Gå til innhold

Hvor lenge eget rom i to hjem?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulrikke
Skrevet

Dere som har hatt store barn som har hatt to hjem - hvor lenge har dere hatt "eget rom" begge stedene??

Jeg mener selvfølgelig etter myndighetsalder, hvor samvær ikke blir like regelmessig som når barna er små, gjerne... Da blir det mer "stikke innom når jeg har lyst"-samvær... Må legge til at det i dette tilfellet er snakk om 3 km avstand mellom hjemmene.

JA, jeg er stemor - og om gutten velger å ha et rom permanent HER, så er det strålende for meg! Sambo (guttens far) og guttens mor kom inn på temaet her om dagen, men de fant liksom ingen fasit... Tenkte jeg skulle spørre her hva andre har praktisert??

(Jeg er ikke interessert i noen "ond stemor"-debatt... Som sagt, om man skal kutte ned til "et rom", så må det gjerne være her hos oss!! Poenget er at sambo har tre barn fra før, som begynner å vokse til - og de snakket om at det er mange rom med tre hvert sted etter hvert som de blir store alle tre... )

Synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset syns vi det er naturlig at de "mister" rommet når de flytter for seg selv. Vi har selvfølgelig rom de kan sove på når de er her, men de har uansett tatt med seg tinga sine til leiligheten så de gamle rommet mister jo sin funksjon.

Jeg syns også det er noe tull at de skal ha disponible rom kun til seg selv som både skal varmes opp og vedlikeholdes. Dette er jo rom som står mye tomme fordi de ikke bor der fast.

Skrevet

Avvikling av rom som ikke er i bruk!! Lag gjesterom, bibliotek, tv-stue, hva som helst....

Mine foreldre har laget en "gjesteleilighet", med soverom og bad, er skikkelig deilig, ingen problem å legge ut noen ekstra madrasser hvis flere kommer samtidig. Kan ikke forvente at foreldregenerasjonen skal drive å ta vare på fraflyttede rom.

Skrevet

Her ble det slutt på to rom da jenta var 17. Hun var ikke på overnatting hos oss mer enn 1-2 netter pr år, så det var unaturlig at rommet skulle stå å vente på henne. Hun var relativt ofte hos oss på middag og sånn, men overnatte ville hun hjemme hos sin mor. Og det var jo greit.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva dette har med et eller to hjem å gjøre. Dere trenger jo ikke å blande dere inn i om ungene har et hjem hos moren sin eller omvendt. Noen barn flytter på studenthybel og da er det nok fint å ha et ordenlig rom hos foreldrene å komme hjem til sånt, men dersom ungene aldri overnatter trenger de ikke eget rom. Andre ting som spiller inn er om dere trenger plassen til noe annet osv. Hvis dere vurderer å flytte til en mindre leilighet er det naturlig at ungene flytter hjemmefra. Det mest naturlige er kanskje at de mister rommet sitt når de slutter å overnatte der, hvis de er der jevnlig ville jeg latt de beholde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...