Gå til innhold

Liker ikke treningssentre - kan jeg trene ute nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært og kikket rundt på treningssentre (SATS, Elixia..) men det er mye dårlig: små lokaler, lavt under taket, høy og dårlig musikk osv., så trives ikke så godt ved slike sentre.

Vil gjerne trene 3 ganger i uka i Oslo, uten å trene på senter!

Hva er mulighetene - når det begynner å bli glatt ute på asfalt og fortau?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal nok gå greit å trene ute nå. Kle på deg litt, pass på at hodet er dekket så skal det gå fint.

Når det er frost i bakken er underlaget hardere dersom du bruker stier o.l. Ikke like skånsomt for knærne som når bakken er myk.

Det går sikkert an å sykle også, jeg ser hvertfall mange syklister forbi her hver dag. De bruker piggdekk på sykkelen.

Man går jo på ski om vinteren, så hvorfor skulle man ikke kunne trene på andre måter?

Skrevet

jeg syntes det er veldig forskjellig fra senter til senter.. feks. elixia - setter aldri mer mine ben på colusseum - men ringes og carl berner er bra.

men, uansett, tenker du kondisjonstrening da eller? jeg jogger ofte rundt/på fotballbaner ol. om vinteren - der er det ofte lagt opp for trening. ellers kan du jo alltids slenge på deg skiene når det blir snø ;)

Skrevet

jeg syntes det er veldig forskjellig fra senter til senter.. feks. elixia - setter aldri mer mine ben på colusseum - men ringes og carl berner er bra.

men, uansett, tenker du kondisjonstrening da eller? jeg jogger ofte rundt/på fotballbaner ol. om vinteren - der er det ofte lagt opp for trening. ellers kan du jo alltids slenge på deg skiene når det blir snø ;)

Var på prøvetime ved Colosseum og likte meg ikke der. Hvorfor likte ikke du Colosseum Elixia?

Tenker kondisjonstrening. Sykkel ute om vinteren er helt uaktuelt for meg, og jeg har tursykkel. Synes ikke sykling i byen fungerer så godt for meg til det...

Er mer på jogging. Men det kan jo bli kjedelig om det er alt en gjør 2-3 ganger i uken. Merket at det var glatt ute på fortau i Oslo i går...vet ikke om jeg liker så godt klorvann i badebasseng heller, dessuten kjeder jeg meg etter å ha svæmt frem og tilbake 2 ganger.

Har gode joggesko og løpeutsyr, så fryser ikke noe særlig. Men lurer på hvor/hvordan jeg skal trene ute om vinteren.

Bislett er et alternativ? Men der er det alltid noe som skjer, så ikke for oss andre??

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Bislett har treningstid som er åpen for alle, finner tiden her.

Skrevet

Innebanen på Bislett kan absolutt anbefales. :jepp: Jeg er der fast et par ganger i uka på vinteren for å løpe,selv om jeg også trener på treningssentre. Behagelig temperatur og godt underlag. :)

Skrevet

Bislett har treningstid som er åpen for alle, finner tiden her.

Hm, det er gratis altså?

Skrevet

Jepp!

Wow, hvorfor har jeg ikke visst om dette før!? Tror nok jeg må ta meg en tur dit en dag for å se hvordan det er :) Dette er jo et supert tilbud!

Hvordan er de som løper der forresten? Og pleier det å være mange der? Jeg er ikke spesielt godt trent og har lite lyst til å være den dårlig trente som er i veien :sjenert: Hehe.

Skrevet

Wow, hvorfor har jeg ikke visst om dette før!? Tror nok jeg må ta meg en tur dit en dag for å se hvordan det er :) Dette er jo et supert tilbud!

Hvordan er de som løper der forresten? Og pleier det å være mange der? Jeg er ikke spesielt godt trent og har lite lyst til å være den dårlig trente som er i veien :sjenert: Hehe.

Du har alt fra folk som går/småjogger til folk som er eliteutøvere i sin idrett. Du vil ikke skille deg ut dersom du ikke er i form, men hold deg gjerne i høyre løpebane så du ikke er i veien for de veldig seriøse som foretrekker innerbanen.

Skrevet

Du har alt fra folk som går/småjogger til folk som er eliteutøvere i sin idrett. Du vil ikke skille deg ut dersom du ikke er i form, men hold deg gjerne i høyre løpebane så du ikke er i veien for de veldig seriøse som foretrekker innerbanen.

Ok, det var betryggende :) Da skal jeg sørge for å holde meg i høyre løpebane. Tusen takk for infoen, som student er det relativt dyrt å trene på treningssentre og jeg er ikke veldig begeistret for å løpe på tredemøller uansett.

Skrevet

Jeg syntes Colosseum ble alt for "krampeaktig" for min del.. Ekstremt mye folk (sild i tønne følelse) og litt mange Tone Aaberge-look alikes.. hehe no offence til henne altså.. , men du skjønner? I tillegg likte jeg ikke selve annlegget.. under bakken.. fikk litt klaustrofobisk følelse..

Men, nå er ikke jeg så mye på timer - trener mer kondisjon og styrke på egenhånd..

Elixia på Ringnes kan også være noe stappa og "annstrengt" i tiden rett etter folk flest slutter på jobb.. Jeg har god erfaring med å velge tidspunkt ikke alle andre er der..

Oi, oi - skal sjekke ut Bislett selv btw. Godt tips :)

Skrevet

Hvordan finner en fram til den innendørs løpebanen på Bislett?

Var der forrige lørdag, men det var ingen skilt eller folk der, bare store betongmurer overalt..Hvordan vite hvor en skal gå?!

Det sto tall eller bokstaver der, som A, B, C...eller 1, 2, 3...så hvilken inngang går dere inn for å finne disse løpebanene?

Skrevet (endret)

Inngang gjennom en glassdør fra Sofies gate. Det står lapp på døra der, så går man inn forbi vaktburet og ned trappa. Det står ikke akkurat gedigne skilt ute som viser her er løpebanen. ;)

Endret av *Enigma*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...