AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Jeg skal studere ved HiO neste år. Glad om noen kan gi en kommende student i Oslo noen tips. Gjerne hvor det er lurt å bo osv.
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Finner mye info på studentsamskipnaden for høgskolestudenter: OAS
Gjest seinfeld Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Jeg skal studere ved HiO neste år. Glad om noen kan gi en kommende student i Oslo noen tips. Gjerne hvor det er lurt å bo osv. jeg har vært student i oslo i tre år nå, og kan fortelle deg hva jeg ville gjort annerledes hvis jeg skulle gjort det omigjen. kanskje det hjelper litt :-) for det første ville jeg engasjert meg mer i studiet mitt, og gjort mer ut av det. meldt meg inn i noen forreninger, grupper e.l. som hadde med studiet mitt å gjøre, blitt kjent med mennesker og bygget nettverk. jeg ville jobbet hardt for å få en studierelevant jobb ved siden av studiene, fordi jeg tror man får enormt mye igjen for å jobbe litt praktisk i tillegg til å lese teori. jeg skulle ønske jeg hadde klart å se på de tre årene som kort tid og prøvd å få mest mulig ut av dem, i stede for å utsette og utsette og å gjøre minst mulig.. jeg ville også, før jeg begynte å studere, snakket med studenter som hadde gått det samme studiet og spurt de om hvordan de blir tatt i mot når de søker jobb på bakgrunn av utdannelsen. -dersom det er et mål for deg å få jobb på bakgrunn av studiet ditt da, for det er ikke alltid lett. når det gjelder klassemiljø ville jeg gått aktivt inn for å bli litt kjent med alle, og forsøkt å ikke falle inn i en fast gjeng, selv om det er fort gjort. valg jeg er glad for å ha gjort er å få meg en jobb hvor jeg har fått venner som "bare er mine", altså som ingen av de andre jeg kjenner er venn med. -jeg syns det er veldig deilig å ha litt forskjellige omgangskretser slik at man ikke alltid er sammen med de samme menneskene. jeg bodde utenfor byen i ett år, og det vil jeg ikke anbefale dersom du vil ha at aktivt og sosialt liv. selv om leieprisene i drabantbyene er lavere, blir det en annen pris å betale.. nå bor jeg sentralt, og livet mitt er helt annerledes nå enn før. man får tid og mulighet til så mye mer. var jeg deg ville jeg satset på å bo når høyskolen, for den ligger veldig fint til i forhold til veldig mye i resten av byen også.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #4 Skrevet 7. november 2010 jeg har vært student i oslo i tre år nå, og kan fortelle deg hva jeg ville gjort annerledes hvis jeg skulle gjort det omigjen. kanskje det hjelper litt :-) for det første ville jeg engasjert meg mer i studiet mitt, og gjort mer ut av det. meldt meg inn i noen forreninger, grupper e.l. som hadde med studiet mitt å gjøre, blitt kjent med mennesker og bygget nettverk. jeg ville jobbet hardt for å få en studierelevant jobb ved siden av studiene, fordi jeg tror man får enormt mye igjen for å jobbe litt praktisk i tillegg til å lese teori. jeg skulle ønske jeg hadde klart å se på de tre årene som kort tid og prøvd å få mest mulig ut av dem, i stede for å utsette og utsette og å gjøre minst mulig.. jeg ville også, før jeg begynte å studere, snakket med studenter som hadde gått det samme studiet og spurt de om hvordan de blir tatt i mot når de søker jobb på bakgrunn av utdannelsen. -dersom det er et mål for deg å få jobb på bakgrunn av studiet ditt da, for det er ikke alltid lett. når det gjelder klassemiljø ville jeg gått aktivt inn for å bli litt kjent med alle, og forsøkt å ikke falle inn i en fast gjeng, selv om det er fort gjort. valg jeg er glad for å ha gjort er å få meg en jobb hvor jeg har fått venner som "bare er mine", altså som ingen av de andre jeg kjenner er venn med. -jeg syns det er veldig deilig å ha litt forskjellige omgangskretser slik at man ikke alltid er sammen med de samme menneskene. jeg bodde utenfor byen i ett år, og det vil jeg ikke anbefale dersom du vil ha at aktivt og sosialt liv. selv om leieprisene i drabantbyene er lavere, blir det en annen pris å betale.. nå bor jeg sentralt, og livet mitt er helt annerledes nå enn før. man får tid og mulighet til så mye mer. var jeg deg ville jeg satset på å bo når høyskolen, for den ligger veldig fint til i forhold til veldig mye i resten av byen også. Tusen takk for kjempefint svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå