Gjest petre Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 (endret) Vet reisene blir dyrere når det nærmer seg avreise. Hvor lenge kan man drøye bestillingen for å få ok pris? Endret 7. november 2010 av petre
Lipstick Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Hvis det er ''salg'', så må du ikke drøye bestillingen for lenge, for da forsvinner billettene. Ellers er min erfaring at reisene er billigst når færrest reiser, f.eks. fra man-fre utenom skoleferier, og tidlige og sene avreiser er ofte billigst. Selv gjorde jeg et kupp da jeg bestillte tur til Praha i januar i fjor. Reiste en tirsdag morgen for 199 kr og hjem igjen lørdag formiddag for 249 kr. Kjempebillig!
Gjest idakaroline Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Prisene hos Norwegian blir ekstremt høye jo nærmere avreisedato du kommer! Jeg bestilte tur/retur billett til London i slutten av april, og betalte ca 1000 kroner. To dager før avreise, så jeg at samme billetter kostet dobbelt så mye! Jeg har også den erfaring at det er mye billigere og reise når færrest reiser og tidlig på morningen i ukedagene. Sist jeg var ute og fløy, i starten av september, betalte jeg bare 250 kroner en vei og da tok jeg første flyet som hadde avgang fra Gardermoen den morgenen!
Anglofil Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 (endret) Er det salg må man forte seg, som nevnt over. Og jeg opplever at jo tidligere man bestiller, desto billigere blir også billettene. Fikk forøvrig billetter tur/retur London i januar for 398 kr (dvs 199 kr hver vei), og da bestilte jeg disse billettene i august. Ser at den samme reisen ville kostet meg 569 kr (hvilket ikke er spesielt dyrt det heller) i dag. Med andre ord: være tidlig ute, og du kan da få svært billige billetter. Og som nevnt tidligere, det er også billigere i ukedagene, synes jeg, men man kan få gode priser i helgen også om man er tidlig ute som sagt. Mvh Yvonne Endret 8. november 2010 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Det er ikke så lett å vite. Alle flyselskapene (samt NSB) har et system med flytende priser, som endres med etterspørselen, antall ledige plasser, og hvor lenge det er igjen. Altså, når det er mange som kjøper bilett, så går prisen opp. Om det er få ledige plasser igjen så vil prisen gå opp og opp jo nærmere man kommer i tid. Men om det er mange ledige plasser igjen når det nærmer seg avreise, så vil prisen falle.
Supraspinatus Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 Det er ikke så lett å vite. Alle flyselskapene (samt NSB) har et system med flytende priser, som endres med etterspørselen, antall ledige plasser, og hvor lenge det er igjen. Altså, når det er mange som kjøper bilett, så går prisen opp. Om det er få ledige plasser igjen så vil prisen gå opp og opp jo nærmere man kommer i tid. Men om det er mange ledige plasser igjen når det nærmer seg avreise, så vil prisen falle. Ikke alle bruker denne prismodellen, men Norwegian gjør. De har et system på flyene sine der et visst antall seter er til gitte prisklasser. Bestiller man samme dag på en upopulær avgang der det er ledige plasser igjen får man ofte disse rimelig selv om det er kort tid til avreise. KLM f.eks. bruker en gammel prismodell. Dersom man bestiller T/R så kan man få det for 3000kr (eksempelvis). Bestiller man en vei på samme ruten til samme tid så koster det gjerne 6000kr. Samme dersom det er 3 dager eller mindre mellom tur og retur.
Gjest Anjelika Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Jeg gjentar vel bare det som har blitt sagt nå, men det spørs akkurat når dere skal reise. Er det helg må dere være kjempetidlig ute for å få de billigste! Du kan gjerne få billetter helt ned i tilbudspris frem til et par uker før om du reiser off-season, på uvanlige dager (dvs IKKE tur på fredag og retur søndag) og gjerne også på de tidligste flyene. Det er søndagsreturen som pleier å bli dyrest, så om du kan reise hjem en annen dag så kan du ha is i magen lengre. Jeg så nettopp på tilbudene fordi jeg tenkte å ta en helg innen en måneds tid, og da var de fleste søndagsreturene oppe i tusenlappen. Om jeg imidlertid hadde reist ut på en søndag og hjem igjen en onsdag/torsdag kunne jeg fått billetter helt nede i 199/299 fremdeles. Forøvrig så endte jeg opp med å få de reisedatoene jeg ville ha billigere på restplass.no (i pakke med hotell). Slike selskaper kjøper opp billetter fra norwegian, men pakketilbudene blir i motsetning rimeligere jo nærmere avreisedato du kommer.
Gjest Iah Skrevet 8. november 2010 #8 Skrevet 8. november 2010 Det er ikke så lett å vite. Alle flyselskapene (samt NSB) har et system med flytende priser, som endres med etterspørselen, antall ledige plasser, og hvor lenge det er igjen. Altså, når det er mange som kjøper bilett, så går prisen opp. Om det er få ledige plasser igjen så vil prisen gå opp og opp jo nærmere man kommer i tid. Men om det er mange ledige plasser igjen når det nærmer seg avreise, så vil prisen falle. Jeg har aldri opplevd variabel pris hos NSB, jeg kjører stort sett en strekning og den prisen varier ikke.
Lizzee Skrevet 8. november 2010 #9 Skrevet 8. november 2010 Jeg har aldri opplevd variabel pris hos NSB, jeg kjører stort sett en strekning og den prisen varier ikke. NSB har enkelte avganger som er mye billigere om du bestiller i god tid eller på nett. F.eks. strekningen Oslo-Kristiansand: minipris til 199,- og 299,-, mens ordinær pris er 631,-.
Gjest Iah Skrevet 8. november 2010 #10 Skrevet 8. november 2010 NSB har enkelte avganger som er mye billigere om du bestiller i god tid eller på nett. F.eks. strekningen Oslo-Kristiansand: minipris til 199,- og 299,-, mens ordinær pris er 631,-. Minipris ja, da er jeg med. Tenkte ikke på det.
Gjest petre Skrevet 8. november 2010 #11 Skrevet 8. november 2010 (endret) Vi må reise på litt kort varsel, 2-3 uker. Da skjønner jeg det er lurt å hive seg rundt og bestille. Takk alle Endret 8. november 2010 av petre
Frk. Fie Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 Slenger meg på med et spørsmål: Jeg har tenkt å reise til Tyrkia i mai, har sånn omtrentlig dato. Er frista til å vente med å bestille flybillett siden jeg "vet" at Norwegian bruker å ha supertilbud med jevne mellomrom, hva tror dere? Er kjipt å betale 2500,- nå, om tilsvarende legges ut til kampanjepris til våren...
Gjest brutal_mann Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 Ikke undervurder SAS sine billettpriser. Prøv også å se hvilke priser du får via Widerøe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå