AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 har ei venninne som hver søndag går 2-3 timer i skogen med mellom 20 og 30 hunder med eiere. Er ikke dette litt for mye for en hund å takle? Alle disse hundene er alt fra chihuahua til grand danois, og det er mye bråking, litt knuffing/småslossing og uenigheter. Hva tenker dere om dette? Tenker litt på å ta med min en gang (er en rute på 1,5 time som de med mindre hunder/gamle eiere går når de andre fortsetter 2 timer til) men hu er ikke vant med mer enn maks 4 hunder på en gang...
Sugerøret Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Hun hadde ikke fått luftet min nei.Jeg synes det høres uforsvarlig at en person skal kunne ha oppsyn og kontroll med 20 hunder. En kan aldri vite hva en treffer rundt en sving.
Hedda-78 Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Eh...tror du må lese innlegget en gang til, Kårky. Det er jo 20 hundeeiere som lufter hundene sine sammen, ikke 1 person som lufter 20 hunder... 1
Nyxe Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 Hun hadde ikke fått luftet min nei.Jeg synes det høres uforsvarlig at en person skal kunne ha oppsyn og kontroll med 20 hunder. En kan aldri vite hva en treffer rundt en sving. Tror hun mener at eierene går også med hundene. "gå tur med 30 andre hunder og 30-35 mennesker" Kan prøve og se hvordan hunden din reagerer. Personlig syntes jeg når så mange hunder skal sammen som i hunde parker etc så burde de ha fått mosjonen sin allerede så de ikke har så mye til overs og gjerne "stresser" hunder som har et naturilg lavere tempo enn andre hunder. Så jeg er litt skeptisk
Independent_ Skrevet 7. november 2010 #5 Skrevet 7. november 2010 Så lenge den ene eieren har kontroll over sin egen hund, og at hunden ikke er aggrissiv mot andre hunder eller mennesker, ser jeg ikke problemet det er flott sosialisering for hunden å være sammen med andre mennesker og hunder utenfor hjemmet.
Sugerøret Skrevet 7. november 2010 #6 Skrevet 7. november 2010 Eh...tror du må lese innlegget en gang til, Kårky. Det er jo 20 hundeeiere som lufter hundene sine sammen, ikke 1 person som lufter 20 hunder... ja sorry litt for lite søvn i natt gitt *røødme* gav deg en +1 for å si fra.. haha Jeg tolket nemlig " har ei venninne som hver søndag går 2-3 timer i skogen med mellom 20 og 30 hunder med eiere. Er ikke dette litt for mye for en hund å takle? Alle disse hundene er alt fra chihuahua til grand danois, og det er mye bråking, litt knuffing/småslossing og uenigheter." at damen alene gikk med 20-30 hunder. Ikke at bikkja hadde problemer med de andre hundene... *Plyystree*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå