

Det synes jeg var stas. Men jeg hadde ikke LAGET en kalender til en voksen mann... kanskje med unntak av 24 pils i en kasse med nummer på! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...