Gå til innhold

FrøkenJs notater

FrøkenJ

Anbefalte innlegg

Her er min alt-mulig-dagbok, for hjem/interiør, shopping, trening/kosthold og hverdagsliv.

Alt det som opptar meg :)

:velkommen:

Endret av FrøkenJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg startet opp med trening igjen, etter en lang periode helt uten, og før det over et år med veldig sporadisk aktivitet. Jeg har lagt på meg litt for mye nå, og det har gitt meg ny inspirasjon til å bli flink igjen :)

Målet mitt er å gå ned 6 kg. før mai. Det er jo et veldig realistisk mål, med 1 kg. i måneden, men desto lenger tid å skli ut på. Men jeg er veldig motivert nå, så motivert har jeg ikke vært siden sist gang jeg gikk ned 5 kg. for snart 3 år siden. Så dette klarer jeg! :Nikke:

Jeg kommer til å skrive alt jeg har trent her og eventuelt når jeg sklir ut... :sjenert:

Igår: Indoor walking 30

Idag: Spinning 45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lidenskapelig opptatt av interiør, og leser masser av interiørblogger på nettet. Jeg har ikke min egen enda, men ser ikke bort ifra at jeg starter en etterhvert, får se om jeg føler jeg har nok å bidra med. Det er så mange som er så flinke og kreative, så foreløpig koser jeg meg med de bloggene som allerede finnes :)

Noen favoritter:

Skogland

Landlig eleganse og rustikk romantikk

Anettes hus

Siljes hobbyrom

Camillas romantiske hjem

Feien og fjong

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening idag blir Indoor walking 30. Prøvde denne treningsformen første gang tidlig i høst, og likte det veldig godt. Liker at det er kort og intensivt. Imorgen får jeg ikke trent, da skal jeg på besøk til en venninne, men onsdag og torsdag skal jeg trene. Onsdag tror jeg jeg skal prøve BodyPump, det er over et halvt år siden sist nå, så vi får se hvor støl jeg er på torsdag.. men klarer nok litt spinning eller walking da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så til jul nå! Har allerede begynt med litt småpynting, hengt opp noen røde hjerter blant annet. Nå skal jeg laste ned noen flere julesanger og på lørdag skal jeg kjøpe litt julegaver. Ute er det snødekt og inne er det fyr i peisen. Julestemningen er kommet for fullt!: I denne bloggen finner jeg masse inspirasjon :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JULEGAVER:

brødboks

brødrister

brødskål Erik Bagger

salt&pepper kvern

duplo

dynejakke

t-skjorte Moods of Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg godt igang med julegavene, og holder på med innpakning i disse dager. Fremover er det tre lørdager med julebord, og så den årlige venninnebakedagen etterfulgt av julemiddag på kvelden. Idag har jeg kjøpt ny julebordkjole og et skjørt. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe ny kjole i år, i og med at jeg har ihvertfall 10 stykker i julebordsjangeren hengende i skapet fra før, men så er det jo meg da...

Fredag skal brukes til å prøve ut ulike antrekk til alt det jeg skal fremover. Også må jeg få ryddet og vasket huset iløpet av neste uke. Spisestuebordet kan man ikke se engang, siden jeg holder på å male litt forskjellig, ting som trengte en forandring, og julegaver, papir og bånd ligger strødd. Gjesterommet oppe er fullt av esker og søppelsekker, siden jeg i helga fant ut at jeg skulle rydde i skapene, noe jeg ikke fullførte helt.. Når jeg først skal gjøre noe gjør jeg liksom alt samtidig :sjenert: Men det skal nok bli jul forde skal du se! Alt skal være strøkent innen jeg pynter til jul :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært fraværende herfra en stund. Forrige helg ble jeg skikkelig dårlig, og er ikke helt frisk enda, men nå er jeg iallefall oppe og går :) Det har av naturlige årsaker ikke blitt noe trening på meg den siste tiden, men siden jeg har vært såpass dårlig har ikke mat vært det store, så jeg har antakelig gått ned litt. Det er jo en positiv bivirkning det :jepp:

Igår fikk jeg begynt å pynte litt til jul. Har byttet til røde lys, kjøpt amaryllis, satt frem adventsfatet og pyntet litt forskjellig rundt. Men nissene venter jeg med til første helgen i desember. Da må jeg ha på noe julete på tv i bakgrunn.

Idag har jeg som mål å rydde ferdig i skapene oppe på gjestrommet og kanskje også begynne på Walk-in'en på soverommet. Vi er jo på utkikk etter nytt hus hele tiden, så det er greit å ha vårt nåværende litt i orden, i tilfelle vi må hive oss rundt og selge for eksempel. Plutselig finner vi et vi ønsker å kjøpe, og da må vi være kjappe med visning på det vi har. Og da må det se pent ut :) Også er det veldig greit å få gått gjennom alle sånne esker som bare står rundt i skaper. Mye er jo helt ubetydelig ting som egentlig bare er å kaste. Vi er igrunn veldig flinke til det, og ikke ta vare på masse skrap, men det blir allikevel noe opp igjennom årene. Men nå skal jeg styre med hard hånd, det er jo ikke nødvendig å flytte med mer enn man må når den dagen kommer.

Vi skal på visning på et hus til lørdagen nå, som jeg liker veldig godt. Det er vel omtrent drømmehuset, bare uten drømmebeliggenheten. Men jeg kan godt bo der, det er absolutt greit nok, det ligger i enden av en blindvei i et svært rolig område. Det er bare det at det egentlig er feil del av byen i forhold til hva vi har tenkt, men jeg tror nok vi bare må belage oss på at vi ikke kan få ALT, ikke når vi har en begrenset pris å forholde oss til. Vi drømmer nok litt for stort til tider.

Jeg har vel igrunn falt helt for dette huset (riktignok bare gjennom finn. no foreløpig da), så jeg tør ikke tenke for mye på det, redd for at det skal briste på noen måte. Samboeren er nok ikke overbegeistra, men jeg prøver å forsiktig snu han med små drypp. Vi er nødt å få litt bedre plass snart, vi har jo lyst å bli en til etterhvert, og før det vil vi gjerne ha fått roen i et nytt hus. Og dette er liksom så perfekt. Det har alt vi trenger, hall, vaskerom med wc, kjøkken med plass til spiseplass, stor stue, passe stort bad, tre soverom, stor bod og loftsstue. Og det trenger ingen oppgraderinger med det første. Alt fremstår lyst og nytt. Så vi får se hvordan det blir etter visningen på lørdag.

Jeg gleder meg stort til imorgen, da kommer den nye utgaven av Vakre hjem & interiør, jeg kan ikke vente med å sitte med det i hendene! Det er noe av det beste jeg vet, når jeg har kjøpt et rykende ferskt interiørblad, kan krølle meg sammen i sofaen og bare nyte og drømme meg bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det vil visst ingen ende ta for hvor mye vingling vi har på boligfronten! Nå skal vi bo i huset vi har en lang stund til, iallefall 5 år, rett og slett fordi vi har veldig god økonomi når vi bor her (lite gjeld) og det faktum at samboer ikke vil flytte. Han trives her. Det ligger sentralt, gåavstand til så og si alt, nær venner, gode naboer, svær usjenert veranda og akkurat det vi trenger av plass ("så ikke vi har plass til så mye skrot"). Og jeg er jo forsåvidt enig. Jeg kunne selvfølgelig tenke meg mer plass, men vi har det vi trenger, to soverom, wc nede (i tillegg til badet), vaskerom, stor stue og greit kjøkken. Jeg ønsker meg egentlig enda et soverom, loftsstue, større gang og kjøkken med spiseplass. Men vi BEHØVER det ikke. Og såpass kresne som vi er har vi kanskje innen 5 år klart å spare opp såpass at det ikke blir for dyrt å bygge tilnærmet drømmehuset. Jeg er enig med han når han sier vi ikke behøver en "mellomstasjon". da kan vi heller bo her, litt trangere, men med bedre økonomi.

Når det er sagt - skal jeg først bo her i ubestemmelig tid fremover må jeg gjøre noe. Vi må pusse opp. For nå føler jeg at vi bor litt sånn midlertidig. Jeg vil bygge på inngangspartiet sånn at vi får større gang, legge smartpanel på de fleste veggene, male taket på soverommet og legge nye lister der vi ikke har gjort det. Også diverse småplukk rundt omkring. Og male huset hvitt! Til slutt skal jeg nok bli fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...