AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #1 Skrevet 7. november 2010 Etter problemer hver måned med å få lagt inn nye billetter på kortet, så skaffet jeg abonnement. Måtte riktignok vente to timer på Trafikanten før det ble min tur, og 15-20 minutter før de fikk det til. Fikk beskjed om at abonnementet når som helst kan pauses via minruter på nett. Så i dag skulle jeg gjøre det, men der står det at det ikke kan gjøres pga tekniske problemer, vennligst kontakt Trafikanten... I tillegg ser jeg at pausing må gjøres minst 4 dager før, + at det tar 3 dager å åpne igjen etterpå. Det sa de ingenting om på Trafikanten. Er det noe nytt, eller har det vært sånn hele tiden? I tillegg står dette: For at reisekortet ikke skal laste ned billetten, må du lese av reisekortet på kortleser. Da får du heller ikke tilsendt faktura. Misforstår jeg her, eller må jeg gå til en kortleser for å stoppe billetten når jeg IKKE skal reise?! Altså først pause det på nettet (noe som ikke virker), og reise til nærmeste automat selv om jeg er på ferie, for å bekrefte pausingen? Jeg har forstått (tror jeg) at neste billett ikke starter opp før jeg validerer neste gang, så sånn sett er det greit. Men i ferien tenkte jeg å stoppe den automatiske nedlastingen så jeg ikke får faktura. Noe som skal være mulig iflg Trafikanten, men tydeligvis ikke enkelt å få til...
Virvel Skrevet 7. november 2010 #2 Skrevet 7. november 2010 Det har vært sånn hele tiden, ja. Har vurdert å pause abonnementet når jeg reiser på ferie selv, men har droppet det fordi det er så tungvint. Jeg trenger jo som regel billetten når jeg reiser til/fra togstasjon, flyplass e.l.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2010 #3 Skrevet 7. november 2010 Det har vært sånn hele tiden, ja. Har vurdert å pause abonnementet når jeg reiser på ferie selv, men har droppet det fordi det er så tungvint. Jeg trenger jo som regel billetten når jeg reiser til/fra togstasjon, flyplass e.l. Det er da helt utrolig at de kan lage et system som er så mye mer tungvint enn den gamle ordningen med A-kort. Da kunne man enkelt pause abonnementet på nett for så mange måneder man ville. Man fikk heller ikke bot for å glemme kortet, siden man beviselig hadde betalt. Nå er det jo kunden selv som må bevise sin uskyld når kortet ikke virket. Og nå ser jeg at jeg må møte fysisk på Trafikanten nok en gang hvis jeg vil si opp abonnementet :gjeiper: Det er så man lurer på om alt Ruter driver med er lovlig. Man må ikke reise ned på kontoret til Allers for å si opp abonnementet på dem, liksom. Og hver gang kortet ikke virker i kontroll skal man stå to timer i kø for å bevise at man har betalt. Synes virkelig Ruter burde ha bevisbyrden her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå