AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Hvor mange kalorier er det i en middels kaffe latte med lett-melk? Det er vel kun lett-melken som gir kaloriene - så hvor mye kan det være snakk om?
Plutseliten Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 (endret) Googlet det for gøy, det kom opp en del - du kan jo lese denne for eksempel: http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=252732 Edit; sorry... Du spurte etter latte med lett-melk Så det litt for sent... Endret 7. november 2010 av Plutseliten
Safira Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 (endret) I denne artikkelen står det at det er 135 kcal i en enkel latte med lettmelk og 120 kcal i en dobbel latte med lettmelk. Altså, det er jo uten sukker. Hvis du har i det i tillegg blir det jo så klart mye mer. Endret 7. november 2010 av Safira
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 I denne artikkelen står det at det er 135 kcal i en enkel latte med lettmelk og 120 kcal i en dobbel latte med lettmelk. Altså, det er jo uten sukker. Hvis du har i det i tillegg blir det jo så klart mye mer. Har aldri sukker i...jøss, er det SÅ mange kalorier i lett-melk?! Heretter blir det dobbelt latte med lett-melk!
Safira Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Det er jo 46 kcal i 100 g lettmelk så det er ikke så rart at det blir "mange kalorier" i en latte da den så vidt jeg vet hvertfall har et 1:3 forhold mellom espresso og melk(?). Tror det er mulig å få den med enda mer melk også.
Gjest Serena Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 medium latte fra Cappucino har 190 kalorier i seg.
bukett Skrevet 24. mars 2011 #7 Skrevet 24. mars 2011 Det var mye mer kalorier i lett-melk enn jeg hadde trodd!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2011 #8 Skrevet 24. mars 2011 Det er vanskelig å lese bakpå kartongen mæssom? 2
bukett Skrevet 24. mars 2011 #9 Skrevet 24. mars 2011 Det er vanskelig å lese bakpå kartongen mæssom? Klarer ikke å lese...
Gjest made4u Skrevet 24. mars 2011 #10 Skrevet 24. mars 2011 Knallbra at du elsker kaffe latte, akkurat det kan du bruke til å oppnå slankesuksess. Flere jeg har hjulpet nedover i vekt har hatt sagt at kaffe latte er en av de tingene som bidro mest til at dem lykkes. Jo da, jeg vet at det høres rart ut, men det er faktisk tilfelle. - - - Man leser mang et sted at kaffe latte er kaloribombe og fyfy man skal styre unna. Bare tull og tåkeprat mener jeg, snarere heller pleier jeg å si at dem som er veldig glad i latte gjerne kan begynne å drikke mer av det som en del av sitt slankeprosess. Ergo, du kan bruke det at du elsker kaffe latte som noe som kan hjelpe deg. Er uansett ikke så mange kalorier i latten som mange skal ha det til, så sant du styrer unna å ha søte siruper og sjokolade i vel og merke. Drikk latten "naturell" er min oppfordring, da er det strengt tatt bare melken som bidrar med energi (hva pokker gjør det, andre drikker brus og annet med kalorier så du trenger IKKE bekymre deg for kaloriene i latte). - - - Du som elsker latte koser deg kanskje dønn i hjel hver gang du får deg en latte? I alle fall har jeg det vannvittig greit med meg selv de gangene jeg koser meg med det. Håper du er en av dem som virkelig får en god følelse de gangene du koser deg med latte - for da anbefaler jeg deg sterkt å bytte ut mange av dine andre usunne matvaner (som er mye mer energirikt enn et glass melk) med nettopp en kaffe latte. Du vil spare uendelig masse kalorier ved å drikke kaffe latte, heller enn en å spise noe annet usunt. ............ Les mitt nest siste innlegg på denne siden her; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=547698&st=0 "Hjernen trenger å belønnes" heter innlegget, og det kan være veldig aktuelt for deg.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #11 Skrevet 25. mars 2011 Altså, det er jo uten sukker. Hvis du har i det i tillegg blir det jo så klart mye mer. MYE mer er vel å ta i. 5 gram sukker gir 20 kalorier... Og 5 gram er faktisk mye.
Djungelvrål Skrevet 25. mars 2011 #12 Skrevet 25. mars 2011 Knallbra at du elsker kaffe latte, akkurat det kan du bruke til å oppnå slankesuksess. Flere jeg har hjulpet nedover i vekt har hatt sagt at kaffe latte er en av de tingene som bidro mest til at dem lykkes. Jo da, jeg vet at det høres rart ut, men det er faktisk tilfelle. - - - Man leser mang et sted at kaffe latte er kaloribombe og fyfy man skal styre unna. Bare tull og tåkeprat mener jeg, snarere heller pleier jeg å si at dem som er veldig glad i latte gjerne kan begynne å drikke mer av det som en del av sitt slankeprosess. Ergo, du kan bruke det at du elsker kaffe latte som noe som kan hjelpe deg. Er uansett ikke så mange kalorier i latten som mange skal ha det til, så sant du styrer unna å ha søte siruper og sjokolade i vel og merke. Drikk latten "naturell" er min oppfordring, da er det strengt tatt bare melken som bidrar med energi (hva pokker gjør det, andre drikker brus og annet med kalorier så du trenger IKKE bekymre deg for kaloriene i latte). - - - Du som elsker latte koser deg kanskje dønn i hjel hver gang du får deg en latte? I alle fall har jeg det vannvittig greit med meg selv de gangene jeg koser meg med det. Håper du er en av dem som virkelig får en god følelse de gangene du koser deg med latte - for da anbefaler jeg deg sterkt å bytte ut mange av dine andre usunne matvaner (som er mye mer energirikt enn et glass melk) med nettopp en kaffe latte. Du vil spare uendelig masse kalorier ved å drikke kaffe latte, heller enn en å spise noe annet usunt. ............ Les mitt nest siste innlegg på denne siden her; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=547698&st=0 "Hjernen trenger å belønnes" heter innlegget, og det kan være veldig aktuelt for deg. Er det ikke gunstig med kalsium når man skal slanke seg da? Derfor det er lurt å drikke litt melk, men helst skummet hver dag da.
Gjest made4u Skrevet 25. mars 2011 #13 Skrevet 25. mars 2011 (endret) Skummet melk er ikke så godt i latte, men ok å drikke om man venner seg til den. Personlig mener jeg at det ikke er så mye å hente på å drikke den ene melken fremfor den andre, unntaket slik jeg ser det er H-melk som man kan drikke magrere alternativer til. Men hvilken annen melk man drikker, om det er lettmelk, ekstra lett eller skummet - så sant man ikke har et unormalt stort inntak av melk så er det samme hvilken melk man bruker og det er ikke slankemessige forskjeller verdt å henge seg opp i. Men er som sagt min personlige mening det. - Hva gjelder kalsium så er ikke det slankende i seg selv, dog skal det påvirke hormonproduksjonen, og som kjent er hormonene viktig hva gjelder forbrenningen og metthets-/sult-signalene. Foregår mye forskning på dette området, og en del av forskjellene hos mennesker kan spores direkte tilbake på hormonene. Er også dem som har over- eller under-produksjon av forskjellige hormoner, som f.eks. dem som har hypotyreose som er et stofskifteproblem nettopp relatert hormonproduksjon. Er et komplisert samspill mellom hormoner alt, hvor noen hormoner overproduseres og andre underproduseres i noen tilfeller - som igjen gir forskjeller hos forskjellige individer. Dog vet forskningen for lite om dette enda, og det er flere spørsmål enn svar. Skjer mye forskning på området, og mange mener at i fremtiden når man kan mer om dette så er det her nøkkelen til en løsning på overvektsproblemet ligger. At man da kan påvirke hormonene i retning at man blir raskere mett etc., eller få kroppen til å øke forbrenningen. Hvem vet, kanskje om 10 år så kan legevitenskapen hjelpe oss ned i vekt med å fremme vår metthet og dempe vår sult samt øke vårt stoffskifte noe... Men er nok et stykke igjen dit, dersom ikke et gjennombrudd kommer over natten. Når det er sagt, så ser jeg ikke inntak av melk og den slankende effekten kalsiumet i melken har, som noen fordel av praktisk betydning. Til det har det alt for lite å si. Er fortsatt slik at man må gå den tunge veien det er, å endre våre vaner. Endret 25. mars 2011 av made4u
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå